Hjemmebagt kransekage

Nogen der har nogle gode fif til hjemmelavet kransekage? Jeg har gemt noget af min hjemmelavede marcipan, og har tænkt mig at bage kransekage af det. Jeg har aldrig prøvet det før, så jeg er lidt spændt på hvordan resultatet bliver.

Jeg har tænkt mig at lave de der små kransekagekonfekt, med nødder, cocktailbær eller mandler ovenpå, og så lige dyppe bunden i en god mørk chokolade.

Men er der noget jeg sådan skal være opmærksom på? Nogle steder står der at de bliver bedre af at blive frosset ned efter bagning, og så først dyppe dem i chokolade efter optøning. Har det mon noget på sig?

[QUOTE=solveig;761417]Nogen der har nogle gode fif til hjemmelavet kransekage? Jeg har gemt noget af min hjemmelavede marcipan, og har tænkt mig at bage kransekage af det. Jeg har aldrig prøvet det før, så jeg er lidt spændt på hvordan resultatet bliver.

Jeg har tænkt mig at lave de der små kransekagekonfekt, med nødder, cocktailbær eller mandler ovenpå, og så lige dyppe bunden i en god mørk chokolade.

Men er der noget jeg sådan skal være opmærksom på? Nogle steder står der at de bliver bedre af at blive frosset ned efter bagning, og så først dyppe dem i chokolade efter optøning. Har det mon noget på sig?[/QUOTE]

JEPSEN - min “far” er konditor med eget kransekage bageri, så jeg har smagt MIN del af kransekage, og det ER bedst når det bliver frosset ned inden det spises.
Skorpen bliver mere sprød og midten får en fantastisk blød konsistens.
HUSK de må ikke blive alt for store, da de så kan blive lige en anelse for bløde i midten.