Hjemmeside

Har lige lagt dette print screen op så i kan se hvad jeg mener

Det billede jeg prøver på at uploade har dimensionerne 548x431 pixels og fylder 100KB

Her er det der ligger på min maskine

og her er det som det ser ud i den valgte stor 640x503 - som forøvrigt bliver omdøbt når jeg uploader det.

I kan jo godt se det bare ikke dur på en hjemmeside med ellers gode billeder.

Billedet ser jo sådan ud i den store størrelse, da det bliver forstørret fra det mindre som du oploader.

Det er jeg klar over Rikke og det er det der pisser mig af. Det skal jo IKKE være større end det øverste, for den størrelse har de andre jo. Laver jeg det i en mindre størrelse ser det jo noller ud det er mindre end de andre.

Oploader du på præcis samme måde, som de andre er blevet?

Jeg ser der står opload fil og ikke billede, ofte er der begge muligheder?

Eller rettere. Det havde oprindeligt samme størrelse som det grimme har herinde, og det grimme var jo lidt større.

[quote=Rikke H;299645]Oploader du på præcis samme måde, som de andre er blevet?

Jeg ser der står opload fil og ikke billede, ofte er der begge muligheder?[/quote]

Ja det er samme fremgangsmåde om det er et billede eller en fil. Har uploaded både billeder og filer som billedet viser uden problemer.

En jpg kan genereres i to forskellige formater: med eller uden Progressiv. Hvad Progressiv præcis går ud på aner jeg ikke. Jeg ved bare af erfaring at nogle programmer ikke kan vise jpg’s hvis de er blevet gemt med “progressiv”.

Og jeg tror faktisk jeg har oplevet det hos One, hvis jeg husker rigtigt. Og det har ikke noget at gøre med hvordan du uploader, navngiver mv. Det gør ingen forskel.

Så prøv at gem billedet via det billedbehandlingsprogram som du plejer at bruge, og se om ikke det kan finde ud af at generere jpg’en uden progressiv.

(Jeg arbejder i Photoshop og der er det et lille flueben man sætter hvis man gerne vil have Progressiv. Jeg ved ikke hvordan det fungerer i andrer programmer.)

Kan du ikke uploade filen til serveren via FTP og så blot indsætte referencen i til placeringen af filen i koden i stedet for at lade deres admin-modul gøre det? Så undgår du i hvert fald, at den kommer med sådan en tåbelig fejl.

/Flemming

[quote=HotSpot;299765]En jpg kan genereres i to forskellige formater: med eller uden Progressiv. Hvad Progressiv præcis går ud på aner jeg ikke. Jeg ved bare af erfaring at nogle programmer ikke kan vise jpg’s hvis de er blevet gemt med “progressiv”.

Og jeg tror faktisk jeg har oplevet det hos One, hvis jeg husker rigtigt. Og det har ikke noget at gøre med hvordan du uploader, navngiver mv. Det gør ingen forskel.

Så prøv at gem billedet via det billedbehandlingsprogram som du plejer at bruge, og se om ikke det kan finde ud af at generere jpg’en uden progressiv.

(Jeg arbejder i Photoshop og der er det et lille flueben man sætter hvis man gerne vil have Progressiv. Jeg ved ikke hvordan det fungerer i andrer programmer.)[/quote]

Jeg bruger Jasc Paint Shop Pro 8 og har ikke stødt på ordet progressiv. Hvor dukker det op, når jeg gemmer billeder?

[quote=Flemming;299767]Kan du ikke uploade filen til serveren via FTP og så blot indsætte referencen i til placeringen af filen i koden i stedet for at lade deres admin-modul gøre det? Så undgår du i hvert fald, at den kommer med sådan en tåbelig fejl.

/Flemming[/quote]

Det kan jeg sikkert godt, men skal nok ha’ lidt hjælp den vej. Er (som skrevet tidligere) udstyret med meget lidt energi for tiden, og derfor valgte jeg den letteste løsning.