Hjælp til kemi opgave

Er der nogen af jer kattegale mennesker der er gode til kemi?

Jeg skal til 1.hf eksamen her på tirsdag og sidder med mine noter. Jeg skal op i “Bohrs atommodel” og ærligt, ved INTET :doh: og synes det svært at finde noget på nettet der virkelig får brikkerne til at falde på plads.
Nogen her der er klogere end jeg?? -jegkrydser

ALT KAN BRUGES!!!

kommer lidt an på hvor dybdegående din info skal være :slight_smile:

for opbygningen af selve atomet med negativer, positiver ladninger ect… det er finde nok - men skal du også ud i ligninger for energioverførsler og den slags ?

hvis du kan nøjes med de overordnede principper - så er den her forklaring ganske ok

http://www.iun.edu/~cpanhd/C101webnotes/modern-atomic-theory/Bohr-model.html

neej… bare helt basalt. Der står i opgaven: Redgør for Bohrs atommodel.
Mit problem er bare at selvom jeg sådan set er ganske godt begavet, står jeg af når det handler om matematik og kemi/fysik :frowning:

[quote=Theresa;387982]neej… bare helt basalt. Der står i opgaven: Redgør for Bohrs atommodel.
Mit problem er bare at selvom jeg sådan set er ganske godt begavet, står jeg af når det handler om matematik og kemi/fysik :([/quote]

så skulle den side jeg har henvist til være rigelig…

den redegør udemærket for de 4 principper i modellen :slight_smile:

UH… Ser ganske fint ud. Men det gør det ikke nemmere at det er på engelsk :S Men tak ellers :slight_smile:

du har helt til på tirsdag :slight_smile:

og hvis det ikke hjælper på engelsk - så husk google translate… den kan ikke klare det perfekt - men den kan hjælpe dig et langt stykke af vejen

Har du ingen grundbog i fysik/kemi og opgaver du løbende har lavet og taget noter til. Har din lærer ikke repeteret og vist jer hvor det stof står som er jeres pensum.

Jo men ikke om dette spicifikt. Vi har været inde på det, men desværre ingen konkret gennemgang.

Er det ikke mere fysik end kemi? Har da haft kemi på b-niveau og en del på uni, men har da aldrig haft noget om Bohrs atommodel? :slight_smile:

Måske :slight_smile: Ikke vigtigt lige nu :slight_smile:
Har brug for hjælp ligemeget hvad det er :slight_smile: Men på skemaet har der stået kemi hele året.

mhh tror nu det er kemi, eftersom ioner mm er betydende for ladningen, egenskaberbne, og dermed også ex. grundstoffernes placering i det periodiske system. men never mind - jeg har nu heller aldrig lige hørt om bohr’s atom model

mhhhh googlede den lige . spændende ! selvom den jo som nævnt flere steder er forældet idag. men det virker sgu nørdet at sidde her midt i morgenmaden og læse om kvante baseret stof. ikke at jeg heller forstår det hele må jeg indrømme- det er noget langhåret

Ja den slags skal man passe på med - man ender med at være en nørd lige pludselig. -what

Personligt synes jeg i øvrigt rigtig godt om hans Københavnerfortolkningen. Helt generelt skulle man også tage og lytte lidt mere til os københavnere - altid. :klapper:

Men grunden til at vi bliver overhørt er måske at kemien ikke passer? -LOL