Hjælp til at lave billeder og banner

jeg vil gerne sidde og lave søde banner osv til når det er påske og andre høj tider med mine katte men hvor og hvordan gør jeg det.

synes det er så sødt når nogen har lagt en besked i ens gæste bog med at sødt påske billede men jeg kan ikke selv gøre det:)

Du skal have fat i en kode.kan du stjæle en af koderne i din gæstebog ved andres beskeder hvor de har lagt billede ind, jeg har desværre ikke koden mere det er mange år siden jeg har brugt den…
Hvis du kan stjæle koden skal du bare redigere url adressen ( til din ) og billedet ( jpg eller gif) du kan evt øve dig i at lægge det ind hvis du har en gæstebog med preview, sådanne koder kan godt drille :slight_smile:
Jeg kan mægtig godt lide dit banner :slight_smile:

Hej Sabrina

De fleste bruger Photoshop, men jeg ved der findes flere gratis grafikprogrammer derude, prøv at google efter det.
Jeg bruger selv et der hedder Photo Explosion De luxe…som er et program jeg engang har fundet i en rodekasse til en 100.

Hvad med Paint Shop Pro? Det var gratis engang, i hvert fald…

det vigtigste er at det er nemt :slight_smile: men vil da lige lure google igennem
:slight_smile:

[quote=Fairypaw;165149]det vigtigste er at det er nemt :slight_smile: men vil da lige lure google igennem
:)[/quote]

Prøv at hør Sanne P ad…ved hun bruger et eller andet gratisprogram til at lave bannere i.

det prøver jeg tak for det.:slight_smile:

:)kæresten siger han har photo shop til at ligge så det bliver det jeg bruger

Skal i ikke snart giftes…he he

:tihi: jo men herren gider ikke før vi har råd til et ordenligt bryllup hvor alt er er perfekt og det er jeg altså lige glad med for min skyld må det gerne holdes i mine forældres forsamlingshus og med mad fra den restaurent min far er på (græsk :savle:) men kjolen vil jeg dog ha mig hehe og det må da kunne gøres for få kroner-høhø

:argh: det der photo shop giver da minus mening:besvimer:

Ja det er ikke let -høhø

Prøv at søg på Photoshop Tutorial

[quote=birtheras;165801]Ja det er ikke let -høhø

Prøv at søg på Photoshop Tutorial[/quote]

tak det vil jeg prøve :slight_smile:

Photoshop er et professionelt program - derfor kan det godt være svært og temmelig uoverskueligt for “menigmand” :slight_smile:

-surrender jeg gi´r op det er ski for svært.

jeg har prøvet og lege med picasa3 og det går os fint lige intil jeg enten skal gemme billederne eller bruge dem så forsvinder det halve af det jeg har lavet eller os kan jeg slet ikke finde dem:græde: hvorofr skal det være så svært.

Mit banner er lavet i Word 2007 og siden gemt som billedfil :slight_smile:

Det her er også lavet i Word 2007.

[quote=Fairypaw;165895]-surrender jeg gi´r op det er ski for svært.

jeg har prøvet og lege med picasa3 og det går os fint lige intil jeg enten skal gemme billederne eller bruge dem så forsvinder det halve af det jeg har lavet eller os kan jeg slet ikke finde dem:græde: hvorofr skal det være så svært.[/quote]

Det sker fordi at picasa3 har deres eget sted de gemmer billederne. Det du skal gøre er at sige gem som og så selv bestemme gemmestedet :slight_smile:

Det er dette program Sanne bruger: http://www.picnik.com/

Gratis og simpelt :slight_smile:

[quote=DK Thomani;165964]Det er dette program Sanne bruger: http://www.picnik.com/

Gratis og simpelt :)[/quote]

ej super det der picknik var os det jeg brugte på min gamle hjemmeside :slight_smile: