Hjemme fra dyrlæge!

Jeg tror og håber på at han bare skal have lidt tid. I kunne jo evt prøve på at lade det være Christian der giver kattene kattemad og katteguf. Så de forbinder ham med noget positivt.
Det er meget muligt at det at det var Christian der holdt katten da han skulle stikkes lige var det der gjorde at jeres kat blev bange for ham igen. Derfor har min dyrlæge altid holdt på at hvis der skulle gøres noget der gjorde ondt skulle vi som ejer ikke holde katten. Men det er jo for sent at ændre på nu. Men igen prøv at lade Christian være den der gør mange af de positive ting for katten det næste stykke tid, hvis det er muligt.

Jeg kan godt forstå at du er utryk ved Lotte Toftdal lige nu, eftersom at hun ikke mente at der behøves at gøres noget lige på det tidspunkt. Men jeg kan varmt anbefale hende, har som sagt brugt hende i 5 år og har synes hun er meget kompetent. Hun har endda haft ringet til mig en aften for at høre om hvordan det gik med vores kat der havde været i behandling hos hende pga en madforgiftning og dehydrering. De piller som Missemanden skulle have i nogle dage, smagte åbentbart dårligt, så han begyndte at savle helt vildt. Hvorpå jeg ringede i panik til hende, hvor hun fik beroliget mig, med at det ofte var en reaktion katte fik på noget der smager grimt (har set det sidenhen hvis vi ikke har været god nok til at få en pille langt nok ned i ganen på ham). Dagen efter ringede hun til mig igen om om aftenen for at høre om han havde det bedre. Der var han heldigvis ved at blive mere frisk.

Forresten det med at rense i sæbevand er ofte det man gør når katten/hunden har mistet en hel klo. Men når kloen er halvt revet af skal den selvfølgelig klippes af, og derefter sæbevand. Og du skal være meget ops på at poten hele tiden er ren, men hvis katten er indekat, er det ikke det store problem.

Jeg har været i praktik på et dyrehospital i et halvt år for nogle år siden og der fik vi en hund ind hvor ejeren ikke havde opdaget at hundens ene klo var revet af. Hvilket resulterede i at hunden fik betændelse op i hele poten, pga jord og skidt og måtte igennem en lang behandling, på flere uger. Stakkels hund.

[quote=Missemanden;469179]Jeg tror og håber på at han bare skal have lidt tid. I kunne jo evt prøve på at lade det være Christian der giver kattene kattemad og katteguf. Så de forbinder ham med noget positivt.
Det er meget muligt at det at det var Christian der holdt katten da han skulle stikkes lige var det der gjorde at jeres kat blev bange for ham igen. Derfor har min dyrlæge altid holdt på at hvis der skulle gøres noget der gjorde ondt skulle vi som ejer ikke holde katten. Men det er jo for sent at ændre på nu. Men igen prøv at lade Christian være den der gør mange af de positive ting for katten det næste stykke tid, hvis det er muligt.

Jeg kan godt forstå at du er utryk ved Lotte Toftdal lige nu, eftersom at hun ikke mente at der behøves at gøres noget lige på det tidspunkt. Men jeg kan varmt anbefale hende, har som sagt brugt hende i 5 år og har synes hun er meget kompetent. Hun har endda haft ringet til mig en aften for at høre om hvordan det gik med vores kat der havde været i behandling hos hende pga en madforgiftning og dehydrering. De piller som Missemanden skulle have i nogle dage, smagte åbentbart dårligt, så han begyndte at savle helt vildt. Hvorpå jeg ringede i panik til hende, hvor hun fik beroliget mig, med at det ofte var en reaktion katte fik på noget der smager grimt (har set det sidenhen hvis vi ikke har været god nok til at få en pille langt nok ned i ganen på ham). Dagen efter ringede hun til mig igen om om aftenen for at høre om han havde det bedre. Der var han heldigvis ved at blive mere frisk.[/quote]
Vi sørger også for at han får masse af godbidder når han er hos os - også af Christian. Lækre godbidder i form af rigtig kød - det er han helt vild med. :ok:

[quote=Missemanden;469196]Forresten det med at rense i sæbevand er ofte det man gør når katten/hunden har mistet en hel klo. Men når kloen er halvt revet af skal den selvfølgelig klippes af, og derefter sæbevand. Og du skal være meget ops på at poten hele tiden er ren, men hvis katten er indekat, er det ikke det store problem.

Jeg har været i praktik på et dyrehospital i et halvt år for nogle år siden og der fik vi en hund ind hvor ejeren ikke havde opdaget at hundens ene klo var revet af. Hvilket resulterede i at hunden fik betændelse op i hele poten, pga jord og skidt og måtte igennem en lang behandling, på flere uger. Stakkels hund.[/quote]
Lotte mente jo den skulle renses i sæbevand først, inden den skulle klippes af. Men det er helet rigtig fint op - der har ingen infektion eller lign. været, men han er også indekat :ok: Så efter han har fået dem klippet af, er det blevet rigtig fint og han virker slet ikke til at have ondt.

Nå, her til aften har vi haft gæster - Christians forældre og lillebror. Det var pludselig så spændende at Bailey altså måtte ind og se til os flere gange! :thumbup: Han har været hos os, og er så igen gået lidt ind under sengen - sådan lidt på skift som han nok har følt at han har villet være selskabelig og som han har haft brug for ro alene. Og han er begyndt at sidde mere inde i soveværelset foran sengen og kigge ud af døren, selvom vi går frem og tilbage ude i gangen! Og så har begge katte naturligvis slænget sig i sofaen mellem gæsterne, så de er blevet nusset hos dem allesammen… :tihi: De er så taget hjem nu, og Bailey sidder i sofaen - han blev siddende selvom Christian rejste sig op, gik lige ved siden af ham, hentede sin computer, gik hen ved siden af ham igen og satte sig i sofaen - det er da fremskridt! :wehu:

Tror det har været godt for ham at vi har haft gæster, som simpelthen var FOR spændende til bare at ligge under sengen - for så har han jo været “nødt til” at komme ud og være i samme rum som os, og har dermed opdaget at der kun falder godbidder, ros og nus af… :inlove:

[quote=Garfield.;469384]Nå, her til aften har vi haft gæster - Christians forældre og lillebror. Det var pludselig så spændende at Bailey altså måtte ind og se til os flere gange! :thumbup: Han har været hos os, og er så igen gået lidt ind under sengen - sådan lidt på skift som han nok har følt at han har villet være selskabelig og som han har haft brug for ro alene. Og han er begyndt at sidde mere inde i soveværelset foran sengen og kigge ud af døren, selvom vi går frem og tilbage ude i gangen! Og så har begge katte naturligvis slænget sig i sofaen mellem gæsterne, så de er blevet nusset hos dem allesammen… :tihi: De er så taget hjem nu, og Bailey sidder i sofaen - han blev siddende selvom Christian rejste sig op, gik lige ved siden af ham, hentede sin computer, gik hen ved siden af ham igen og satte sig i sofaen - det er da fremskridt! :wehu:

Tror det har været godt for ham at vi har haft gæster, som simpelthen var FOR spændende til bare at ligge under sengen - for så har han jo været “nødt til” at komme ud og være i samme rum som os, og har dermed opdaget at der kun falder godbidder, ros og nus af… :inlove:[/quote]

Hvor godt at høre…
Dejligt når der er fremskridt!!! :hjerte:

[quote=Sannela;469659]Hvor godt at høre…
Dejligt når der er fremskridt!!! :hjerte:[/quote]
Det er nemlig rigtig dejligt! :hjerte:

Nøj hvor er jeg dog træt af det dyrlægebesøg skulle ødelægge SÅ meget! :vræle: :censur:

Bailey var LIGE kommet så langt at Christian jo kunne gå frem og tilbage lige ved siden af ham, selvom han endda sad midt i døråbningen - og så røg vi helt tilbage til start pga. et dyrlægebesøg… :argh:
Jeg bliver så ked af det når jeg ser ham løbe under sengen, når Christian rejser sig op. Vil have det ligesom før - at han er helt tryg, uanset hvad pokker Christian laver. Og kan ikke lade vær med at tænke, nu er det 2. gang han mister tilliden - hvor hurtigt glemmer han så lige det her??

Og det påvirker Charlie meget - han ligger meget under sengen sammen med ham og virker også lidt mere nervøs - det gjorde han ikke 1. gang det var sådan, men det gør han nu.

Noget helt andet er også at generelt synes jeg i hvert fald Bailey virker meget mere nervøs herhjemme, efter at han hang fast, end han gør hos min mor - hvor de er vant til at komme. De blev passet derude i 4 dage da vi var på studietur i KBH - og vi var derude med dem i går i 5-6 timer, de render rundt, leger fangeleg, er over det hele - og ja, han blev da lige kort forskrækket en gang eller to hvor Christian rejste sig op, men der gik ikke mange minutter før han var oppe hos os igen - og sad endda oppe på maven af Christian, med hans snude med Christians næse og spandt mens han blev nusset… Kan det virkelig passe at han er mere usikker herhjemme, end ude hos min mor, fordi det var herhjemme han hang fast? :frowning:

Synes efterhånden det er fustrerende og hårdt at se på. Det ene øjeblik tænker jeg “Det skal nok gå!” - når vi alle sidder i sofaen og hygger… og det næste øjeblik, når han bliver bange, har jeg lyst til at tude…

Min umiddelbare tanke er at I kunne prøve at give ham Zylkene? Det har ingen bivirkninger, virker på nogle men ikke på andre, men virkningen skulle være angstdæmpende. Jeg bruger det selv med god effekt på min over-nervøse husmissepige.

Kunne være det lige var det lille skub der skulle til for at få ham i den rigtige retning igen? :gruble:

[quote=Gizzemissen;475782]Min umiddelbare tanke er at I kunne prøve at give ham Zylkene? Det har ingen bivirkninger, virker på nogle men ikke på andre, men virkningen skulle være angstdæmpende. Jeg bruger det selv med god effekt på min over-nervøse husmissepige.

Kunne være det lige var det lille skub der skulle til for at få ham i den rigtige retning igen? :gruble:[/quote]
Vi har prøvet at bruge Zylkene i en periode, synes ikke det virkede så meget - men måske vi skulle prøve at bruge det igen, over en længere periode, da der jo netop ingen bivirkninger er.

God bedring til missen…:hjertehop:

Jeg kan fra egen erfaring fortælle at jeg prøvede i 4 uger og så en vis forbedring, holdt så en pause og så gik det helt galt for min missepige. Nu har vi været igang igen i 3 uger og det var først i sidste uge jeg synes der var en bedring på situationen.

Men han kan jo desværre også være en af de katte der ikke har nogen glæde af Zylkene…

[quote=Gizzemissen;475835]Jeg kan fra egen erfaring fortælle at jeg prøvede i 4 uger og så en vis forbedring, holdt så en pause og så gik det helt galt for min missepige. Nu har vi været igang igen i 3 uger og det var først i sidste uge jeg synes der var en bedring på situationen.

Men han kan jo desværre også være en af de katte der ikke har nogen glæde af Zylkene…[/quote]
Det er da en mulighed at afprøve i hvert fald - hvis det ingen virkning har, så skader det ham jo ikke alligevel, og så er dét da i hvert fald afprøvet. :slight_smile:

Ellers så er der jo også colostrum, som er et af/indholdsstoffet i zylkene?
Har ikke personlig erfaring med et, kun læst om det i tråde herinde.

Pøj pøj med det i hvert fald…