Hjælp til kønsbestemmelse

kan i hjælpe med at se hvad der er hvad her ?

på forhånd tak. :smiley:

Øverst = Dreng

Nederst = Pige

Umiddelbart vil jeg sige to hunkatte - men det ville hjælpe, hvis du kunne skille pelsen ad på den grå, så man kan se, hvad den dækker over…

Jeg ser billederne side om side, men er enig med dig Annie :slight_smile:

Billede 1 : Dreng
Billede 2 : Pige

[quote=Alice;393272]Jeg ser billederne side om side, men er enig med dig Annie :slight_smile:

Billede 1 : Dreng
Billede 2 : Pige[/quote]

Ohh, det er nok fordi min skærm er meget lille jeg får dem oven på hinanden. Det er en mini-bærbar jeg sidder med :slight_smile:

det er min søsters nye killinger hun har fået hjem idag. og hun ville gerne prøve at få et kuld killinger en dag, men havde svært ved at se hvad der er hvad.

Men jeg gættede også på nummer 1 var en han og nummer 2 en hun.

Lige et andet spørgsmål, er det ikke over et år en hun kat helst skal være før den får sit første kuld ?

Jo, det er bedst, hvis hunkatten er 12-16mdr ved første kuld, så bør hun være nogenlunde udvokset og psykisk moden.

Enig :slight_smile: …Jeg tror heller ikke det er let at sætte endegyldig alder på hvornår en hunkat er klar til første kuld. Jeg har to piger som i næste uge bliver 1 år. De gik begge i løb første gang, da de var omkring 7 måneder, så hvad angår det homonelle og alderen burde de jo være klar til at blive parret indenfor de næste måneder …Men jeg vurderer at deres psyke langt fra er færdig udviklet til kuld endnu - De er simpelthen begge to så killinge-agtige endnu - Men nu er det jo osse briter, som udvikler sig lidt længere end de fleste andre racer - Så jeg væbner mig med lidt mere tålmodighed :slight_smile:

det mente jeg også var det bedste :slight_smile:

Ja, min tanke var også 1: dreng og 2: pige :slight_smile:

Øverst dreng, nederst pige :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

1: dreng, 2: pige