Hjælp til farve

Knud Eriks Cognac kuld som er født d. 7-4-2015, der kom 6 stk. 2 drenge og 4 piger

mor er KBL f 09 23 og far er KBL ns 09 22 alle killinger kan ses her Kurilean Bobtail

Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om denne pige er KBL n 09 22 eller KBL f 09 22

Så er der hende her som jeg vil sige er KBL ns 23, men hun har en tå som er noget lysere, den er ikke helt hvid

De er kære :hjerte:

Det er også det eneste, jeg er kvalificeret til at vurdere.:tihi: Og Camilla har ret. Meget kære! :slight_smile:

nr. 1 er ikke tortie på de billeder. De lysebrunt orange partier sidder helt symmetrisk med sort krigsmaling ovenpå. Så det er bare rufisme.

vh

Andreas

Vil som Andreas sige at nr 1 ikke er tortie, men er helt sikkert på at nr 2. er - syntes helst sikkert hendes pote er creme

Billederne er ikke lige til at se ordentligt for solskin herhjemme lige pt, men min indtryk er det samme som Gittes

[QUOTE=Jeanette;1239892]Så er der hende her som jeg vil sige er KBL ns 23, men hun har en tå som er noget lysere, den er ikke helt hvid
[/QUOTE]

Jeg har svært ved at se på billederne om hun er tortie eller ej.
Hvis hun ikke er tortie, så vil den lysere farve på tæerne formentlig forsvinde. Nogle tabbykatte uden hvid, kan vise lysere områder på det yderste af poterne.

Her er Hamilton fra vores H-kuld. 2 uger gammel har han "hvide(re) tæer)

1 mdr. gammel er den hvidere farve så godt som væk.

3 mdr. gammel er den pist forsvundet :høhø:

[QUOTE=DK Lindvig;1239942]Jeg har svært ved at se på billederne om hun er tortie eller ej.
Hvis hun ikke er tortie, så vil den lysere farve på tæerne formentlig forsvinde. Nogle tabbykatte uden hvid, kan vise lysere områder på det yderste af poterne. [/QUOTE]

Jeg er enig med dig i at tabby ofte har lysere tæer som små. Men når jeg ser på disse to billeder, så ser det ud som om der er et creme område på den side af poten ud mod os, som ikke er på de øvrige af tæerne :slight_smile:

Rufisme, vil det sige hun er sølv, for syntes kun jeg har hørt det i forbindelse med sølv ?

Det er typpisk for Diamonds line at lave tortie piger som nr 2, men jeg blev alligevel lidt usikker, nu hvor mulighede for sort sølv piger er der

[QUOTE=Eife;1239950]Jeg er enig med dig i at tabby ofte har lysere tæer som små. Men når jeg ser på disse to billeder, så ser det ud som om der er et creme område på den side af poten ud mod os, som ikke er på de øvrige af tæerne :slight_smile:

[/QUOTE]

Diamonds pige fra sidste år havde også en ly tå, som nu er rød/creme

Nej rufisme er bare betegnelsen for de brune områder på en sort tabby. En god varm brun = meget rufisme. Kold grålig brun = lidt rufisme.
Rufisme bruges også hyppigt om sølv katte, hvor sølv genet ikke helt får fortrængt den brune farve. En mere korrekt betegnelse der er tarnish, da det genetisk ikke virker til at have en sammenhæng.

Rufisme: http://pawpeds.com/pawacademy/genetics/genetics/rufism_no.html

vh

Andreas

[QUOTE=Eife;1239968]Nej rufisme er bare betegnelsen for de brune områder på en sort tabby. En god varm brun = meget rufisme. Kold grålig brun = lidt rufisme.
Rufisme bruges også hyppigt om sølv katte, hvor sølv genet ikke helt får fortrængt den brune farve. En mere korrekt betegnelse der er tarnish, da det genetisk ikke virker til at have en sammenhæng.[/QUOTE]

[QUOTE=Andreas;1239970]Rufisme: http://pawpeds.com/pawacademy/genetics/genetics/rufism_no.html

vh

Andreas[/QUOTE]

Takker, jeg har jo kun hørt det i forbindelse med sølv, katte der ikke har været sølv har jeg kun hørt at den var varm i farven, det var pigen farmor i øvrigt