Hjemløs kat?

hej alle…

jeg har for tredje gang i går set en kat som normalt er hvis, men den ser meget beskidt, uglet og tynd ud. den er helt mørkegrå i hovedet og i det hele taget på det meste af kroppen . jeg har prøvet at lokke den hen til mig for at se om den har øremærke eller om jeg kan mærke en muligvis chip, men den er simpelthen så sky. så kan ikke få den hen til mig.

men jeg vil bare så gerne hjælpe den . den ser virkelig virkelig tynd ud . har overvejet og gå ned og se om jeg kan finde den og give den noget mad.

er der nogen der har nogle foreslag. for jeg kan ikke bare gå og kigge på. -ked -græd

mvh Anika.

altså, jeg vil sige det sådan at begynder du evt at fodre den skal du fortsætte med det, for katten vil helt sikkert søge hen til det sted hvor den ka få mad.
jeg ved ikke lige selv hvad jeg ville gøre, men jeg ville nok ikke tage katten til mig af frygt for sygdomme,lopper osv.
men det er helt klart synd for katten at den skal gå rundt og være så ussel og udsultet.
det du evt ka gøre er at tage noget mad med i en pose og når du så ser den finde maden frem og gå væk fra den for at se om katten vil spise og mens den spiser må du ikke forsøge at gå tættere på for så blir den bange.
du ka evt osse kontakte kattens værn og forhører dig hvad du skal gøre

jeg har overvejet at gå ned med kattetransporter, men noget lækkert mad i . stille den, gå lidt væk og hvis den så gå ind så skynde mig hen og lukke den og fare afsted til dr. dyr. eller er det en meget dum idé ?

Det lyder som en god ide…

ja det var ihvertfald en god ide

jeg må prøve. der er ikke andet for . håber det kan lade sig gøre

Det lyder fornuftigt nok - og ellers så prøv at se om du ikke kan låne dig frem til en kattefælde et eller andet sted. Nu kan jeg ikke lige huske hvem det er der har ansvaret for sådan noget, men falck, kommunen og de lokale dyreværnsinstanser kunne da være værd at kontakte angående lån af sådan en fælde.

jeg var nede for at se om jeg kunne lokke katten hen til mig i dag, og havde kattemad og tun med mig. men da jeg kommer ned hvor jeg plejer at se den står der tre drenge (10-12 år) og sparker til katten . da jeg råber til dem at de skal stoppe løber de deres vej . jeg når at se inden katten stikker af at den har lidt blod ud af næsen. nu kan jeg da absolut ikke gøre noget for den kat . iiiihhh så irriterende at folk skal være så skide dumme og ikke kan finde ud af at behandle dyr ordentligt. jeg er så gal og så ked. forstår ikke folk der er sådan. hvordan kan de få sig selv til det . og stakkels kat, den var trængt op i en krog . eller i et hjørne ved et hus. der havde den da sikkert så fredeligt ligget og slikket lidt sol . iiih altså. det er helt så jeg sidder og tuder. -ked -græd

føler mig vildt magtesløs.

nej hvem fanden er det der gør sådan noget, de knejter skulle simpelt hent gennemtæskes gule og blå.
jeg syntes nu stadig du skal forsøge at indfange den, især nu for den ka jo ha en skade

jeg vil også prøve . men jeg tror nu kun det bliver særdeles svært, men det er et forsøg værd.

ja de der drenge, jeg ved ikke hvad der sker med/for nogle folk .