Hjælp til link... ang. kagebord

Har det ikke været et par tråde herinde med gode ideer til hvad man kan serverer til kaffebord??

Syntes ikke jeg kan finde dem igen…nogen der kan hjælpe??

Mener at en af dem, var en der skulle have gæster til fødselsdag…

Jeg mangler lidt ideer.
Det behøver ikke være det vilde store kagebord men gerne noget der er lidt anderledes end bare lige boller og kanelkrans :stuck_out_tongue:

Min egen ideer var den der Orangedrøm med gulerod på toppen, men lige de her gæster kender godt den…så øv.

jeg har en super opskrift på en Oreo kage hvis det har interesse?

Hvad med en vaskeægte five-o-clock-tea? Denne her er ganske vist henvendt til børn, men kagerne og ideen er den samme til voksne… du kan google dig til opskrifterne på de fleste af de nævnte ting…

KLIK

Ja, den vil jeg bestemt gerne se…

[QUOTE=Ann K;843565]Hvad med en vaskeægte five-o-clock-tea? Denne her er ganske vist henvendt til børn, men kagerne og ideen er den samme til voksne… du kan google dig til opskrifterne på de fleste af de nævnte ting…

KLIK[/QUOTE]

Årh, det lyder lækkert!
Den vil jeg gemme til en dag hvor jeg skal fejre fødselsdag…
Denne gang skal vi ud og spise til aften og kaffen efter skal være her.
Så det skal være noget enklere…

Oreo kage

450 g oreos
100 smeltet smør
1 pk philadelphia 220 g
2,5 dl melis
3,5 dl piskefløde
2,5 spsk sukker
1 pose schokolademousse
3 dl mælk til chokolademoussen

Tilberedning:
1/4 af oreos ligges i en skål og brækkes i små bidder - resten smuldres i en pose. Smelt smørret og held det over kiksene. Bland sammen og smør det i en kageform (24 cm) mix philadelphia og melis til den bliver luftig. Fløde og sukker piskes til creme. Halvdelen af cremen blandes sammen med philadelphiaosten. Smør dette over kagebunden. Halvdelen af kiksene du har taget fra ligges ovenpå. Sæt kagen i køleskabet i 30 min.
Lav chokolademoussen som det står på pakken. Rør de sidste kiks i chokolademoussen og smør det på kagen. Sæt den i køleskabet i en time. Til sidst ligges et lag med resten af fløden. Pynt med kiks eller chokoladesovs. Sæt kagen tilbage i køleskabet.

[QUOTE=Sannela;843574]
Årh, det lyder lækkert!
Den vil jeg gemme til en dag hvor jeg skal fejre fødselsdag…
Denne gang skal vi ud og spise til aften og kaffen efter skal være her.
Så det skal være noget enklere…[/QUOTE]

I år falder min fødselsdag for en gangs skyld på en lørdag… Jeg har vilde planer :slight_smile:
Har ikke fået et rigtig thebord siden jeg var i USA for årmillioner siden :slight_smile:

Inge… smider du også lige kageopskriften i opskriftsforummet?
Det er der, jeg bla altid vil søge først efter ´diverse lækkerier :slight_smile: Så det er kun for at gøre det lettere for dovne hunde som mig :slight_smile:

hvor er det Ann?

Arhhh… det er et af de fora, som man aktivt skal tilmelde sig… jeg kan ikke huske, hvordan man gør… men der er beskrivelser af det et eller andet sted…

Hvis du ikke vil tilmelde dig, må jeg så kopiere opskriften og lægge den derind?

kopier du bare :slight_smile:

Fint :slight_smile: