Hjælp til eksamensemne: "Kant"

Jeg har i dag fået udleveret emnet til eksamen.

Emnet er KANT.

Jeg går på Håndarbejdets Fremme, hvor jeg syr :smiley:

Jeg skal skrive en synopsis om emnet og lave en overdel (jakke, t-shirt, trøje…) ud fra emnet.

Ordet “kant” skal bare indgå i emnet. Fx “På kant med loven”, “Blondekant” osv…

Jeg har overvejet “Musik med kant”. Så ville jeg skrive om Lady Gaga og lave en overdel inspireret af hendes tidligere outfits - altså noget virkelig mærkeligt noget :høhø:

Meeen jeg er ikke helt sikker på det. Så nu ville jeg høre om I havde nogle spændende ideer.

Bare fyr løs :rock:

-LOL Troede det var filosoffen Immanuel Kant det handlede om, udfra din overskrift :tihi:

Det kan jeg godt forstå :tihi: Ham har jeg også overvejet - Det ville være dejlig nemt med synopsen :høhø: Men så ved jeg ikke hvad jeg vil sy :øhmm:

Hmm hvornår levede han egentlig? Tror det var i 1800… Du kan da sy en eller andet 1800-tals agtigt overdel med kalvekrøs :tihi:

Han døde i 1804 i hvert fald.

Ja, det ville måske være meget sjovt at sy sådan noget :smiley:

Så skal der dælme’ en god argumentation til IMO :sorry:

Idéen med Lady Gaga er god :smiley:

Eller noget med “på kanten af samfundet” om undergrunds grupper med en speciel tøjstil?

Eller som i eksemplet vi fik “blondekant” …en overdel lavet af blondekanter og blondedækservietter -LOL

eller, for at blive i musikken, noget med “diskant” :slight_smile:

…ellers skal vi nok hjælpe dig med forslag i skolen i morgen :smiley:

[quote=Itzy Bitzy;386581]Så skal der dælme’ en god argumentation til IMO :sorry:

Idéen med Lady Gaga er god :smiley:

Eller noget med “på kanten af samfundet” om undergrunds grupper med en speciel tøjstil?

Eller som i eksemplet vi fik “blondekant” …en overdel lavet af blondekanter og blondedækservietter -LOL

eller, for at blive i musikken, noget med “diskant” :slight_smile:

…ellers skal vi nok hjælpe dig med forslag i skolen i morgen :D[/quote]

Jaae. Tror måske jeg hælder mest til den med Lady Gaga. Synopsen ville være rimelig lige til og der ville ikke være de store begrænsninger for overdelen :høhø: Det ville være sjovt at kalde det “diskant” :thumbup:

Har også haft noget med anarkisme i tankerne, men gider ikke rigtig sy en overdel i den stil :stuck_out_tongue:

Haha… Jeg skulle også lige til at hente alle mine Immanuel Kant notater :tihi:

jeg tænker “kantate” ? også noget med musik

Tak for buddet :thumbup:

Men jeg tror, det vil være svært at skrive en synopsis om :slight_smile:

[quote=Blabl;386607]Tak for buddet :thumbup:

Men jeg tror, det vil være svært at skrive en synopsis om :)[/quote]

ja måske… men omvendt - det er jo en udbredt måde at vokalisere fx religiøse tekster…

men sådan en synopsis og så en romersk katolsk præste kåbe som de fx bruger til de ypperste højtider - så ville du få din sag for -LOL

hvad med

ordspil ? lige på/til kanten fx ?

God idé med Lady Gaga! Hun har jo faktisk også brugt tøj fra to danske piger som er designere. De er også vilde i deres udtryk, og skubber grænser. Så der var måske næsten to fluer med et smæk :slight_smile:

Hun er tosset hende GAGA!!

[quote=Battlestar;386609]ja måske… men omvendt - det er jo en udbredt måde at vokalisere fx religiøse tekster…

men sådan en synopsis og så en romersk katolsk præste kåbe som de fx bruger til de ypperste højtider - så ville du få din sag for -LOL

hvad med

ordspil ? lige på/til kanten fx ?[/quote]

Det ville nok være lidt meget at lave sådan en præstekåbe på en uge -LOL

Ja, ordspil ville også være meget godt. Bare der er et emne i det. :slight_smile:

[quote=Bamse;386674]God idé med Lady Gaga! Hun har jo faktisk også brugt tøj fra to danske piger som er designere. De er også vilde i deres udtryk, og skubber grænser. Så der var måske næsten to fluer med et smæk :slight_smile:

Hun er tosset hende GAGA!![/quote]

Oi, jeg vidste ikke at hun havde brugt danske designere :tak:

Så bliver det dét. Så kan jeg gå amok med overdelen, det skal nok blive sjovt :rock:

Vilsbøl de Arce kan jeg google mig frem til og ja, jeg sidder lige og småkeder mig lidt :tihi:

Ja, det googlede jeg mig også til :smiley: Men tak :thumbup:

Der er nogle super muligheder i det :smiley:

[quote=Itzy Bitzy;386762]Der er nogle super muligheder i det :smiley:

[/quote]

Ja, der er så - bliver mere og mere glad for emnet :yatta: