Hej kan nogle hjælpe mig med hvad race der er i min kat, er lidt i tvivl hun er 8 måneder
[QUOTE=isabellaMH;1165258]Hej kan nogle hjælpe mig med hvad race der er i min kat, er lidt i tvivl hun er 8 måneder
[/QUOTE]
Det fremgår af stamtavlen, hvilken race din kat er.
Hvis hun ikke har en stamtavle, så er hun en huskat…men der er givetvis noget semilanghår af en art i hende. Hendes hale og bukser viser det…men NFO ? eller MCO ?, det er svært at sige, men hun er flot.
Hvor har du denne smukke semilanghårede tortie pige fra:? Hendes forældre er begge langhårede eller semilanghårede katte, ellers ville hun være korthåret.
Derudover kan det være svært helt at finde racekaristika på en kat som ikke er fuldt udviklet endnu. Hvis hun er 8 mdr, kan hun sagtens være voksen at se på, men stadig at vokse nogen steder. F.eks i bredden.
Ellers er jeg enig med Sim-sim og vil sige at uden stamtavle er hun en huskat, en smuk langhåret en af slagsen.
Jeg elsker når de er tortie.
Smuk misling du har
Den ene kan nu godt have været korthåret og bare båret på genet for langhår
EDIT: De kan da egentligt begge være korthårede, bare de begge bærer genet
Umiddelbart ville jeg gætte der kunne være noget Maine Coon i hende … mest på grund af det lidt kraftige hoved og de store højtsiddende ører.
Men hun ser sød ud, uanset hvad der nu ligger bag
Ved godt hun ikke er ren racet det var nu mere om nogle kunne se hvad hun evt, var blanding af
Fik hende i søndags fra nogle der ikke ville have hende længere, men de vidste ikke hvad der var i hende
Hun er rigtig fin i farverne. Jeg gætter også på, at der må være noget Maine Coon i hende.
Forhåbentlig er hun hos dig kommet til et trygt og stabilt hjem, hvor hun kan blive, til hun bliver gammel
At bestemme racen er utroligt let…
Det er nemlig en:
Sød Langhåret Huskat
Jeg synes ikke der er tivivl om Maine Coon, men der er også alm huskat i hende
Der kan godt være noget Maine Coon i hende
Synd at hun ikke kunne blive i sit hjem, men det er godt at hun har fundet et nyt
Hvorfor ville de ikke have hende længere?