Hjemmerøverier/selvtægt

[quote=Battlestar;175453]nej - det har de bestemt ikke…

en pige jeg dyrker spinning med fortalte igår at hendes forældre var blevet røvet - hvis i tilfældigvis så station 2 forleden - det var det par med den underborede dør

de havde fundet alt af værdi + dankort og de HAVDE afluret pinkoden forinden for der blev hævet kæmpe summer på kortet MED pinkode…

så de er bestemt ikke dumme - tværtimod[/quote]

Så er det jo nok en østeuropæisk tyvebande, og ikke en gennemsnitlig indbrudstyv.
Men havde de haft alarmer, så var de jo heller ikke kommet ind så nemt.

[quote=Johnny;175446]han er helt sikkert gået over stregen og gjort noget han ikke skulle.
nu kender jeg det område hvor det er sket ret godt og kommer forbi der flere gange om ugen og desværre er det et sted hvor unge drenge færdes meget og hærger og reagere som det passer dem og det er måske blevet for meget for den 35årige og han har så set rødt og gjort noget frygteligt dumt[/quote]

Nu har vores drenge gået i skole i Sabro, men ellers er jeg ikke specielt kendt i området.

Ved godt at egnen dernede er temlig udsat mht. indbrud osv. og desværre er politiets holdning i Århus, at man vænner sig til, at de unge render og truer med knive, begår indbrud osv…
Vi boede på anden sal og havde også indbrud, da vi boede derinde- de kravlede ind igennem altanen.

Ja det er jo noget der får en til at tænke… Bor selv i et træls område, og jeg er tit bekymret for om nogen bryder ind om natten fx…

Hvad kan man så gøre hvis man ikke har alarm eller andet liggnede just in case?

Hårlak læste jeg? Hvad kan ellers have liggende HVIS man skulle være uheldig at få sådan en/flere inbrudstyve ind af døren?

Hvad er godt nok?

Hvis nogen truer mig eller mine katte så kan alt forvandles til et våben - man er vel ikke Ninja for ingenting:-)

Hvis det skulle lykkedes dem at komme ind ville jeg ikke gøre noget ud over at give dem det som de vil have :slight_smile:

Nu kender Johnny mig jo en lille smule og jeg er sikker på at jeg kan skræmme en evt. indbrudstyv LANGT væk :fløjte:
Jeg er en hidsig rødhåret lille s**** -LOL

Men bortset fra det, så har vi Toffie, som gør, bare der er en ude på fortovet, jeg har masser af hårlak OG så bager jeg ofte, hvilket vil sige, at jeg har den skjønneste kagerulle -bøllebank

Jeg tror jeg (ubevidst??) Vil beskytte mit hjem og mine ting. Jeg har et par arvestykker jeg vil HADE at miste :ked:Desuden er jeg frygtelig bange for, at mine dyr stikker af i rædsel, hvis vi fik indbrud.

[quote=Annette O;175545]
…OG så bager jeg ofte, hvilket vil sige, at jeg har den skjønneste kagerulle -bøllebank [/quote]

Nårh… jeg troede lige, at du ville kaste boller efter tyvene eller pande dem ned med et flûte -LOL

Jeg har dræberkatte og jeg forventer de forsvarer mig :rock:

He- he, ja, jeg kan da stikke tyvene en børste og bede dem om, at gå igang med Leo. :tihi:

Ooohhh ja - den tanke er skam også ganske god :lys-ide:

Iiih det må jeg lige have med i overvejelserne.
Er det ikke noget med, at hvis man bager bollerne alt for hårdt, så de bliver stenhårde hele vejen igennem, så bliver de ikke mugne (Selvfølgelig skal de opbevares i en papirs pose…)

[quote=Elisabeth;175517]Ja det er jo noget der får en til at tænke… Bor selv i et træls område, og jeg er tit bekymret for om nogen bryder ind om natten fx…

Hvad kan man så gøre hvis man ikke har alarm eller andet liggnede just in case?

Hårlak læste jeg? Hvad kan ellers have liggende HVIS man skulle være uheldig at få sådan en/flere inbrudstyve ind af døren?

Hvad er godt nok?[/quote]

ja hårlak, prøv du at få det i øjene, det svier og klister ret meget
hvad du ellers ka bruge vil jeg ikke lige skrive her

Jeg mener så at man kan tage sine forholdsregler for at holde dem ude hvis man bor i hus :slight_smile:

En ting de ikke bryder sig om er et tegn på havelåge eller postkasse med en hund, gerne en stor hund.

Et lys tændt om natten i stue eller i et værelse.

Lys udenfor, det bryder de sig ikke om.

[quote=Johnny;175588]ja hårlak, prøv du at få det i øjene, det svier og klister ret meget
hvad du ellers ka bruge vil jeg ikke lige skrive her[/quote]

Hmm jeg springer over at prøve det :thumbup:
Men kunne godt være jeg skulle købe en til skuffen just in case!
Du må da gerne sende en pb med dine andre ideer :slight_smile:

Jeg bor godt nok i lejlighed med dørtlf/kode men man er nu aldrig sikker…

Se det troede jeg jo også at jeg havde, men da jeg for nogle år siden havde indbrud, mens jeg lå og sov, benyttede dræberkattene dælme chancen da tyvene åbnede løbegården og stak af :venter::venter: Så jeg måtte pænt få strisserne til at hjælpe med at få indfanget flygtningene :tihi:

Ham den kriminelle klaphat der kørte den 16 årige dreng ned har virkelig gjort mig vred, jeg er normalt 110% mod dødsstraf, men sådan en som ham der tager sagen i egen hånd og idømmer en anden dødsstraf der er det altså lige før jeg kunne ønske det samme for ham :mad:

Jeg ville forsvare mit hjem, med næb og klør, koste hvad det koste vil, for at forsvare mine unger og dyr. Men når det kommer til materielle goder , så måtte de gerne løbe med det hele, bare alle andre i familien gik fri, uden overlast !
Så våben kommer ikke ind i vores hjem, og NEJ - jeg ville aldrig sætte efter en indbrudstyv, for at få materielle goder tilbage.

Men dette er et stort diskutionsemne i vores hus lige nu - min kære mand ville gøre lige modsat… og sætte det lig med, at han derved forsvarede sin familie og hjem.

Hvad hvem gør, tror jeg faktisk først man ved, i det øjeblik, man står i situationen.

Det er så nu at jeg må tilstå at jeg for en del år siden tog en tyv i at bryde ind i vores bil i Frankrig. Jeg flåede ham ud af bilen og bankede ham gentagende gange mod bilen mens jeg holdt i hans trøje. Til sidst kom han fri af trøjen og flygtede.

Nogle mennesker som overværede situationen uden at gribe ind havde taget hans bilnummer så senere på natten ringede politiet for at sige at de havde pågrebet tyven og vi skulle komme for at identifisere ham.

Det blev ikke nødvendig for da han så mig sagde han at det var den bitch som havde udøvet vold på ham. Det fik han så lige et par på hatten af politiet for.

Så ja, man ved ikke hvordan man reagere før man står i situationen :slight_smile:

[QUOTE=Poly-Cats;175651]

Men dette er et stort diskutionsemne i vores hus lige nu - min kære mand ville gøre lige modsat… og sætte det lig med, at han derved forsvarede sin familie og hjem.

Hvad hvem gør, tror jeg faktisk først man ved, i det øjeblik, man står i situationen.[/QUOTE]

det er sjovt at begge sider argumenterer for at de beskytter - både ved at være hhv aktive og 100% passive…

jeg ville ikke kunne leve med at være passiv, for hvis mine kære alligevel kom til skade - så ville jeg altid spørge mig selv om jeg kunne have gjort noget. og samtidig ville jeg være så edderspændt rasende på den der trængte ind på mit liv at jeg ville have et utroligt behov for at gøre noget ved vedkommende

jeg tror ikke på at man forsvarer sine kære ved at være passiv - for chancen for at indbrudstyven panikker er altid tilstede… og chancen for at “de ikke vil have vidner” er ligestor uanset om man er aktiv eller passiv… så hellere slå først

[QUOTE=birtheras;175654]Det er så nu at jeg må tilstå at jeg for en del år siden tog en tyv i at bryde ind i vores bil i Frankrig. Jeg flåede ham ud af bilen og bankede ham gentagende gange mod bilen mens jeg holdt i hans trøje. Til sidst kom han fri af trøjen og flygtede.

Det blev ikke nødvendig for da han så mig sagde han at det var den bitch som havde udøvet vold på ham. Det fik han så lige et par på hatten af politiet for.

[/QUOTE]

BRAVO - både til dig og polisen… -kramer

[quote=birtheras;175654]Det er så nu at jeg må tilstå at jeg for en del år siden tog en tyv i at bryde ind i vores bil i Frankrig. Jeg flåede ham ud af bilen og bankede ham gentagende gange mod bilen mens jeg holdt i hans trøje. Til sidst kom han fri af trøjen og flygtede.

Nogle mennesker som overværede situationen uden at gribe ind havde taget hans bilnummer så senere på natten ringede politiet for at sige at de havde pågrebet tyven og vi skulle komme for at identifisere ham.

Det blev ikke nødvendig for da han så mig sagde han at det var den bitch som havde udøvet vold på ham. Det fik han så lige et par på hatten af politiet for.

Så ja, man ved ikke hvordan man reagere før man står i situationen :)[/quote]

sådan, der kom din indre rambo da vist lige frem i lyset, men ja man ved aldrig hvad man gør og hvordan man reagere før man står i situationen, det eneste man bare skal huske er at har man påbegyndt et forsvar gør man det helt færdigt, man stopper ikke midtvejs, for så går det som regel rigtig galt.

Se hvis det nu havde foregået i Danmark, var du sikkert blevet anmeldt for vold ( uanset at du bare havde holdt ham i trøjen ), men godt gået. :thumbup:

Tror også det er svært, at vide, hvor langt man vil gå, hvis man pludselig står i situationen.