Hjemme fra dyrlæge!

Vi er næsten lige kommet hjem fra dyrlægen med Bailey! :frowning:
Jeg kom hjem fra arbejde kl. 17.45 og kun Charlie kom ud for at sige hej. Bailey lå under sengen, men det gør han så tit, fordi vi har en madras de ligger på under sengen - men han blev liggende, kravlede så ned på gulvet for at kalde på ham, men han kom ikke. Fandt godbidder og raslede med dem - han kom stadig ikke. Fandt DaBird (som han ELSKER!!!) - han kom stadig ikke… så tog jeg sidste mulighed i brug: VÅDFODER! Han kender lyden af en pose vådfoder som rasler og den virker hver eneste gang - men ikke til aften! :uha:

Så var jeg helt klar over at der var noget galt - han havde selvfølgelig lagt sig så langt inde at man ikke kunne få fat i ham fra nogen af siderne, så efter noget rykken rundt på madras og seng, fik jeg hevet ham op bag sengen - med store øjne og bankende hjerte… Så kunne jeg jo godt se at han ikke var frisk, og tjekkede som det første hans poter - på venstre bagben havde han revet to negle halvt af og det blødte.

Jeg havde været hjemme fra kl. 12-13.40, hvor jeg så tog på arbejde og der var han helt frisk - så det er sket mellem kl. 13.40-17.40, så heldigvis kan han ikke have gået med det SÅ længe!

Der er lige åbnet ny dyrlæge i byen, tænkte at jeg ville prøve at ringe til hende - hun sagde at jeg skulle rense det i sæbevand, men min mavefornemmelse med bare at gøre dét, var bare forkert. Så ringede til min egen dyrlæge, og blev sendt videre vagtdyrlægen - han spurgte om vi skulle se tiden an eller tjekke det nu, men jeg skal på arbejde i morgen fra kl. 9-13, og ved med mig selv at jeg slet ikke ville få sovet eller lavet noget på arbejde i morgen, hvis ikke det blev tjekket i aften! Så kl. 19.45 var vi hos dyrlægen.

Her kiggede han hans negle og fik klippet dem af - og så gav han ham et skud smertestillende. Så nu ligger han i transportkassen herinde i stuen, har åbnet kassen så han bare kan gå ud når han vil - og så har jeg lagt en varmedunk ind til ham. :slight_smile:

Så nu må han bare blive frisk, til han (og Charlie) skal passes af min mor fra søndag aften til onsdag! :hjerte: Charlie var glad for at se ham da han kom hjem fra dyrlægen igen - og vi var kun væk en times tid.

Men selvfølgelig sker det EFTER åbningstid - og ikke i den tid jeg var hjemme i eftermiddags. Men sådan skal det jo være ikk? :høhø:
Bare Bailey bliver frisk og er dækket ind for smerter, så er det jo vigtigst :inlove:

Jeg må dog erkende at jeg nok ikke bliver veterinærsygeplejerske - bare da jeg holdt Bailey og dyrlægen KIGGEDE på hans negle, blev jeg så svimmel at dyrlægen måtte hente en stol til mig - og jeg måtte have hovedet nedad… :ups: sådan var det også da jeg havde hundene, men er blevet bedre til nåle (når jeg selv skal stikkes, men det er LANGT fra godt!), men det er jo over 2 år siden jeg havde hundene, så troede virkelig jeg havde forbedret mig - men nej… så må nok finde en anden uddannelse… æv! :frowning:

God bedring til den stakkels dreng :trøste::trøste:

Jeg har været gennem det med to katte - Sander hev så selv sin klo af, da den var gået løs, men han bider også negle, så det gik stærkt :slight_smile:

Har I ikke fået noget penicillin til det?

god bedring med ham :kram: har selv været igennem det med Vívil for 2 uger siden, han fik vist nok metacam og enten penicillin eller antibiotika i 5 dage efter :slight_smile:

[quote=Temple Bar;464272]God bedring til den stakkels dreng :trøste::trøste:

Jeg har været gennem det med to katte - Sander hev så selv sin klo af, da den var gået løs, men han bider også negle, så det gik stærkt :slight_smile:

Har I ikke fået noget penicillin til det?[/quote]
Tak. :slight_smile:
Nej dyrlægen mente ikke der var nogen grund til pencilin.

God bedring til ham

God bedring med Bailey-drengen :klappekat:

God bedring til ham…
Og nok godt, at du fulgte din mavefornemmelse…
Håber, at han bliver frisk igen snart…:trøste:

AV for filan da - det må gøre stjernehamrende ONDT!

Det tror jeg også det har gjort - det ligner ikke ham slet ikke at ville bevæge sig, han plejer jo at springe rundt! Derfor var jeg også helt klar over at det var galt, da han ikke engang ville komme da jeg fandt en pose vådfoder frem… :uha:

Men dyrlægen sagde at det var godt nok vi kom og fik rykket neglene af - hvis de var blevet siddende (som den anden dyrlæge mente de skulle), ville han jo træde ned på dem hver gang han gik og det ville gøre rigtig ondt - nu er der stadig lidt negl tilbage på begge tæer, men ikke så meget at han får ondt når han går, da han ikke træder hårdt ned på dem nu. :slight_smile: Og så fik han jo lige en sprøjte med smertestillende også.

Og tak til alle jer andre også, for jeres god bedring! :hjerte:
Aldrig sjovt når der er noget galt med ens kat… :brist:

[quote=Garfield.;464279]Tak. :slight_smile:
Nej dyrlægen mente ikke der var nogen grund til pencilin.[/quote]

Bare hold øje med det - gerne siddende, så du ikke også kommer til skade :smiley: - for der skal ikke meget til, før der kommer snask.

Jeg holder også øje med det - vi rensede det, som den første dyrlæge sagde, i varmt vand med sæbespåner - og dyrlægen synes det så fint ud da vi kom derover, det er jo heller ikke hele neglen som er knækket af, den er bare knækket halvt af - sådan ca. Men holder øje med det og kommer der det mindste bliver der hentet pencilin til ham. :slight_smile: Min mor skal jo godt nok passe dem fra søndag aften-onsdag, men hun skal nok holde øje og er ca. lige så pyller som jeg selv er - måske også værre når det ikke er hendes egne katte :stuck_out_tongue:

Rigtig god bedring med ham :trøste:

God bedring til ham! Godt at du kom afsted så han kunne få noget smertestillende.

Og med hensyn til din uddannelse, så husk på at det har været dine egne dyr hvor du har et hav af følelser med inde over! Det har du jo ikke på samme måde når det ikke er dine egne katte.

[quote=Bamse;464336]God bedring til ham! Godt at du kom afsted så han kunne få noget smertestillende.

Og med hensyn til din uddannelse, så husk på at det har været dine egne dyr hvor du har et hav af følelser med inde over! Det har du jo ikke på samme måde når det ikke er dine egne katte.[/quote]
Tak. Ja, jeg er også glad for at vi kom afsted så han kunne få fjernet neglene så de ikke genere ham og gør ondt når han går, og han fik noget smertestillende. :slight_smile: Han har lige været oppe og spise vådfoder - nu var han der lige med det samme han hørte lyden af vådfoderposen! :thumbup:

Nej jeg ville håbe det var sådan - men det tror jeg desværre ikke, det er helt generelt at jeg får det enormt dårligt - jeg var en dag i en smykkeforretning, hvor jeg gik og kiggede - jeg så en lille pige få skudt huller i ørerne, og jeg fik det så dårligt at jeg måtte sidde ned for ikke at besvime… :frowning:

God bedring til stakkels lille Bailey - godt I kom afsted, så han kunne blive hjulpet.

:trøste::trøste::trøste:

God bedring til mislingen

mvh
Gitte

:kryds:Rigtig god bedring med ham

Tak for alle jeres god bedring’er. :slight_smile:
Det har desværre sat Baileys selvtillid/tillid lidt tilbage igen - æv, han var netop lige kommet sig helt over det andet med Christian :frowning: Nå, men nu kender jeg jo proceduren, så det er bare forfra igen! :trøste: Kan jo også håbe på at det bare er fordi han måske stadig er påvirket af chokket fra igår - men desværre er hans selvtillid/tillid nem at knække - den kommer dog forholdsvis hurtigt igen. Men æv, hvor synes jeg ikke det er spor sjovt at jeg skal være væk fra ham søndag aften - onsdag aften!! :S

Tak for alle jeres god bedring’er. :slight_smile:
Han er lidt nervøs/forsigtig igen og bryder sig ikke om når både Christan & jeg går frem og tilbage i lejligheden osv. - men hans selvtillid er desværre også nem at knække! :frowning: Håber dog det stadig bare er chokket fra i går, men ellers har vi jo lige været igennem det med at han var bange for Christian - så nu kender vi jo proceduren, men håber bare det er chokket han lige skal komme sig over :kryds:

Han er dog fremme, når vi sidder stille og roligt ned, og har spist vådfoder her til morgen - OG kradset i sofaen, BØLLE! -engel Så det går frem ad, og han har ikke så ondt som han havde inden vi var ved dyrlægen - så det smertestillende har hjulpet, heldigvis. Lige nu holder han udkig sammen med Charlie :inlove:

Håber at han i morgen aften er endnu mere frisk - ellers synes jeg slet ikke det er sjovt at skulle være væk fra ham! :S

Fik du Metacam med hjem til et par dage?
Vær også obs på, om han bruger sin bakke - Det vil nok gøre ondt, når han skraber i gruset.

God bedring med ham!