Hjemløse killinger

hej alle i dejlige kattemennekser.

nu er det min tur til at få hjælp. Jeg var i går til 20 års fødselsdag, som blev holdt på teknisk skole i helsingør. Da jeg på et tidspunkt skulle ud og ryge, stod jeg lidt for mig selv, og pludselig ser jeg nogle små killinger rende rundt og lege, de var maks 8 uger tror jeg.

det viser sig så, at de bor i et skur der tilhører skolen. der har i mange år boet en hunkat de fodrer, og har fået sterriliseret. men en anden hunkat har været og smide sine killinger af i skuret. Men pointen er, at de små killinger bliver aflivet hvis der ikke er nogen der henter dem. og det skær jo i mit kattehjerte, men jeg kan ikke selv have dem herhjemme, da vi ikke har plads til at isolere dem…

de er ikke menneske vante, så man skal lokke dem med mad i en transporter tror jeg. jeg kunne ikke få kontakt med dem. de ville gerne men turde ikke.

så er der ikke nogen med en rigtig god idé eller som kan hjælpe mig med at finde et hjem til de små, og derefter hjælpe mig med at få dem bragt hjem til nogen.

Har du snakket med Kattens værn, Dyrenes beskyttelse eller Hittekilling.

www.hittekilling.dk der er alle de oplysninger du har brug for, prøv at ringe der. Vi har plejefamilier over hele landet.
Knus Elin

Søde Anika med det store kattehjerte!
Livets realiteter er barske, især når det gælder hjemløse killinger, som du beskriver.

Det er sikkert utopisk at forestille sig, at der er plads eller hjem til dem nogen steder.
Internaterne er overbelagte af søde, menneskevante killinger, der venter og venter på hjem.

Killinger på 8 uger, der ikke er præget på mennesker og vant til at færdes frit vil blive skrækslagne, hvis de blev sat i et bur på et internat, og deres prægningsfase er forbi.

Det lyder barsk, men det vil være mere barmhjertigt at lade dem aflive, for hvilken tilværelse går de ellers i møde, især nu, hvor vinteren står for døren.

Jo, de ville kunne få en acceptabel tilværelse, HVIS de blev indfanget OG neutraliseret og genudsat, OG nogle fremover ville påtage sig at fodre dem daglig.
Men igen: Er der nogen, der vil og kan det?

jeg havde gjort det hvis jeg boede i et størrer hejm og ikke var på su… jeg overvejede lidt at spørge min mor hun har lejlighed og har plads nok. og høre hende om hun vil holde dem til de fik et nyt hjem… men jeg ville gerne de blev dyrelæge tjekket og neutraliseret. men har ikke selv råd til det. får som sagt kun de der 4500 om måneden…

men de fortjener bedre… de flygter ikke når der er mennesker men står bare og kigger… de tør bare ikke helt at blive kælet… men tror godt de ville kunne lære det.

Jeg går ud fra, at det er skolen, der vil tage initiativet til at få dem indfanget og aflivet.
I kan jo sætte opslag på skolen om en indsamling blandt eleverne til hjælp til genudsætning i stedet for aflivning.

Skolen kan så kontakte Kattens Værn med henblik på indfangning og genudsætning.
Det kan gøres med et tilskud fra KV på 500-600 kr. pr. killing + måske lidt mængderabat alt efter, hvor mange killinger, det drejer sig om.
Men igen er det en forudsætning, at nogen (skolen) påtager sig ansvaret som fodervært for dem.

så er der så godt som fundet hjem til en af de hjemløse killinger. min søster har en hankat, og siger hun godt kan tage den ene af disse killinger. nu skal der bare findes penge til en dyrlæge så den kan blive neutraliseret og tjekket og så skal vi vide om der er et hjem til den anden…

jeg er bare så glad… kan slet ikke lade vær med at smile lige nu… det eneste problem vi har nu er penge. men ellers må katten komme på p-piller-hvis det er en hunkat.

Steriliser hunkatten (få ejerne til det) og kontakt www.hittekilling.dk

Måske kan de hjælpe - eller fortælle dig hvem der kan.

Du kan også kontakte Brita Rodam, MCO-opdrætter. Hun har Kamikaze Coon Cattery (google navnet, så dukke rhun op) og videre formidler også mange hittekillinger - også de ældre af slagsen.

MVH Helle

de her katte har ikke noget hjem. de bor i et skur på en skole. og min søster tager den ene, og der har jeg lovet at prøve og hjælpe med penge til neutralition af den hun får da hun har to børn og er gravid med det tredje og ikke selv har de vildt mange penge. så der prøver jeg at spytte penge i… så godt jeg nu kan. den anden ved jeg ikke. jeg så bare helst de var neutraliseret, så der ikke kommer flere killinger som ingen kan have.

Du skriver “den anden” - Er der kun de to killinger?
Hvis ja, kan din søster så ikke tage begge killingerne?
Hun har i forvejen en voksen hankat, og så er det som regel en god ting at tage to killinger frem for kun én. Så har de hinanden, og de er jo også vokset op sammen, de to små, så det er næsten synd at skille dem.
Er hendes hankat kastreret?

Hvis I selv kan indfange killingerne og få dem neutraliseret hos egen dyrlægen som genudsætningskatte, får I som sagt refunderet godt 1.000 kr. fra KV, og mange dyrlæger giver “mængderabat” og er også villige til en afdragsordning.
Som genudsætningskatte bliver de foruden neutralisering også øremærket og vaccineret.

PS: Jeg var i sin tid alene med tre børn, og for 35 år siden var pengene og hjælpen væsentlig mindre til en enlig forsørger end i dag. Mine katte blev alligevel neutraliseret og kom til dyrlæge, når det var påkrævet. Er der vilje, finder man også en udvej.

hun kan ikke tage dem begge da hun snart har tre børn også, og bliver nødt til at tænke på at skulle have råd til dyrebesøg.

men endnu en god nyhed, jeg har lige snakket med en veninde der nok har et hjem til den anden killing. så de begge får et hjem.

den voksne kat hun har er ca halvandet til 2 år gammel og er kastereret. er bare så glad lige nu!!!

Tillykke Anika - godt gået smukke :slight_smile:

tak søde… er også super glad for det.

Godt gået -thumbs

ej øv, så er de helt forsvundet i dag. håber de er vendt tilbage i morgen. så vi kan hente dem begge…

ahh mon ikke de dukker op igen :slight_smile: de ved jo der er mad :slight_smile:

Jeg har jo selv indfanget 4 ca. 8 uger gamle killinger i sommerferien. Mit råd = ring til Kattens Værn og få dem til at komme med en fælde, det er den bedste og hurtigste måde at fange dem på.

Det lykkedes mig at fange 3 af mine hittekillinger i en transportkasse med tun i - af 2 omgange.
MEN det tog altså også maaaaaaaaaaange timer hvor jeg sad helt stille så tæt på kassen at jeg kunne lukke den og med ryggen til killingerne. Killinger er LYNHURTIGE til at løbe ud af en transportkasse igen.

Det lykkedes mig at gøre alle 4 killinger UTROLIGT kælne. Men det har krævet mange timer og tålmodighed + jeg synes altså (hvis det overhovedet er muligt) at det er bedst hvis killingerne har hinanden i processen. Det er skræmmende nok at skulle tage stilling til mennesker på tæt hold og sikkert meget være hvis de bliver skilt af. bare min mening :slight_smile:

Kattens værn neutraliserede og vaccinerede (2 gange) mine killinger for 1500kr = endnu en grund til at kontakte KV.

Held og lykke med projektet