Hjælp!

Hej

Jeg er ny på forumet, men jeg har et kæmpe problem

Har haft katte i snart 3 år. Snartere med at få en Norsk Skovkat på 1 år. Da jeg havde haft den et par år besluttede jeg mig at den skulle have en legekammerat, så jeg fik en anden Norsk skovkat. De er indekatte og de nyder at lege sammen klatre i deres træ og lege med små mus/bolde jeg har til dem

Nu er problemet at Den nyeste af dem som er omkring 3 år gammel har fået en slags bubbel som blockere øregangen i det ene øre. Vi taler om det er en slags betændelse, men vi er bange for det også kan være noget andet :frowning: Nogle der har erfaringer med dette ?

Vi skal til Dyrelægen så snart vi kan få ringet og bestilt en tid, men ville gerne høre om der er nogle der kunne hjælpe herinde ?

Håber i vil hjælpe

Mvh Lone !

Uanset råd herinde ville jeg straks gribe knoglen og ringe til dyrlægen, det er det absolut bedste råd jeg kan give.

tak for svar

Har også tænkt mig at få den til en dyrelæge hurtigst muligt.

Fik ikke sagt at den spiser,drikker og sover og leger som den plejer og dette har stået til de sidste 8-9 dage

En kat kan sagtens være som “den plejer”, selvom den er syg, har smerter eller lign.
Jeg kunne forestille mig, at det kan gøre ondt på den, så jeg ville nok have ringet til dyrlægen for 4-5 dage siden :wink:



Det var det bedste jeg lige kunne lave, den har kradset i det. Jeg ringer til Dyrelægen nu her omlidt

bløder det? og kradses der i det?

Det bløder ikke. Men jeg tror det klør på den, den kradser i det en gang imellem men ikke særlig tit. Den ryster også på hovedet en gang imellem

Hold os endelig opdateret-thumbs

Hold os endelig opdateret-thumbs

Det kunne lyde som om det måske er et “blod-øre” - læs mere her:

http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=35

http://www.netdyredoktor.dk/sw5047.asp

den kan også have øremider og det klør som ind i bare f… og de klør i det tit og det kan udvikle sig til at de kan få en byld af at klø i øret
syntes du skal ringe til dyrlægen i morgen og få den tjekket

nb vil så lige sige at det ikke er noget katten dør af men forsvinder ikke uden behandling men bliver kun værer

Tusind tak for svarene…

Det kunne se ud til at være sådan et blodøre, Jeg vil kontakte dyrelæge imorgen og håbe på det bedste -jegkrydser

held og lykke til missen og dig