Hjemme igen + diagnose

Hvor er det godt din Buster er hjemme igen :wehu:
Jeg er også sikker på at I to, har mange gode år endnu :thumbup:

Dejligt, at han kom med hjem igen og at det forhåbentligt “bare” er sukkersyge- i så fald er han heldig, at have dig som ejer, når nu du selv kender til det.

Rigtig god bedring til ham :slight_smile:

[quote=Skattekat;394562]Godt det ikke var ‘‘værre’’ :wehu:
Prøvede du at byde ham Noroclav som en godbid ? Det smager ikke grimt og jeg fik i vinters Ossy til at spise det, blandet i hendes tørfoder …[/quote]

Har prøvet bare at præsentere pillen for ham, men den hoppede han ikke på. Så i aftes og i morges måtte jeg komme den i halsen på ham.
Når han skal have den i aften bliver det sammen med vådfoder, så ser jeg om det går bedre.

[quote=Temple Bar;394710]Dejligt at høre, det var noget, du kan håndtere og I dermed kan leve mange gode år sammen endnu :thumbup::thumbup:

Og i sådan et tilfælde er det dejligt at have sin sygeforsikring :D[/quote]

Ja, du har ret med forsikringen, i hvert tilfælde regner jeg med at de vil dække undersøgelserne.
Men de dækker ikke behandling af kroniske lidelser, desværre.
Ringer og taler med dem fredag, eller mandag, når jeg har talt med dyrlægen igen.

[quote=louiseogbuster;395053]Ja, du har ret med forsikringen, i hvert tilfælde regner jeg med at de vil dække undersøgelserne.
Men de dækker ikke behandling af kroniske lidelser, desværre.[/quote]

Nej, men bare alle de undersøgelser og tests, der nu er lavet, løber også op i en hel del penge :slight_smile:

Jeg tvivler på, du kan overtale dem til at dække fremover, men der er det vel også mest medicin, der skal dækkes. Er den dyr :?

Tak for alle de søde kommentarer til Buster og jeg.
I dag virker han okay. Nu hvor jeg ved han er syg, kan jeg selvfølgelig se alle de små ting, som jeg burde have reageret på for længe siden.
Han vil gerne spise det tørfoder jeg har fået med hjem til ham - Hills m/d - og i dag har han fået noget hakket oksekød, som også hurtigt blev spist.

Jeg har været på arbejde i dag, men mine tanker har selvfølgelig været hjemme hos Buster langt det meste af tiden. Jeg havde faktisk rigtig dårlig samvittighed over at forlade ham.

Ang. insulin så er det jo noget jeg selv skal betale, men da det insulin dyrlægen nævnte er ligesom det man bruger til mennesker, har jeg en lumsk plan om at høre min diabetesbehandler om vedkommende vil lave en recept i mit navn, så jeg kan spare lidt der.
Hvad synes I om det?
Er det fuldstændig forkert at gøre det på den måde?
Var det præcis det samme insulin som det jeg selv før ville jeg bare have givet ham mit eget, men det er en anden variant Buster formentlig skal have. Men taler lige med dyrlægen om det også.

og det allerbedste ved at du selv har er jo at du ikke er bange for at stikke- og ikke minds, du kan selv hurtigt justere hans dosis ind, iogmed du jo kan tage hans blodsukker selv også s
godt at det bare var det

[quote=louiseogbuster;395058]Ang. insulin så er det jo noget jeg selv skal betale, men da det insulin dyrlægen nævnte er ligesom det man bruger til mennesker, har jeg en lumsk plan om at høre min diabetesbehandler om vedkommende vil lave en recept i mit navn, så jeg kan spare lidt der.
Hvad synes I om det?
Er det fuldstændig forkert at gøre det på den måde?[/quote]
Det synes jeg ikke - Engang fik jeg Fucitalmic øjensalve hos min læge, da en kat havde øjenbetændelse. Man betaler jo for det!

Det er rigtigt at man betaler for det, men med insulin vil jeg jo få sygesikringstilskud hvis det er skrevet i mit navn, men skrives det i Busters navn skal jeg betale fuld pris.

(Den øjensalve du nævner, den er der ikke sygesikringstilskud til, så den koster det samme uanset om det er din læge elelr dyrlægen der har lavet recepten)

Hvor er det dejligt at læse at Buster er hjemme hos dig igen :thumbup:

Hvis det kan lykkes, så synes jeg bare du skal skrive recepten i dit navn, så du får lidt tilskud… Tror næppe nogen herinde ville få ondt i en vis legmesdel over det, og du behøver jo ikke fortælle det til andre… :tihi:
Så er der nemlig lidt ekstra penge sparet og dem kan du jo bruge på guffere til Buster… :wehu:

Måske du skulle undersøge nærmere omkring sukkersyge og Taurin:

der er masser at læse om googler du: diabetes cat +taurine