Hjælp.! to hittekillinger

Jeg har i dag fundet 2 hittekillinger. Jeg vil skyde på at de er ca. 4-5 uger gamle. Jeg har haft to katte før, men dem har jeg fået da de var 8 uger. Jeg har hørt at jeg skal give dem sutteflaske. Det har jeg ikke lige prøvet før. De er meget urolige, hvilket jo er meget forståeligt. Hvordan giver jeg dem sutteflaske og hvad skal der være i sutteflasken.? modermælkserstatning måske.?

jeg har rigtig mange spørgsmål og jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig

kærlig hilsen Trine

4-5 uger gamle kan de sagtens spise og drikke selv, men de skal have kattemodermælkserstatning fx KMR-mælk (købes hos dyrlægen).

Men … jeg vil helt klart anbefale dig, at de får en morkat, der kan præge og opdrage dem!

Hvis de er så gamle, kan de godt spise selv.

Men måske hvis du tager et billede, vil nogen herinde aldersbestemme dem.

Men de vil sikkert blive glade for lidt modermælkserstatning at spise selv. Ellers så prøv lidt tørfoder til killinger, evt. først blødt op i lidt vand.

Et dyrlægetjek vil også være en god ide. Jeg ville få en dyrlæge med speciale i mindre husdyr til at kigge på dem først.

hvor kommer du fra i landet… det lyder lidt som om du kunne trænge til et besøg, for at få hjælp til at bestemme alder og få vejledning…

er du SIKKER på de ingen mor har - og at hun ikke går og leder efter sine killinger?

Faktisk bør man ikke fjerne killigerne men overvåge om der er en mor. Man kan sætte en flamingokasse der er varm som de kan sove i - og så foder og vand.

Jeg kommer fra Herning

en fra min klasse har fundet dem…

www.hittekilling.dk

De tager både imod killinger i den alder eller give gode råd hvis man selv ønsker at opfostre dem :slight_smile:

Jeg håber at du finder den hjælp du har brug for, men som andre skriver at hvis de er den alder som du tror, så burde de selv kunne spise, ellers er de nok yngre :slight_smile: