Hjælp!

Her troede jeg at alt var i den skønneste orden efter fødslen. De sidste tre timer har Perle kastet op mange gange. Hun har drikker lidt vand af og til - men det kommer op efter få minutter.
Det er lige som hvidt skum hendes opkast.

Hun vil heller ikke ligge hos killingerne - og det ligner hende MEGET dårligt. Hun plejer at være helt opslugt af de små, når hun har killinger.

Nogen der har en idé, hvad de kan være?

Jeg kvier mig lidt ved at tage på Kbh’s dyrehospital…ikke pga. prisen.

Jeg ville stadig kontakte en dyrlæge… jeg har ingen forstand på dette - alternativt ville jeg få en af de andre opdrættere herinde fra til at komme om til dig og se hende - det er lettere når de ser katten - at gætte korrekt.

Håber det løser sig for alles bedste!

MVH

Har ingen ide…

Men jeg syns efter alle der skriver her inde, at det ser ud til at der florerer noget maveinfektion måske…

Flere har skrevet om, at deres katte kaster op…

Jeg havde selv 2 nytårs morgen, der gjorde det…

Men mon ikke det ville være klogt at snakke med en dyrlæge, nu hun lige har født???

Det har jeg set. Få hende til dyrlæge NU - få også chekket hendes nyretal - og det skal du bede om.

vagthavende dyrlæge kontaktes på tlf: 7022 1101
Klinikken er medlem af vagtkreds København Nord og Vest,

så kan du høre hvem der har vagten

Åhhhh nej da, sådan skal det jo ikke være.
Til dyrlægen straks og rigtig god bedring, jeg :kryds: alt hvad jeg kan for mormis.

Jeg krydser for dig og kattene! Det skal bare gå godt for den nye lille familie :S

Sære kat! Efter jeg skrev herinde, flyttede jeg fødekassen ind i stuen…og vupti - så hoppede dronningen i kassen til babyerne. Nu spinder hun og vasker dem…så det er den rene idyl.

Lis, tak for nummeret - det er tastet ind - hvis det skulle blive nødvendigt.

[QUOTE=Gitte;92842]Sære kat! Efter jeg skrev herinde, flyttede jeg fødekassen ind i stuen…og vupti - så hoppede dronningen i kassen til babyerne. Nu spinder hun og vasker dem…så det er den rene idyl.

Lis, tak for nummeret - det er tastet ind - hvis det skulle blive nødvendigt.[/QUOTE]

Jøsses, ja bekymre os kan vi altid.

Nummeret er til den der har vagten, den står på skift mellem:

Dyreklinkken Skovlunde-Herlev
Charlottenlund Dyrehospital
Dahlgaard’s Dyreklinik
Gentofte Dyreklinik
Hellerup Dyreklinik
Lyngby Dyrehospital
Vangede Dyreklinik

[quote=Gitte;92842]Sære kat! Efter jeg skrev herinde, flyttede jeg fødekassen ind i stuen…og vupti - så hoppede dronningen i kassen til babyerne. Nu spinder hun og vasker dem…så det er den rene idyl.

Lis, tak for nummeret - det er tastet ind - hvis det skulle blive nødvendigt.[/quote]

Det burde du da vide at hun ikke ville have den der hvor den stod…ej det spøger man ikke med undskyld:ups: godt at hun tager sig af dem nu,så må du observere hende og se hvad der sker,jeg har også som lis hørt at det kan ske,men du har nummeret og observerer så håber jeg det flasker sig :kryds:

Gerner - nu er jeg ikke så sart :slight_smile:

Ja, jeg burde da have vidst, at Dronningen ville være inde ved os andre.

er hun stoppet med at skumme ud af munden?

Åhhh Gud . . . jeg blev helt traumatisk - da en film fra een af mine fødsler passerede revy . . … :uha:

:kryds: for at hun bare lige skulle trykke på Panik-knappen, og at hun nu falder til ro og opfører sig anstændigt -love

Glemmer helt at sige TIL LYKKE med de tvillingerne

Hun kaster ikke op mere… det stoppede hun med, da hun blev flyttet ind i stuen.:?

Hun skummede ikke ud af munden, men der var skum i opkastet.

Nu har de små selv knappet sig på… så der er bare hygge. Perle er tilbage som den supermor, hun plejer at være.

Tak for jeres omsorg.

Mange hilsner

Gitte

Hun KAN jo oss há spist noget, hvor anstrengelserne ved fødslen har fået det til at komme op… Mine skummer somme tider lidt, hvis de skal af med en hårbolle (sse selvom der ikke er såå meget hår i) hvis de har drukket godt inden. Og så er det jo anstrengende at føde…

Men det er nu dejligt at alt ånder idyl igen…

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:for at det fortsætter sådan og det bare var noget hun skulle af med…

Hurra…hurra…
Gitte og misse-mor.:wehuu:

Hvor lyder det godt.
Også til lykke med de to små sutte-børn. :wehuu:
Gode tanker
Mona

Bare lige en up-date.

Her går det forrygende - Perle er nærmest vokset sammen med kassen og de små. Hun går dog ud for at drikke og spise (a/d), og hun holder det fint i sig.

De små trives. Den lille tortie har taget 13 gram på - men den lille dreng har tabt 2 gram. Jeg vil se i morgen tidlig, om han evt. skal støttefordres.

Mange hilsner

Gitte

Smut ned i Irma og køb noget gedemælk - det optager så små killinger meget bedre end alt andet der kan købes i dyre domme.
Læs den her tråd:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=2266&highlight=gedem�lk

og tilsæt IKKE honning, den kan indeholde i bakterie der giver pølseforgiftning - brug druesukker hvis du finder det nødvendigt.

Gedemælk er super godt, særlig hvis du kan få det fra Nubiske geder, det ligger meget tæt på det missemor selv har.
Knus ELin