Hjælp til at skrive festsang

Hej Kattegale.

Gemmer der sig muligvis en kreativ sang-skriver herinde, som er god til at skrive personlige sangtekster.

Min mor fylder snart 50, og i den forbindelse holder hun det helt store for 70 mennesker. Derfor skal jeg som eneste datter ud og have lavet sangskjuler og have skrevet en sang. Sidstenævnte dur jeg simpelthen bare ikke til, så nu står jeg og mangler en der har interesse i at skrive en festsang til/om min mor. Den skal gerne være så personlig som mulig, og jeg har selv skrevet nogle ideer ned i punktform, som måske kunne være en mulighed at skrive/synge om.

Er der en der mon kan hjælpe?

PS. vil selvfølgelig gerne betale for det :slight_smile:

er din famile glade for at synge og kender de danske viser eller er det mere “lille frække frederik” der vil egne sig ?

og hvor mange vers ?

Skal det være en ‘rose’-sang (du er fantastisk, du er hjælpsom, du er sød, alt hvad du gør er rigtigt,…) eller må det godt være drillende med smil på læben ?
Er jeg i rette ‘mode’ kan jeg godt (bare ikke de alt for søde :cool:).

Hvornår skal den bruges?

[QUOTE=danpia;963764]Skal det være en ‘rose’-sang (du er fantastisk, du er hjælpsom, du er sød, alt hvad du gør er rigtigt,…) eller må det godt være drillende med smil på læben ?
Er jeg i rette ‘mode’ kan jeg godt (bare ikke de alt for søde :cool:).

Hvornår skal den bruges?[/QUOTE]

jeg har bestemt ikke noget imod at den indeholder lidt af begge dele. De kan godt gå hen og blive lidt småkedelige, hvis det er ene søde rosende ord. F.eks. har jeg sat et stikord om min mor som lyder ala: “Fru Heasent” :wink: (navnet kommer af at hun kan blive helt “hysterisk” /bange" når hun sidder som passager i en bil, og man nærmest er 100 meter fra en bil foran, da hun mener man er ALT for tæt på forankørende :wink: )

Den skal først bruges Lørdag d. 24. november.

[QUOTE=Battlestar;963761]er din famile glade for at synge og kender de danske viser eller er det mere “lille frække frederik” der vil egne sig ?

og hvor mange vers ?[/QUOTE]

primært er det kun min bedstemor der er til de danske viser :wink: så jeg tror at det er " lille frække frederik" vi skal hen imod. Eller en anden kendt børnesang :slight_smile:

Angående vers, så en 8 - 10 stykker max :slight_smile:

Kreative ideer til sang vedrørende mors 50 års fødselsdag

• Fru Heasent i trafikken

• Altid hjælpsom med at låne mig bilen eller hente og bringe mig

• Meget kreativ anlagt hvad angår både bordpynt, kort, blomsterdekorationer mm.

• Meget detalje orienteret når det kommer til farver. ALT skal matche sammen i samme farve, både hvad angår udsmykningen, sko og beklædningen.

• Ungdommelig: Altid festlig på trods af alderen, og prøver at virke som en i 20erne. Hun holder sig ikke tilbage på at få en lille ’en og deltage i festlige lejligheder

• Har holdt juleaften hos sig selv, hvor familien var inviteret, hvor juletræet blev placeret udendørs i haven og danset rundt om derude i snevejr, fordi træet ikke kunne være i lejligheden pga. pladsmangel.

• Elsker sit arbejde som pædagog.

• Blev kærester med Lars efter mange festlige år som gode venner. Snakkede allerede efter en måned om, at blive forlovet i udlandet med ham.

• Elsker koncerter

• Begynder at ligne udseendemæssigt sin egen mor.

• Hun mener, at hun har den største tålmodighed, det er hun så ene om at mene.

• Elsker at camperer, og gjorde det meget førhen.

• Vil utrolig gerne til Vesterhavet

• Man er vant til at se hende med en smøg i munden og mobilen helt oppe ved næsetippen, når hun er i byen og sidder og spiser ved bordet.

• Lyder indimellem som en havnearbejder i sit sprog.

Jeg har skrevet til både min lillesøster og min bedstefar, så jeg kan også - hvis vi er tilpas mange, kan vi finde en melodi og lave et par vers hver, så behøver der måske ikke engang at komme betaling over bordet. Med mindre der er nogen der gerne vil tjene lidt på det :slight_smile:

I en kælder sort som kul er vildt nem at skrive på - og alle kender melodien :slight_smile:

Selvfølgelig er det altid dejligt når tingene er gratis :slight_smile: men jeg er mere end villig til at betale for det også :slight_smile: Det er trods alt et større stykke arbejde. Jeg havde egentlig også kigget på denne hjemmeside: http://www.grethes-festsange.dk/festsange_velkommen.htm, som jeg også har overvejet efterfølgende.
Men nu må vi se , lige nu holder jeg alle muligheder åbne :slight_smile:

det har du ret i Vivi :slight_smile:

Det har du ret i, jeg kom lige på denne hurtigt - i den drillende variant :wink:
Mor nu fylder du 50,
Men det føles ikke,
du kan gi os andre stress,
Du tager ud at drikke.
Aldrig fjern er smøg og fon, synger med på hver en ton’
Også til koncerter - fester til det smerter.

Ved ikke hvor rammende det er, men den kom bare lige til mig :tihi:

[QUOTE=Osquary;963779]Det har du ret i, jeg kom lige på denne hurtigt - i den drillende variant :wink:
Mor nu fylder du 50,
Men det føles ikke,
du kan gi os andre stress,
Du tager ud at drikke.
Aldrig fjern er smøg og fon, synger med på hver en ton’
Også til koncerter - fester til det smerter.

Ved ikke hvor rammende det er, men den kom bare lige til mig :tihi:[/QUOTE]

ej hvor er du god ! :smiley:

Jeg har lige fået et tilbagevendende svar fra hende jeg skrev en mail til vedrørende denne hjemmeside http://www.grethes-festsange.dk/festsange_bestilling.htm, og hun er også frisk på at lave sangen. Hun har 25 års erfaring kunne jeg læse mig til, men skal have 400 kr for at lave sangen, hvilket jeg da heller ikke synes er meget :slight_smile: men spørgsmålet er om hun har tid. Ud fra hvad jeg kunne læse mig frem til, skulle man give besked i god tid i forvejen, hvis hun skal skrive en sang for en.

Jeg har det nok også lidt sådan, at jeg primært mere ønsker hjælpen herinde fra, fordi jeg føler at jeg kender Jer. Nu må jeg lige vende den med kæresten omkring hvad han synes.

Jeg synes i hvert fald at du er rigtig dygtig ! :slight_smile:

Hvis vi nu holder Lille frække Frederik og byder ind med et par vers hver, kan du så ikke sende lidt til Kamikaze’s misse-børn i stedet?

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;963792]Hvis vi nu holder Lille frække Frederik og byder ind med et par vers hver, kan du så ikke sende lidt til Kamikaze’s misse-børn i stedet?

:)[/QUOTE]

jeg synes rigtig godt om hjælpsomheden og ideen om at skrive en sang hver, men rent praktisk, så tror jeg det er nemmere, hvis det bare er 'en herindefra der får opgaven, sådan at der er en “rød tråd” hele vejen igennem versene i sangen. Hvis du kan følge mig. :slight_smile: og de samme ting ikke bliver nævnt om og om igen. :slight_smile: Men ellers synes jeg rigtig godt om dit foreslag til penge til hittemisserne i stedet, hvis den/dem der skriver sangen kan sige godt for det :slight_smile: Brita og hendes misser har brug for pengene <3

Jeg vender lige tilbage i aften, med hvad jeg har fundet ud af, for jeg vil lige have kæresten med ind over :smiley:

Selvfølgelig :slight_smile:

send lige en PB, hvis jeg skal se om tiden er til et bud, er bange for jeg glemmer at se i tråden

:slight_smile:

[QUOTE=Osquary;963779]Det har du ret i, jeg kom lige på denne hurtigt - i den drillende variant :wink:
Mor nu fylder du 50,
Men det føles ikke,
du kan gi os andre stress,
Du tager ud at drikke.
Aldrig fjern er smøg og fon, synger med på hver en ton’
Også til koncerter - fester til det smerter.

Ved ikke hvor rammende det er, men den kom bare lige til mig :tihi:[/QUOTE]

Haha hvor er det godt! :klapper: