Hjælp til døv kat

Hej min ene kastrat på 3år er døv og har altid været døv,
han har aldrig rigtig miavet højlydt som mange døve misser ellers gør.
han har altid gået rundt og små snakket stille med sig selv.

men her for omkring 2 måneder siden er han begyndt at skrååååle som en vanvittig, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre jeg får ikke sovet om natten for hans enormt højlydte miaven, han gør det dagen lang!

Jeg har prøvet med den der stikkontakt dims, jeg har købt nyt spændene legetøj, nyt og større kradsetræ, konstant opmærksomhed/underholdning, men lige lidt hjælper det.

jeg håber nogen kan hjælpe for jeg elsker han jo af hele mit hjerte men kan simpelthen ikke holde den miaven ud…

Har du ændret noget i omgivelserne, som kan forårsage utilfredshed hos Herren?

Prøv at læse denne tråd, hvor pludselig støjende adfærd faktisk havde en årsag, som der ikke lige var tænkt over

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?30146-Hvad-sker-der-lige-!-Intr%E6ngende-klagen-%28

Håber du kan blive inspireret til at finde ud af, hvad det evt kan være.
:slight_smile:

mange tak har luret den igennem …
men har ikke ændret noget som helst herhjemme, og det kan vel næppe være flytningen da det er 6 måneder siden vi flyttede.
og hans brokken begyndte først for et par måneder siden, har været ved dyrlægen da jeg tænkte han måske havde ondt men han er sund og rask…

Jeg vil bare sige jeg føler med dig… Jeg fik en smuk døv kat fra et internat, den hylede også døgnet rundt - mest om natten… jeg prøvede alt i tre måneder, og da jeg til sidst måtte lukke den ude på badeværelset om natten for at kunne sove, opgav jeg :frowning: Jeg havde jo ikke fået kat for at spærre den inde på badeværelset… Jeg leverede den tilbage til internatet og den fik en ny familie på landet hvor den kunne komme ud om natten…

Ja ham her har jeg haft fra han var 6 måneder og det er først nu her som 3 årig han er begyndt på det…
er mega frustrerende … :frowning:

Komme ud om natten? En døv kat? :uha::uha:
Det var da temmelig uansvarligt - den har jo ikke en chance for at høre nogen former for farer?

Lige min mening min er inde kat og kommer ud i snor på en hygge tur …

[QUOTE=PiaR;608533]Komme ud om natten? En døv kat? :uha::uha:
Det var da temmelig uansvarligt - den har jo ikke en chance for at høre nogen former for farer?[/QUOTE]
Den var inde kat hos mig og derfor var problemet stort… der var to muligheder, enten at aflive den eller finde et sted langt ude på landet med meget lidt trafik… jeg snakkede med internatet senere og den var kommet et godt sted hen…

Jamen bestemt… men hvem kan undvære sin nattesøvn…!!! Så skulle den jo have en døv ejer…

Jeg mener stadig det er meget uansvarligt at lade en døv kat komme ud.
Det er jo ikke kun biler der kan være farlige.

[QUOTE=PiaR;608576]Jeg mener stadig det er meget uansvarligt at lade en døv kat komme ud.
Det er jo ikke kun biler der kan være farlige.[/QUOTE]
Heldigvis var det ikke min beslutning hvilket hjem katten skulle ud i, det klarede de på internatet…
Du aner ikke hvor anstrengende er det at at skulle høre på en kat jamre hele natten igennem - hver eneste nat… jeg boede på anden sal og det var kun et spørgsmål om hvornår naboerne også syntes det var for slemt at høre på… Så skulle man bygge et lydtæt rum og lukke katten inde om natten og finde sig i larmen om dagen - eller hvad…? Sissel Shelby som startede tråden kunne nemlig også godt tænke sig at vide hvad man så kan gøre… Det er meget fint med at man kan gå tur med katten i sele, men hvad skulle det dog hjælpe på nattehyleriet…

Der er også tilfælde, hvor aflivning kan være den bedste løsning for en ellers ‘rask’ kat.

Sidsel: Jeg aner desværre ikke hvad du kan gøre.
Jeg tror desværre heller ikke selv, jeg kunne leve med det. Man må bare endelig ikke sende et problem videre til andre, for det bliver det ikke mindre af.

kan den være utryg over et eller andet?

altså nu har jeg ikke selv kat, men kender nogen der har en hund der var bange af sig så de købte sådan nogle feromoner som moren udskiller mens hvalpene er små, ved ikke om det kan købes til katte også, men det virkede rigtig rigtig godt til deres hund, de havde et halsbånd til hende med dem i, samt sådan en man skulle sætte i en stikkontakt. :slight_smile:

som sagt så har jeg ikke selv katte og aldrig haft det, desværre, men det var da ihvertfald en idé :slight_smile:

[QUOTE=Skonning;608978]kan den være utryg over et eller andet?

altså nu har jeg ikke selv kat, men kender nogen der har en hund der var bange af sig så de købte sådan nogle feromoner som moren udskiller mens hvalpene er små, ved ikke om det kan købes til katte også, men det virkede rigtig rigtig godt til deres hund, de havde et halsbånd til hende med dem i, samt sådan en man skulle sætte i en stikkontakt. :slight_smile:

som sagt så har jeg ikke selv katte og aldrig haft det, desværre, men det var da ihvertfald en idé :)[/QUOTE]
Det du beskriver er Feliway til katte og sådan en har hun allerede i stikkontakten. Om man kan få den i halsbånd form til kat også ved jeg dog ikke.

En af vores katte er også født døv. Han har også perioder, hvor han skriger om natten, og ja det er frustrerende, når man bliver vækket hele tiden. Vi har haft succes med at give Zylkene ½ times tid før vi går i seng. Efter et stykke tid, begyndte han at sove i sengen det meste af natten, og vi prøvede at lade være med at give ham Zylkenen for at se, hvordan det så gik, og han puttesov stadig hos os.

Han har nu været af Zylkenen i lang tid, og vi oplever pt. ingen problemer.

Du kan få Zylkene hos dyrlægen.

Håber, at du finder en løsning. Lad os vide, hvordan det går, og tanker til dig herfra :slight_smile:

Mener du at den skulle have været aflivet i stedet for at leve er godt liv på landet…?

Heldigvis afliver de ingen raske katte på internatet her på bornholm…

altså af hvad jeg ved så fik hunden det nemmere ved at gå tur når halsbåndet kom på, og at det generelt virkede bedre end det i stikkontakten, men kan der fåes et halsbånd til katte med feromoner, vil jeg da ihvertfald anbefale det,

• ellers har jeg også hørt godt om zylkene til hunde der er nervøse og i forbindelse med nytårs aften :slight_smile:

Jeg synes nu heller ikke at katten skal fratages et godt liv på landet fordi den er døv :slight_smile:

-men nu har jeg heller ikke forstand på katte :slight_smile:

[QUOTE=Bornholmeren;609100]Mener du at den skulle have været aflivet i stedet for at leve er godt liv på landet…?

Heldigvis afliver de ingen raske katte på internatet her på bornholm…[/QUOTE]

Jeg vil faktisk være tilbøjelig til at sige ja, med mindre den kun har haft adgang til kattesikret have eller noget i den stil, men det lyder jo ikke sådan. På landet er der også farer for en døv mis - og posten kommer faktisk i bil.
Bornholm lyder til at være et meget heldigt sted med meget få katte, der overhoved har brug for internat - sådan er det altså ikke alle steder i landet, og det er aldeles ikke fordi, at man ikke vil hjælpe kattene!

[QUOTE=pivnu;609125]Jeg vil faktisk være tilbøjelig til at sige ja, med mindre den kun har haft adgang til kattesikret have eller noget i den stil, men det lyder jo ikke sådan. På landet er der også farer for en døv mis - og posten kommer faktisk i bil.
Bornholm lyder til at være et meget heldigt sted med meget få katte, der overhoved har brug for internat - sådan er det altså ikke alle steder i landet, og det er aldeles ikke fordi, at man ikke vil hjælpe kattene![/QUOTE]
Okay…altså alle katte som ikke har en sikret have bør aflives…

Bornholms internat er det internat som udlevere flest katte i danmark… jeg tror mange bornholmere simpelthen syntes det er smadder billigt at få en neutraliseret tjekket kat for 500 kr :slight_smile: