Det er måske ikke så let. Jeg kan ikke huske hverken hvad gruppen hedder eller sangen
Den er fra 80’erne tysk, mener jeg, i selve musikvideoen er der en pige som ridder på en hest i frost/snevejr, hen over en mark/eng.(tror jeg) Det er en meget flot video.
Den gang blev den vist mange gange i fjernsynet, altså musikvideoen. og gruppen var meget kendt.
Jeg har ledt og ledt efter den, men det er altså ikke så nemt, når man hverken kan huske det ene eller andet.
Næe, det er ikke nemt, Kaja - men det er det helt rigtige sted at spørge - for der er mange-mange-mange musiknørder herinde - så nu venter jeg lisså spændt som dig på, om vi får løst mysteriet.
Den BURDE være til at finde - for jeg mener ikke, at der var SÅ mange kendte tyske bands i 80’erne??
:øhmm:
Jeg mindes kun Nina Hagen og hende tror jeg ikke det er ??
Det kunne lyde som en scene i en Kate Bush-video?
Hun lavede da vist noget i den stil, jeg har en vag erindring om at hun iført hvis kjole slog vejrmøller gennem et idyl-landskab.
Hun sang i det, jeg idag genkender som et veludviklet randregister - det skulle jeg da vist arbejde lidt med…
[quote=MiSi;472507]Det kunne lyde som en scene i en Kate Bush-video?
Hun lavede da vist noget i den stil, jeg har en vag erindring om at hun iført hvis kjole slog vejrmøller gennem et idyl-landskab.
Hun sang i det, jeg idag genkender som et veludviklet randregister - det skulle jeg da vist arbejde lidt med…[/quote]
Hvor sjovt, at du nævner hende - hun var min første tanke med nummeret Wurthering heights (staves…)
Prøver lige at finde den til dig, Kaja… bliv lige hængende…
Det er et par problemer med Kate Bush…
Bla er hun ikke tysk…
Hun er ikke en del af en gruppe…
og hun har aldrig lavet en video, hvor hun eller andre rider langs en strand…
[quote=Ann K;472531]Det er et par problemer med Kate Bush…
Bla er hun ikke tysk…
Hun er ikke en del af en gruppe…
og hun har aldrig lavet en video, hvor hun eller andre rider langs en strand…[/quote]
Jeg kom selv til at tænke på Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of Orleans. Det er en gruppe og tiden passer. Der er en pige på en hest i sne. Men jeg tror næppe de er tyske…
[ame]OMD - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc) 1982 - YouTube