I en anden tråd http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?35420-Katte-hygge-hule, var der en bruger som havde lavet en skøn pelskattehule. Jeg lovede brugeren at jeg ville ligge et billede ud af en madaktiveringspyramide så hun måske også kunne lave sådan en. Det blev så til en video i stedet for
Den er lidt lang, så man behøver ikke kigge med helt til enden, der sker ikke noget nyt
Desværre har jeg ikke selv været så kreativ at opfinde denne her, æren skal helt og holdent tilskrives Ayoe som var så flink at vise mig et billede hun af en pyramide til sine katte.
Der er sikkert andre brugere der også har “opskrifter” på billigt og/eller hjemmegjort legetøj… har I ikke lyst til at dele det med os andre?
skal jeg se om Gismo kan få sine poter igennem en rulle.
… god ide, jeg tjekkede nemlig også om hvæsemissen kunne få sine store fede poter ind i de mindste af rullerne inden den blev lavet
Nåhja… mine bæster gider kun løfte deres fine poter og rage mad til sig hvis det er noget andet tørkost end deres normale. Dræberblik til mennesket da den alm. kost var i…gik med næse og hale i sky over til madskålene “det der mad du har proppet i den der tingest plejer vi altså at spise HEROVRE, og ikke af den der tingest”… møgdyr Men jeg elsker dem jo alligevel :love2:
[QUOTE=Vipstøsen;734273]… god ide, jeg tjekkede nemlig også om hvæsemissen kunne få sine store fede poter ind i de mindste af rullerne inden den blev lavet
Nåhja… mine bæster gider kun løfte deres fine poter og rage mad til sig hvis det er noget andet tørkost end deres normale. Dræberblik til mennesket da den alm. kost var i…gik med næse og hale i sky over til madskålene “det der mad du har proppet i den der tingest plejer vi altså at spise HEROVRE, og ikke af den der tingest”… møgdyr Men jeg elsker dem jo alligevel :love2:[/QUOTE]
Iih altså… Er du ikk blevet opdraget til at give dem andre snacks i legetøjet? Hehen… De må vidst i gang med at opdrage mere på dig
Bare lige et “dumt” spørgsmål… Nu fx den du har lavet til bimserne… Gir du KUN tørfoder på den måde - eller har de det også stående??? For jeg er sikker på at hvis jeg laver et fiks-fakseri af mad-legetøj til mine, ville de ikke stoppe med legetøjet, før al foder ville være støvsuget væk… Og selv om de gerne må spise mindre, vil jeg jo ikke fratage dem muligheden for at have adgang til tørfoder døgnet rundt…
(sorry for lige at hijacke tråden med et side-spørgsmål:tihi:)
Vi har haft et par kasser, jeg har lavet. Det har været nogle gamle skotøjsæsker med låg, hvor jeg har skåret huller i rundt langs kanten, og så har de kunne fiske foder ud, vi har lagt derinde Dem her vi pt. ikke stående, fordi vi nu har en kat på slankekur og et par andre, der får hver deres kost. Så det er ikke lige så nemt.
Favoritterne er nogle små poser, jeg har syet. Jeg har taget nogle meget tynde sokker, jeg havde liggende, og klippet af, så jeg havde en lille pose, der bare skulle syes i enderne, og så fyldt den med tørret katnip, syet sammen og voilá De er stadig populære, selvom de har ligget fremme længe (+1 år). Kattene gnider sig i ansigtet med dem og kører på kinderne hen ad gulvet på dem
Papir-poser er (næsten altid) det store hit. Jeg klipper hankene over og bukker dem ned i posen, så de ikke pludselig har fået hanken om halsen; dette udnytter de til at lege med hank-resterne nede i posen.
Kork-propper fra vin (eller andre flasker) er også det store hit. Champagne-propper er bedst, de er jo koniske og triller forskellige retninger.
Bare lige et “dumt” spørgsmål… Nu fx den du har lavet til bimserne… Gir du KUN tørfoder på den måde - eller har de det også stående??? For jeg er sikker på at hvis jeg laver et fiks-fakseri af mad-legetøj til mine, ville de ikke stoppe med legetøjet, før al foder ville være støvsuget væk… Og selv om de gerne må spise mindre, vil jeg jo ikke fratage dem muligheden for at have adgang til tørfoder døgnet rundt…
(sorry for lige at hijacke tråden med et side-spørgsmål:tihi:)
For min skyld kan du hijacke alt det du vil
For at svare på dit spørgsmål, så gider de kun spise deres “alm” tørfoder af deres skåle. Det var egentlig min mening at de skulle arbejde for at få det, fordi hvæsemissen har været i en rigtig slem tilstand af stress, så han skulle afstresses. Men de gider ikke røre deres tørfoder når det ligger i madpyramiden. Så det er endt med at jeg har noget andet tørfoder som kommer i madpyramiden når jeg synes de trænger til at aktivere deres bimsehjerner. Lige pt prøver jeg af samme grund at monitorer hvor meget de spiser om dagen for at sikre de ikke bliver for tykke. Hvæsemissen er nemlig gået fra at være meget tynd til måske at være lidt for godt i stand, og han skal ikke være for tyk.
sugerør er et kæmpe hit her hjemme de skal døøøøøø!
hmm…bliver sugerørene bare lagt på gulvet og så giver de dem tæsk :? Er sugerør ikke også en slags legetøj jeg kun bør give dem under opsyn… således at de ikke kommer til skade med dem?
Vi har haft et par kasser, jeg har lavet. Det har været nogle gamle skotøjsæsker med låg, hvor jeg har skåret huller i rundt langs kanten, og så har de kunne fiske foder ud, vi har lagt derinde
Dem har jeg også prøvet, men det gad de ikke… møgdyr
Nu ved jeg ikke om det her virker, men det er en god artikel med eksempler på aktivering af katte
den skal der lige lures på
Kork-propper fra vin (eller andre flasker)
Favoritterne er nogle små poser, jeg har syet.
ville virklig ønske at jeg var lidt mere kreativ så jeg selv kunne komme på sådanne ting. Tak for tips’ne
[QUOTE=Vipstøsen;734722]hmm…bliver sugerørene bare lagt på gulvet og så giver de dem tæsk :? Er sugerør ikke også en slags legetøj jeg kun bør give dem under opsyn… således at de ikke kommer til skade med dem?
Dem har jeg også prøvet, men det gad de ikke… møgdyr
den skal der lige lures på
ville virklig ønske at jeg var lidt mere kreativ så jeg selv kunne komme på sådanne ting. Tak for tips’ne [/QUOTE]
Nu har du lidt ideer til at komme i gang Det er bare SÅ nemt! Hvis man klipper sokken af, så tåen er den ene ende af den pose, man vil lave, behøver man endda kun at sy den sammen ét sted
jeg har bundet en stor plast-knap fast i en snor som jeg så har på en pind, dette stk hjemmelavet legetøj tænder så meget op under gaia, så man skulle tro det var løgn
Jeg har i andre tråde nævnt OB (eller andre tamponer) som et glimragende kattelegetøj.
Og hvis man ikke helt kan li’ tanken om at ha’ en tampon liggende midt på stuegulvet når der kommer gæster, kan man jo gøre lidt mere ud af den: Tampon Mouse | Tampax rodent craft. Felt your cotton tampons… | Flickr
Noget så kedeligt som sammenkrøllet papir (det leger Aslan med og kan holde sig beskæftiget ret længe synes jeg), eller sølvpapir der er rullet som en bold…
[QUOTE=TrekkieGrrrl;735066]Jeg har i andre tråde nævnt OB (eller andre tamponer) som et glimragende kattelegetøj.
Og hvis man ikke helt kan li’ tanken om at ha’ en tampon liggende midt på stuegulvet når der kommer gæster, kan man jo gøre lidt mere ud af den: http://www.flickr.com/photos/okaydonkey/424628467/[/QUOTE]
:klapper: Hahahha, hvor sejt.
Vipstøsen: Lige et spørgsmål til pyramiden der…bliver rullerne ikk sådan fedtet-ulækre rigtig hurtigt? Eller hvordan?
Ikke ligefrem legetøj jeg har lavet, men Devis allerbedsteste legetøj de sidste tre uger har været to brune papirposer fra Bones take away samt en Bones take away papkasse. Der sprintes imellem dem så man kan brage ind i poserne med 250 kilometer i timen og utroligt nok er begge poser hele endnu. Et nyt populært tiltag er bunden fra den ramme Pepsi jeg havde med hjem fra Tyskland i søndags. Den er rigtig god at kradse i og så har Devi lige i går aftes opdaget at når man laver Bonesposesprintet igennem lejligheden og kaster sig ud i Pepsikassen på køkkengulvet, så kan man kurre 2-3 meter henad gulvet i kassen.
De to Cooner kigger vantro til og holder klogeligt afstand når bettetøsen får fræs
Her er det piberensere der hitter hos Bambo - efter han har fået piberensere er faktisk begyndt spontant at lege… alene… Aslan elsker alt der kan trille…