Hjælp til børster osv

Hej alle derude!!

Jeg har jo prinsen, som er en norsk skovkat… En dejlig hvid norsk skovkat…:hjerte::hjerte:
Vi har været til en udstilling, men mangler faktisk børster, pudder osv…

hvad kan I anbefale som I synes er godt? har jo aldrig købt sådan noget før?

Og kender I en god hjemmeside…

Håber i han hjælpe…!

Vi har købt så godt som alt hos Pitstoppet, det meste er købt på udstillinger.
Jan og Vivi er altid så gode til at råde og vejlede.

Jeg har en brite som kræver bad før udstilling pga manglende underuld og jeg har som Pia også købt alt mit grej ved Pitstop, hvilket jeg har været meget glad for…

Til en hvid kat vil jeg anbefale den blå shampoo fra Anju som forhandles af Mystery Coons Petshop. Jeg bruger selv Anju og får altid ros for showpræsentation :ok:

Er der nogle børster I kan anbefale?

Foruden Pit Stop for Pets er der også Mysterycoons Petshop, som jeg varmt kan anbefale og har selv fået rigtig meget god vejledning til pelspleje og klargøring til show der :slight_smile:

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-front.htm

og mht. pudder.
Hvad har I erfaringer med? Er jo virkelig nybegynder med sådan noget…hihi…

Vi har nogle Mason Pearson børster, dem er vi rigtig glade for.
Og Chris Christensen Butter Comb kamme.

Det fik vi med fra opdrætteren! og det er jeg glad for… det er en god shampoo!

[QUOTE=PiaR;587401]Vi har nogle Mason Pearson børster, dem er vi rigtig glade for.
Og Chris Christensen Butter Comb kamme.[/QUOTE]

Vil lige kigge hvad det er for nogle :slight_smile:

Vi har også nogle aldeles billige kamme og børster.
De er også gode. Især den lillebitte karte er god.

[QUOTE=PiaR;587415]Vi har også nogle aldeles billige kamme og børster.
De er også gode. Især den lillebitte karte er god.[/QUOTE]
Sådan en Chris Christensen børste har vi faktisk…
Fik vi også af opdrætter… - men tror I ikke, den er blevet VÆK!? :(…
Tror lige jeg skal lede efter den…

Mystery Coons Petshop forhandler også Mason Pearson børsten :slight_smile:

Med hensyn til pudder så har jeg købt den billige “stribede” fra Matas uden parfume :ok:

[QUOTE=DK Thomani;587418]Mystery Coons Petshop forhandler også Mason Pearson børsten :slight_smile:

Med hensyn til pudder så har jeg købt den billige “stribede” fra Matas uden parfume :ok:[/QUOTE]
Og den er fin nok? :slight_smile:

Måske skulle jeg lige i Matas så…
Synes nærmest det er en jungle med alt det man skal have?

Gider i evt. skrive en “liste” over hvad i bruger/har med til en udstilling af børster osv?.. altså kun hvis I gider :slight_smile:

Jeg bruger Anju Shampoo til at vaske. Først degreaser, derefter farveshampoo og til sidst den gule (VITALITE POILS DURS) som er rigtig godt til Skovkattens dækhår :slight_smile:

På selve udstillingen bruger jeg Mason Pearson børsten til at “puffe” pelsen op, pudder til hårene bag ørerne og hvis der er andre steder katten fedter. Af kam bruger jeg en billig en fra Maxi Zoo som koster 40 kr.

Det er en lang stål kam hvor halvdelen af tænderne har smalt mellemrum og den anden halvdel lidt bredere. Den minder meget om den dyre fra Chris Christensen.

[QUOTE=Saphiira;587419]Og den er fin nok? :slight_smile:
[/QUOTE]

Glemte at svare: Ja, den er super :ok:

[QUOTE=DK Thomani;587455]Jeg bruger Anju Shampoo til at vaske. Først degreaser, derefter farveshampoo og til sidst den gule (VITALITE POILS DURS) som er rigtig godt til Skovkattens dækhår :slight_smile:

På selve udstillingen bruger jeg Mason Pearson børsten til at “puffe” pelsen op, pudder til hårene bag ørerne og hvis der er andre steder katten fedter. Af kam bruger jeg en billig en fra Maxi Zoo som koster 40 kr.

Det er en lang stål kam hvor halvdelen af tænderne har smalt mellemrum og den anden halvdel lidt bredere. Den minder meget om den dyre fra Chris Christensen.[/QUOTE]

Tak for svar…det er jeg rigtig glad for…!
Fik lige et godt tilbud: opdrætter køber alt tilbehør til mig… næsten…og så skal jeg bare overføre penge…Hun ved godt, at jeg er lidt på bar bund…Synes virkelig det er sødt af hende!

Det er jo lige det med at erfare, hvad der er godt osv… Nu har jeg jo kun været til en udstilling…