Hjælp til oplevelser

Kan I ikke hjælpe med nogle gode forslag til oplevelser i København?

Vi har ferie og skal på et par endagsture, men kan ikke finde på noget sjovt og spændende.

Vi plejer at være en tur på strøget, zoologisk have er også altid noget vi skal, Ikea, Ilva, city 2, Bakken og Tivoli osv, men nu gider jeg ikke det mere så HJÆLP.

Det må gerne være noget med dyr, planter, shopping, spise og hygge :slight_smile:

Nu er det sådan at vi Lolliker kalder alt efter Farøbroen for København:høhø: så kom bare med gode forslag derfra.

Hilsen Lisbeth

En tur i Nyhavn og så lige hoppe på Kanalrundfarten.
Amalienborg og Amaliehaven.

Er det uden eller med børn og hvilke alderstrin ligger de, hvis der altså er nogen?

Det er uden børn, bare mig og gemalen.

hejsa

hvad med et smut omkring ripleys belive it or not, hvis det stadig eksistere og hedder sådan endnu, jeg syntes det er sjovt at gå derinde.

En tur i botanisk have, de har også en lille plantehandle :slight_smile:

Kongens have var også en mulighed, den ligge jo lige i nærheden

I skal lave en dejlig madkurv og derefter tage den lillebitte færge, der går
fra Nyhavn ud til Middelgrundsfortet. Der er borde og bænke derude, og
når vejret er godt, så er det alletiders med “skovtur” derud!

(Der er også en restaurant derude, hvis man ikke gider madkurven).

http://www.fortet.dk/fortetdk/transport.aspx

tag en gåtur langs langelinie og få en is ude på kajen :slight_smile:

se evt om der er koncerter ude på amager (er det 5 øren det hedder?? )

hvis det skal være romantisk, så er en tur med saga queen en mulighed - de har super lækker mad og man sejler fra havnevej og så frem og tilbage mellem langelinie og fisketorvet… det er mægtig romantisk men en lille smule i den dyre ende

sid og nyd vesterbros torv med en “paradis-is” i hånden… vesterbro er en smeltedigel af sjove og skæve eksistenser

tag badetøj med og nyd en formiddag nede i havnebadet…

llers er jeg meget tilhænger af vivis ide med kanal-rundfarten… men husk at tage netto-bådene… det er samme tur til en 3-del af prisen - DFDS koster spidsen af en jetjager

:):slight_smile:

Hvor dejligt for jer med ferie - kan godt forstå, at I vil ud og opleve lidt.

:yatta:

Der er masser af spændende museer i København, hvis I kan lide den slags.

Og det passer jo godt med et museum, uanset og det regner eller er bagende hedt.

:inlove:

Tager lige tænkehatten på - og byder ind med noget mere senere…

:hjerte:

Carlsberg Glyptoteket! http://www.glyptoteket.dk/

:slight_smile:

Ja jeg vil også sige at flakfortet eller middelgrunden er fantastiske oplevelser!

Jeg har været begge steder i min barndom. Flakfortet var kun en engdagstur, men middelgrunden var en hel uge :slight_smile:

http://www.flakfortet.dk/

http://www.fortet.dk/fortetdk/transport.aspx

er der børn med, eller hvordan? Jeg ved ikke helt hvordan familiestrukturen ser ud Lisbeth :slight_smile:

I skal da også ta’ i teatret!

:slight_smile: Bare gå udenom kendisserne, så er den sandsynligvis hjemme. :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;408515]Ja jeg vil også sige at flakfortet eller middelgrunden er fantastiske oplevelser!

Jeg har været begge steder i min barndom. Flakfortet var kun en engdagstur, men middelgrunden var en hel uge :slight_smile:

http://www.flakfortet.dk/

http://www.fortet.dk/fortetdk/transport.aspx

er der børn med, eller hvordan? Jeg ved ikke helt hvordan familiestrukturen ser ud Lisbeth :)[/quote]

Nej børnene er voksne så det er kun Tommy og jeg.:slight_smile:

Mange tak for hjælpen.:tak::tak:
Der er flere ting vi har fået lyst til at se :slight_smile: nu skal vi bare lige have temperaturen et par grader ned så det er til at køre tur.

Men nu har vi da oplevelser til flere endagsture.:slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Skulle I ikke nå at fylde “det hele ud” - er I som altid velkommen hos os.:wehuu:

Ja Mona, vi skal altså også op til dig og se dine misser og dit hav :hjerte:

Botanisk have er mit yndlings-åndehul i København. Rosenborg slot - det er sådan overskueligt i størrelse :wink: Kælderen under Christiansborg - der plejer at være dejligt køligt ;).
Og mad på Viva - der er hyggeligt, og man kan sidde udendørs og vugge ovenpå båden i godt vejr :slight_smile:

Men - Nettobådene er kun 1 times guided tur.

Jeg plejer, især i varmen, hvis man ikke når ud af byen, at købe en dagsbillet til 60 kr til Canal Tours vandbus
Der er en grøn og en blå linie, der supplerer hinanden fint: Den grønne går ud over vandet, dejlig køligt, og når den har været turen rundt (Flakfortet m v), så bliver den til blå rute, der går i modsat retning ud til Fisketorvet og retur.

En typisk varm udflugtsdag vil starte enten i Nyhavn, hvor flest ruter lægger til, eller på Gl. Strand, hvor der er mindre overrendt. Den grønne rute er dejligt afsvalende, og evt. kan man stå af på Langelinie ved isbjørnestatuen, og snuppe en is og/eller en kølig fadbamse, ah!

Næste båd går så ud til Flakfortet, som IMHO er lidt uhyggeligt, så det er mest for selve den kølige tur ud og tilbage (hav en paraply klar, der kan komme gedigne skumsprøjt, hvis man sidder forrest).
Derpå er der stop såsom Operaen, strandbaren Halvandet (minigolf m.m.), og så ind gennem kanalerne til Christianshavn, hvor vi plejer at stige af og gå til venstre, ind efter frugt og drikkelse i Irma, og forbi den lille dårlige pizzabar ned til den bedre lige før Mexi-restauranten.
Vi tanker op af pitabrød eller durum med div. fyld, og sætter os ned ved kanalen, gerne i skygge.

Alternativt kan man følge kanalen ned til enten Cafe Wilder, eller gå til venstre over broen og ned til Cafe Luna: Dejlig mad og drikke, og venlig service :ok:
Drop bådudlejningens cafe nede i kanalen, de har bare 5 slags sild og ikke meget andet, til toppriser. No good IMHO.

Og så tilbage med den sidste båd ca 17.30 (spørg - der kan være ændringer i sejlplanen).

Dejlig dag…

De helt særlige museer er efter min mening Davids Samling i Kronprinsessegade. Ikke blot har de spændende møbler og kunsthåndværk (fra Katarina II’s skrivebord til en stor skammel, der er en camoufleret natpotte med 2 “bøger” øverst som låg. Læg mærke til titlen: “Natural History of the Lower Countries”… -LOL
Plus en veritabel Aladdins hule af smykker fra Indien øverst oppe! Samurairustninger og våben og alt muligt østerlandsk spændende!

Christiansborgs Kongelige Repræsentationslokaler er også noget særligt, synes jeg.

Rosenborgs skatkammer-kælder, med diademer og juveler.

Amalienborgs 2 udstillingspalæer - wow…

Glyptoteket er nævnt, flot-flot ægyptisk og etruskisk samling, og man kan bare sætte sig ind i den kølige vinterhave (f eks på de gratis dage) og køle af og nyde det. De tilstødende sale byder på flotte statuer af Bissen (dansk) og Carpeaux (fransk - det er smukt, men de ser lidt sindssyge ud i blikket - scary…)
Gå op ad de flotte trappegallerier og se op på de smukke glasmalerier i loftet - der er så meget smukt derinde, og glem ikke museumsbutikken, farlig shop!

Kender I revymuseet ved Frb. Runddel (bus 26)? Det Kgl Haveselskabs dejlige have ligger lige ved.

Mere?
Mht mad: Prøv RizRaz nr 2 i St. Kannikestræde, inde bag Vor Frue kirke - stor lækker buffet. Spis til du segner :wink:

Den Kgl. porcelæn/Georg Jensen inde ved Storkespringvandet har en exceptionel kage & kakao-kafe, der snildt giver La Glace kamp til stregen. Gå evt op på øverste etage, hvor der er en 2. og 3. sortering-shop med smukke ting til nedsat pris. Du og jeg kan sjældent se fejlene.

I Sølvgade ud mod søerne ligger der en Running Sushi-restaurant…

Lækker special-spiritus i særklasse finder man hos Qualityworld lige ved Frb metro, med skønne smage-aftener :savle:

Der er mere - især, hvis I kommer med lidt tips om, hvad I kan lide.

Enig, MiSi. sukker lettet

[quote=MiSi;409072]Men - Nettobådene er kun 1 times guided tur.

Jeg plejer, især i varmen, hvis man ikke når ud af byen, at købe en dagsbillet til 60 kr til Canal Tours vandbus
Der er en grøn og en blå linie, der supplerer hinanden fint: Den grønne går ud over vandet, dejlig køligt, og når den har været turen rundt (Flakfortet m v), så bliver den til blå rute, der går i modsat retning ud til Fisketorvet og retur.

En typisk varm udflugtsdag vil starte enten i Nyhavn, hvor flest ruter lægger til, eller på Gl. Strand, hvor der er mindre overrendt. Den grønne rute er dejligt afsvalende, og evt. kan man stå af på Langelinie ved isbjørnestatuen, og snuppe en is og/eller en kølig fadbamse, ah!

Næste båd går så ud til Flakfortet, som IMHO er lidt uhyggeligt, så det er mest for selve den kølige tur ud og tilbage (hav en paraply klar, der kan komme gedigne skumsprøjt, hvis man sidder forrest).
Derpå er der stop såsom Operaen, strandbaren Halvandet (minigolf m.m.), og så ind gennem kanalerne til Christianshavn, hvor vi plejer at stige af og gå til venstre, ind efter frugt og drikkelse i Irma, og forbi den lille dårlige pizzabar ned til den bedre lige før Mexi-restauranten.
Vi tanker op af pitabrød eller durum med div. fyld, og sætter os ned ved kanalen, gerne i skygge.

Alternativt kan man følge kanalen ned til enten Cafe Wilder, eller gå til venstre over broen og ned til Cafe Luna: Dejlig mad og drikke, og venlig service :ok:
Drop bådudlejningens cafe nede i kanalen, de har bare 5 slags sild og ikke meget andet, til toppriser. No good IMHO.

Og så tilbage med den sidste båd ca 17.30 (spørg - der kan være ændringer i sejlplanen).

Dejlig dag…

De helt særlige museer er efter min mening Davids Samling i Kronprinsessegade. Ikke blot har de spændende møbler og kunsthåndværk (fra Katarina II’s skrivebord til en stor skammel, der er en camoufleret natpotte med 2 “bøger” øverst som låg. Læg mærke til titlen: “Natural History of the Lower Countries”… -LOL
Plus en veritabel Aladdins hule af smykker fra Indien øverst oppe! Samurairustninger og våben og alt muligt østerlandsk spændende!

Christiansborgs Kongelige Repræsentationslokaler er også noget særligt, synes jeg.

Rosenborgs skatkammer-kælder, med diademer og juveler.

Amalienborgs 2 udstillingspalæer - wow…

Glyptoteket er nævnt, flot-flot ægyptisk og etruskisk samling, og man kan bare sætte sig ind i den kølige vinterhave (f eks på de gratis dage) og køle af og nyde det. De tilstødende sale byder på flotte statuer af Bissen (dansk) og Carpeaux (fransk - det er smukt, men de ser lidt sindssyge ud i blikket - scary…)
Gå op ad de flotte trappegallerier og se op på de smukke glasmalerier i loftet - der er så meget smukt derinde, og glem ikke museumsbutikken, farlig shop!

Kender I revymuseet ved Frb. Runddel (bus 26)? Det Kgl Haveselskabs dejlige have ligger lige ved.

Mere?
Mht mad: Prøv RizRaz nr 2 i St. Kannikestræde, inde bag Vor Frue kirke - stor lækker buffet. Spis til du segner :wink:

Den Kgl. porcelæn/Georg Jensen inde ved Storkespringvandet har en exceptionel kage & kakao-kafe, der snildt giver La Glace kamp til stregen. Gå evt op på øverste etage, hvor der er en 2. og 3. sortering-shop med smukke ting til nedsat pris. Du og jeg kan sjældent se fejlene.

I Sølvgade ud mod søerne ligger der en Running Sushi-restaurant…

Lækker special-spiritus i særklasse finder man hos Qualityworld lige ved Frb metro, med skønne smage-aftener :savle:

Der er mere - især, hvis I kommer med lidt tips om, hvad I kan lide.[/quote]

Mange tak for alle de gode ideer, de må afprøves her i ferien:)