Hjæp kradser på væggene

Hjælp har et kæmpe problem mine katte kradser på væggene i min gang og det er kun på hjørnerne Uhm nogle forslag til hvad jeg kan gøre har prøvet med citron og staniol og det er feøde bedøvende lige glade med.
Det er lidt svært at holde dem fra gangen da den søde til alle rummene i lejligheden er snart villig til hvad som helst dog ikke at gå af med nisserne

Hvad med sådan en, eller flere hvis det er på flere hjørner de kradser? :slight_smile:
Og har de ellers nok kradsetræer, og bruger de dem?

Jeg har også set at man kan få sådan nogle flade hårdt plastik nogle man kan sætte på f.eks væg eller sofa, og det vil kattene ikke kradse i…
Men kan ikke huske hvor det var eller hvad de hedder :gruble:

Tilføjelse:
Det var hos Ann K jeg havde set dem :slight_smile:
Der står godt nok de er til sofa, men mon ikke de kan fungere på en væg?
http://www.annk-butik.dk/diverse.html

Jeg syntes jo de burde have kradse træer nok, de har et lille med en platform for oven og en hule fie neden og så har de et stolpen på 60-70 i højden og har netop sat dem i gangen, den lille bruger dem flittigt, og den store er begyndt at bruge stolpen mere end den har gjordt

Sæt dobbeltklæbende tæppetape på en papplade og hæng den op på kradse-stedet, så stopper det med det samme… katte hader at noget klistre… lad den hænge et lille stykke tid til de har glemt stedet…

Jeg har også et problem med mine og et par hjørner ude i gangen, så jeg har købt sådan en her - som jeg dog ikke har fået hængt op endnu.

Jeg har stadig nogle af Purrfect Paw profilerne - de kan sagtens bruges på væggen… brug helst den store model…
Og ellers har jeg skam også små kradsebrædder til hjønemontering :slight_smile:

Jeg synes også det nemmeste er at sætte noget op de kan kradse i uden det gør noget.:tihi:
Her har vi købt nogle lister og nogle tæpperester og sat det op på hjørner der er specielt fristende for kattene. Hvis man skruer listerne på så er de nemme at tage ned når man skal skifte tæpperne ud.

Du kan prøve at spraye Feliway på de uønskede steder - det signalerer, at her er der markeret, så det behøves ikke gøres igen - ikke alle katte reagerer på det, men de fleste gør på sprayen.

Samtidig bør du overveje HVORFOR de gør det - får de deres behov opfyldt osv. Gør de ikke det, vil du opleve, at de begynder et nyt sted - så skal du i tænkeboks om, hvad årsagen er. Men nogle gange er det bare fordi DET STED er dejligt og nemt…

Tjek lige om din væg tåler det først - jeg har aldrig set det ødelægge men for en sikkerheds skyld. Det skal fornyes dagligt, i starten to gange dagligt

MVH Helle

PS hvis man har en kastrat der strinter som følge af en rest af en dårlig vane, og man ellers har arbejdet med årsagen til det, så virker Feliway på samme måde ved mange katte. Jeg har lige haft en stresset Tip, der var et sprinkler anlæg bagtil pga de små killinger - der brugte jeg det

Og endelig - spray det endelig IKKE på kradsetræer:-) Den fejl begår mange, og gæt så, hvad der sker:-)

Jeg skælder ud og tager den formastelige hen hvor den må kradse og gør gradsebevægelser med poterne. Fortsætter den der roses den. Men de skal have noget at kradse i som dur.

Jeg syntes problemet er begrænset. Alle mine killinger skal jo lære det lige som at man ikke bider i ledningerne. Mormis hjælper godt til så vi har ingen kradsede hjørner eller vægge. Har træbelægning i gangen og soveværelset og det har siddet der i mindst 10 år.