Hjemmelavet kattetræ/legeplads

Hej.
Jeg er ved at være træt af at man ikke kan få nogle kattetræer der, efter min mening er pæne. Jeg synes altid de er så klodset, beklædt med det grimmeste plys stof og står på en “fod” der ikke er til at komme til at støvsuge for.

Derfor har jeg sat mig for at lave mit eget kattetræ, bla. ud af de gamle overskabe fra køkkenet og plast kloakrør. Et hvor det er hævet lidt fra gulvet, så det er til at gøre rent, Uden alt for meget plys
.
Planen er at overskabene skal fungere som huler, så man stadig kan åbne lågen, for at gøre rent derinde, og hylderne med noget stof/fleece som kan tages af og smides i vaskemaskinen. Problemet med dem man kan købe er at de ikke kan vaskes.

Er der nogle der har erfaring med selv at lave kattetræer? i så fald vil jeg meget gerne se billeder af det. :slight_smile:

Umiddelbart lyder det som en udmærket idé, du har - men jeg vil bare lige rette dig på to punkter :slight_smile:

Petfuns (www.petfun.de) træer er - bortset fra et par enkelte - ikke beklædt med plys og alle hynder, puder, hængekøjer kan tages af og vaskes ved op til (i hvert fald) 60 grader :slight_smile: De har såmænd også væghængte modeller, hvor begge ender af træet skal bores fast i væggen.

Selv lavede jeg for nogle år siden en klatrevæg i soveværelset:

[/QUOTE]
Vidste ikke at de har nogle hvor det kan vaskes, det er jo heller ikke så smart hvis man får lopper, hvis det ikke kan vaskes.

Det ser godt ud det du har lavet. Jeg vil bare gerne ha et man kan flytte lidt rundt på.
Så jeg er lige gået igang med papir og blyant :slight_smile: