Hjælp til at bestemme hvem der skal med på udstilling

Ja, jeg er tilmeldt til Tica-udstillingen i middelfart i november. Jeg er tilmeldt med bare en placeholder pt. Senest/inden d. 20.10, skal de have at vide hvem jeg tager med.

Men jeg har godt nok svært ved at bestemme mig.
Valget står mellem mine røde dreng, Diego, på lidt over 1 år, eller på min sort tabby killing Jako, på pt. 18 uger.
De har sammen været afsted i Ålborg om lørdagen, hvor det gik rigtig godt. Diego var som han plejede. Afslappet på turen derop og i buret, og lod gerne publikum nusse ham, endda rullede han om på ryggen så de kunne komme til på maven. Spiste og drak fint. Dog var han ikke helt tryg omkring alle kattene og lugtene ved dommerbedømmelsen.
Det var Jakos første udstilling, han klarede sig rigtig flot. Var afslappet på turen og i buret. Legede, spiste og drak fint, samt besøgte bakken. Han legede også hos dommeren og var tryg der. Men han var ikke glad for at sidde og vente i dommerburet og prøvede at klemme sig ud. Han virkede ikke utryg, bare utålmodig.

De skal begge to med til Kolding d. 19

MEN - hvem skal jeg tage med? Diego skal også med til Flensborg d. 22. og 23., så jeg er bange for at det kan blive lidt for meget med to udstillinger inden for en månede. Men han er jo vant til det. Mht Jako, så ved jeg ikke hvordan han vil have det med at være alene på en udstilling?
(Jeg meldte kun en til og kun søndag, da pengene ikke er så store i denne månede eller sidste, pga købet af Jako og de 4’s årlige dyrlæge-besøg, og man skulle betale med det samme)
Jeg har jo hørt mange udtalelser fra dommere om Diego allerede, og det ville være rigtig fedt at få udtalelser fra en tica-udstilling.
Jako kunne det være godt at have med, da han så når at have tre udstillinger inden han bliver voksen. Jeg synes det er godt for dem at komme med til den slags, mens de stadig har nemmere ved at forholde sig til nye ting.
Min næste udstilling (efter Flensborg) bliver nemlig nok først den i Hornslet i Marts.

Såå, nogen der kan hjælpe mig med at træffe en beslutning?

Hej Eva

De er jo begge to kvalificeret rent “psykisk”. Oplevede dem begge i Ålborg… og de tog det hele i stiv pote [smilie=hate-tunz.gif]

Der er mange udstillinger i november, og du har det sikkert ligesom mig… du vil vildt gerne med -høhø

Jeg har også en stor og en lille kat og har valgt følgende:

  • Kolding: den lille og den store
  • TICA: den lille
  • Flensburg: den store
  • Billund: den lille og den store

Så er det ligesom fordelt. Og jeg synes også at det er bedst, når de små får noget erfaring med udstilling -thumbs

Men det er jo kun dig selv, der kan afgøre det :stuck_out_tongue:

Helen - Ja, jeg har det nemlig så :smiley: Indtil videre har/havde jeg valgt Billund fra, men begynder godt nok at fortryde det. Især når hvor jeg har set hvor lang tid der er til den næste udstilling jeg sådan lige kan komme til -blåblå

Øj det er svært at bestemme sig

Forløbig er det
Kolding: den store og den lille
Middelfart/Tica: ?
Flenborg: den store
Billung: ?

Kunne godt være din plan var god, og de så begge kunne komme med til Billund, og så bare den lille i Middelfart.

Dejligt at høre at du også synes de tog det hele flot -thumbs Man kan jo være lidt “predisposed” som ejer :stuck_out_tongue:

Bortset fra at jeg ikke kan komme med til Billund, øv. Havde glemt at kategori II var om lørdagen fremfor om søndagen -blåblå

Eva som du beskriver dem egner de sig begge til udstillingen i Strib rent psykisk -thumbs Du vil jo som sådan ikke få en udtalelse om kattene der, men hvis de vinder en final vil du få af vide hvorfor (og der vokser man så lige en meter eller to :smiley: ). Så hvis jeg var dig, ville jeg tage den med du finder der har den bedste chance. Som regel er killingeklassen (fra 4-8 måneder) en del større end kastratklassen (neutraliseret og over 8 måneder) -thumbs

Så den bedste af de to samt den der måske bedst kan være afsted alene?

Vi har selv valgt at tage en kat med, da vi gerne skal have overskud til at hjælpe dem der har brug for det - men ellers havde jeg helt sikkert taget alle tre udstillingsegnede med -muhaha

Jeg ville tage dem begge to med, så de havde hinanden til selskab. :stuck_out_tongue:

Justice - Helt ærligt så ved jeg det ikke. Ang. hvem der har størst chance for at vinde.
Diegos gode og dårlige sider typemæssigt kender jeg ud og ind, men lige Jakos kender jeg jo ikke ret godt endnu.

Mht overskud til at være alene - så ved jeg at Diego kan være alene fint. Jeg ved ikke om Jako vil komme til at kede sig alene, men det kan jo så også afhjælpes med legetøj og menneskeligt selskab. Skal de op og ses på af en dommer mange gange i løbet af en dag?
Jeg er bare bekymret for om det bliver for meget med to udstillinger inden for 2 uger.

Pil - Det kan godt være at jeg gør det, hvis det viser sig at der stadig er ledige pladser når vi når efter d. 1. Men det er det med at pengene virkelig er meget meget små pt.

4 ringe = 4 bedømmelser pr. kat pr. dag - hvis jeg da ikke er helt tungnem.

Lige præcis derfor tager jeg kun Gizmo med, tanken om at skulle have styr på 8 bedømmelser med to katte gør mig helt svedt :stuck_out_tongue:

4 ringe = 4 bedømmelser pr. kat pr. dag - hvis jeg da ikke er helt tungnem.

Lige præcis derfor tager jeg kun Gizmo med, tanken om at skulle have styr på 8 bedømmelser med to katte gør mig helt svedt :P[/quote]

Enig -xxrotflmao
Jeg har da overvejet at tilmelde to katte, men tror lige jeg vil opleve udstillingsformen først og så må vi se næste gang -thumbs

4 ringe = 4 bedømmelser pr. kat pr. dag - hvis jeg da ikke er helt tungnem.

Lige præcis derfor tager jeg kun Gizmo med, tanken om at skulle have styr på 8 bedømmelser med to katte gør mig helt svedt :P[/quote]

Det er nu ikke så stressende som det lyder -høhø I bund og grund gælder det om at sætte katten i bur, når den kaldes op, og tage den ned igen, når nummeret bliver lagt ned. Selve bedømmelsen tager ikke så længe og som oftest har du et godt overblik over alle ringe til at kunne se om den anden kat skal op et andet sted -thumbs Kattene kommer sjældent op i samme ring på een gang (det koordinerer de ringene imellem), og skulle det ske, hvisker man det bare til clerken, og så er der styr på det :slight_smile:

Dommeringene er de gange vi har været afsted stillet op lige ved siden af hinanden, så man har ikke skulle løbe langt og man har fra et vist punkt kunne se alle numre oppe på burene -thumbs

Så du skal se - når du først har fattet det, vil du sagtens kunne styre to katte -muhaha

Forudser nu heller ikke de store problemer - men ih, hvor jeg glæder mig til “bare” at være afsted med Gizmo - nøj hvor skal vi hygge, det er rigtigt længe siden han har været alene afsted…

Jeg tror at lige det at de skal sidde i bur gør at det bliver Jako.
Diego kommer normalt aldrig ind i dommerburet, da han hader lugten af de fremmede katte der har siddet der før ham.

Der bliver nu vasket fint af i burene fra kat til kat :smiley: Men du ved det jo bedst :stuck_out_tongue:

Justice - Det gør der, men ikke godt nok til at fjerne lugten. Det første han gør når han bliver sat derind, er at hvæse.
Men har nu skrevet til en der har gået steward med ham for at høre hvordan han er der. For en ting er jo hvordan han er med mig, noget andet med en steward :slight_smile:

Hej Eva.

mht til billund så er det laver om så det bliver en 2 cert. udstilling. Så det er kat.2 både lørdag og søndag.

Jeg har lige modtaget en mail fra jyrak.

Tine - Super! Skal du med? For så vil jeg med om søndagen :smiley: