Hjemmelavede gaver

Søde Hrönn…:wehuu:
Du er for sent ude.
De er allerede “solgt” til mig :tihi:

det gør jeg også :slight_smile: laver omkring 15 liter om året og så giver vi de 10 væk til venner og familie - det er et stort hit

og så laver jeg ofte marmelader og den slags hvis nogen kommer med råvarer eller jeg falder over gode tilbud :slight_smile:

Joh til dem som der kan lide mine smykker kan jeg sagtens finde på at forære dem et i gave :smiley: Det er jo det største kompliment at nogen gider gå med det man har lavet :inlove:

Det er en lavendelsæbe og en honning/flødesæbe, og de er bare lækre :slight_smile: I modsætning til købesæber, så bliver glycerinen i de hjemmelavede sæber, og det virker hudplejende… Se lige her, hvor nemt du kommer i gang: Forside - Urtegaarden.dk

:slight_smile:

Psssttttt jeg tror at Skattekat mener de to missepoter der er på det ene billede :høhø:

Selvfølgelig må i det…

Jeg har ikke billeder af alt det nye jeg har lavet, men her er noget af det jeg pt har billeder af:

Undskyld størrelses forskellene :ups:

De minder en del om det Celina også laver (kan jeg pludselig se)… Mine er dog en del billigere, da jeg sælger for min materialeprisen hvis jeg sælger engang imellem :wink:

Ohhh… :ups: men de “stykker” er slet ikke til salg… det er jo min kvalitetschef… :tihi:

Da jeg er meget kreativ i min fritid, laver jeg da også hjemmelavede gaver.
Faktisk laver jeg adventsgaver til min mormor, min mor og svigermor…
Det startede da jeg var barn, hvor min mor og jeg lavede advents gaver til min mormor. Så flyttede jeg hjemmefra og synes også at min mor skulle have. Så lærte jeg min kæreste af kende og så kunne jeg jo ikke snyde min svigermor for advents gaver… Synes det efterhånden er ved at være en stor portion adventsgaver jeg skal lave, men jeg ved også hvor meget de værdsætter det.
Det minder mig om at jeg hellere må til at sætte hovedet i blød med hvad de skal have i år :slight_smile:

Glæder mig efterhånden til at jeg får børn (og de bliver store nok) så kan jeg overlade hele menageriet til dem.

Du må lige løfte sløret for, hvad du laver… er det malerier, lertøj, træting??? :slight_smile:

[quote=AliceM82;247537]Selvfølgelig må i det…

Jeg har ikke billeder af alt det nye jeg har lavet, men her er noget af det jeg pt har billeder af:

Undskyld størrelses forskellene :ups:

De minder en del om det Celina også laver (kan jeg pludselig se)… Mine er dog en del billigere, da jeg sælger for min materialeprisen hvis jeg sælger engang imellem ;)[/quote]

Nej, hvor er de flotte!! Det ser jo helt prof. ud!! Er det kirurgisk stål? Og kan man købe et par af dig?? Jeg er ret lun på de nederste :slight_smile:

Det er sjovt at høre og se hvad i andre sidder og laver :slight_smile: Og få lidt inspiration :slight_smile:

Jeg har lavet en del babysengetøj, syet pudebetræk, en enkelt ammepude og et hav af sådan nogle lækre puder til at putte i microovnen - de har virkelig været et stort hit hos dem der har fået sådan et sæt :slight_smile:

Og ellers laver jeg jo mine bamser, hvor jeg også før har givet nogen i gave.

Sidste skud på stammen herfra, hedder … ja det ved jeg ikke, det må hans nye mor bestemme. Men han blev solgt her den anden dag endnu inden han nåede at komme på min hjemmeside og jeg ved han bliver givet i gave til pige som eeeelsker bamser af hans mor. Så jeg håber hun bliver glad for ham :slight_smile:

Nøj hvor er han sød :wehuu:

Jeg strikker de lækreste bløde sjaler, og har også brugt dem som gaver. De er et hit, det tror jeg også Bente Haneben kan bekræfte :slight_smile:

Åhh hvem der kunne strikke…

Det skal jeg altså ha lært en dag!! Så mine bamser kan få en cool trøje på! :thumbup:

Hvor er den sød, svenstrup- den ville vores datter også være vild med. Hun er storsamler af bamser. Prøvede at lave en til hende for et par år siden:

Ellers leger vi med gips ind imellem, som også er blevet brugt som gaver til børnefødselsdage nogengange. Støber af og til magneter ind i figurene, så kan de bruges som køleskabsmagneter:

Det har knebet lidt de sidste par år… men ellers har jeg for det meste altid selv lavet mine gaver.
Puder, sengetøj, hæklede eller strikkede duge/sjaler, decoupage, keramikfigurer, smykker, sæber, bolcher, osv osv…

[quote=svenstrup;247556]Det er sjovt at høre og se hvad i andre sidder og laver :slight_smile: Og få lidt inspiration :slight_smile:

Jeg har lavet en del babysengetøj, syet pudebetræk, en enkelt ammepude og et hav af sådan nogle lækre puder til at putte i microovnen - de har virkelig været et stort hit hos dem der har fået sådan et sæt :slight_smile:

Og ellers laver jeg jo mine bamser, hvor jeg også før har givet nogen i gave.

Sidste skud på stammen herfra, hedder … ja det ved jeg ikke, det må hans nye mor bestemme. Men han blev solgt her den anden dag endnu inden han nåede at komme på min hjemmeside og jeg ved han bliver givet i gave til pige som eeeelsker bamser af hans mor. Så jeg håber hun bliver glad for ham :slight_smile:
[/quote]

Han er nuttet!!! :hjerte: Jeg tror, du linkede til din hjemmeside på et tidspunkt, hvor jeg var inde at kigge alle bamserne!! Det er altså en rigtig god idé med unikabamser med hver deres udtryk og personlighed :slight_smile:

Det kunne være, jeg skulle overveje at variere med et sjal i ny og næ… det er ellers stort set kun sokker, jeg strikker :slight_smile: Har du en god opskrift??

Ja, flotte figurer!! Gipsstøbning er ret sjovt. Har du prøvet at tage en afstøbning af dit eget ansigt med det der gipsgaze, man kan købe? Der kan laves nogle flotte masker ud af dem :slight_smile:

Jeg har ikke lige nogle af de dråbefarvede lilla perler, men kan du ikke sende mig en PB med din mailadresse? Så finder jeg i mellemtiden lige ud af hvad jeg egentlig har af lilla perler (eller dråbeformede) der evt. kan friste :wink: