[quote=kamikaze;221519]Meget er sandt når man tager dèt faktum i betragtning at det ER vigtigt at være i hænder fra små, og jeg er da den første til at tilkendegive vigtigheden af det, MEN…det er altså også set, og dèt ofte, mange dyr, og uden tvivl fordi de ER genetisk betinget nullerputtere, de kan blive det uden at have været i hænder i det tidsrum der er så vigtig.
Selv gamle fertile vilde misser kan gøres både tamme og håndvante. Simba 16 blev neutraliseret d. 16. juni og inden havde han været ikke blot vild men blor han så os i vindet spuuundsede han bort. NU kommer han med halen i vejret og han elsker at blive kløøøøet mellem ørebassserne og han roooder rundt i græsset og jorden i velvære. ALT dette på 1 måned.
Han er ikke nok at give som eksemlet for han er KUN en mis, men han er omvandt et eksempel på det også kan lade sig gøre selv med de største odds imod sig.
At han så nok aldrig bliver en sofamis, det må vi accepterer…men det handler ikke blot om dyrene, men så sandelig også os.
Alle bør have en chance og er man af en type der ikke ynder kæl og hænder så findes der masser af steder man alligevel kan få et godt katteliv…blot i neutraliseret udgave for p.t. er internaterne ved at revne og DÈT udelukkende fordi der er for mange uansvarsfulde mennesker…de skulle fanme have nogle bank:argh:[/quote]
Der er bare stor forskel på vilde katte og “vilde” katte :?:?
Der er de vilde katte, der ALDRIG har været i menneskehænder…glem alt om nogensinde at tæmme sådan en kat…og så er der dem der tilsyneladende er “vilde”, men som har haft et hjem og været vant til mennesker.
En kat skal ikke være alene på egen hånd før det ikke kan lade sig gøre at komme i nærheden af den uden dem flygter afsted…ja mange katte der er tamme hjemme, kan naboen ikke engang komme til og tror det er en vildkat, medmindre de kender den.
Så jeg vil vove den påstand, at de “vilde” katte der kan gøres tamme, det er nogen der ikke altid har været vilde, men som tidligere har haft et hjem og været i hænder…
[quote=Buffy;221521]Vil da lige sige, at vi jo har en voksen vildkat boende her. Han har været her i ca. 2 år og kommer gerne ind morgen og aften + nat. Han stikker som regel af, hvis han høre os, men fryser ellers bare, hvor han er. Han er ikke tryg ved os, men har fået lov til, at ae ham et par gange.
Han er hel hjemvandt med vores andre katte og tager jo så hunde + os med i købet. Han virker tilfreds med livet og jeg tror også på, at vi kan komme tættere på ham med tiden. Manden har døbt ham Luske. 
Anyway- pointen var sådan set, at når det drejer sig om killinger, så tror jeg nu også på, at det kan lykkedes, at gøre dem til gode familiekatte, sellvom de har haft en hård start på livet. Håber det lykkedes, at hjælpe dem videre. 
[/quote]
Den kat du beskriver der, det er ikke en vildkat, men en vildfaren kat der er forsvundet fra et tidligere hjem…ellers kunne den aldrig nogensinde finde på at gå ind i dit hjem og at du kunne få lov til at ae den…