Hjemmesidehjælp

Jeg er her til aften endnu engang blevet gjort opmærksom på, at der øjensynlig ligger noget “fnidder” på min hjemmeside. Det slår ikke igennem hos mig, hverken hjemme eller på arbejde, og min support kunne ikke gennemskue det - andet end at jeg selv skulle have uploadet det (fra en virusfri computer :S)

Da jeg egentlig længe har været lidt træt af den, men er totalt idiot, når det kommer til at lave en ny, vil jeg høre, om der er nogen, der har mod på/tid til/lyst til at hjælpe mig?

Check din site her http://sitecheck.sucuri.net/scanner/

Den kommer op med at der er malware på din site

Hej

Jeg testede den os lige på kattegale og der kommer den op os med malware

Hvad har du tænkt dig i forbindelse med at lave en ny? Skal den laves (kodes) fra bunden af? Eller vil du lave den i et CMS (content management system), som fx. bricksite (det er vores lavet i)?

Hvis du vælger noget som bricksite, så vil jeg meget gerne hjælpe dig i dag :slight_smile: Jeg har trods alt rodet temmelig meget med vores, så jeg har efterhånden ret godt styr på deres system :wink:

[QUOTE=MitsuCats;925281]Hej

Jeg testede den os lige på kattegale og der kommer den op os med malware[/QUOTE]

jeg har lige scannet den og scannede også kl 4 i nat … den melder clean på sucuri hos mig (og det er ikke cachede resultater - jeg re-scanner)

sorry - Mettte - ikke for at hijacke din tråd…

har du overvejet at lave en hos one.com ? deres template er meget lette at arbejde med og selv helt nye kan lave noget der er rigtig flot :slight_smile:

Jeg har lavet min ved hjælp af One.com’s skabelon, det er så nemt at jeg ville kunne have sat en af ungerne til det :slight_smile:

Er det i filemaneger eller web efitor du har lavet din?
Jeg har også lavet min hjemmeside i one.com skabeloner, synes det er helt vildt nemt, jeg er dog ikke helt færdig med den endnu, mangler lige farveændring og nyt banner :slight_smile:

[QUOTE=DK Delaney;925326]Er det i filemaneger eller web efitor du har lavet din?
Jeg har også lavet min hjemmeside i one.com skabeloner, synes det er helt vildt nemt, jeg er dog ikke helt færdig med den endnu, mangler lige farveændring og nyt banner :-)[/QUOTE]

Det er i FileManager, for da jeg lavede min side havde de ikke fået Web Editor endnu :slight_smile:

Okey, min gamle var også i filemanager, men så her for et par uger siden gik jeg igang med at lave den i web editor, det er godt nok nemt…

Hvis jeg gerne vil lave en med det nye program, kan jeg så lave siden og vente med at publicere den til den er færdig, eller vil den blive publiceret lige så snart jeg går i gang (altså vælger skabelon og begynder at redigere)?

Nej den bliver først publiceret når du trykker på udgiv :slight_smile: Jeg publicerede min for nogen dage siden, og jeg kan sagtens få min gamle hjemmeside tilbage hvis jeg vil…
Du kan også godt gemme det du har lavet i web editor uden der sker noget, bare du ik trykker på udgiv.

[QUOTE=DK Delaney;925339]Nej den bliver først publiceret når du trykker på udgiv :slight_smile: Jeg publicerede min for nogen dage siden, og jeg kan sagtens få min gamle hjemmeside tilbage hvis jeg vil…
Du kan også godt gemme det du har lavet i web editor uden der sker noget, bare du ik trykker på udgiv.[/QUOTE]

Sejt!

Så ved jeg hvad jeg skal lave, når Køge udstillingen er “overstået” :smiley:

[QUOTE=birtheras;925261]Check din site her http://sitecheck.sucuri.net/scanner/

Den kommer op med at der er malware på din site[/QUOTE]

Ifølge supporten på min host var der en malwaresøger, der fandt noget, da jeg spurgte ham - men den side, der “ringede”, giver i 99,9% af tilfældene falsk positiv.

Men egentlig er det ligegyldigt, om den viser sig på sådan et program - for jeg aner ikke, hvordan jeg skulle fjerne det uden at betale en formue for et eller andet program til at gøre det.

Og eftersom jeg har to kuld planlagt i løbet af efteråret kan jeg ikke løbe risikoen for at skræmme killingekøberne væk af den årsag :wink:

[QUOTE=En forhenværende bruger;925295]Hvad har du tænkt dig i forbindelse med at lave en ny? Skal den laves (kodes) fra bunden af? Eller vil du lave den i et CMS (content management system), som fx. bricksite (det er vores lavet i)?

Hvis du vælger noget som bricksite, så vil jeg meget gerne hjælpe dig i dag :slight_smile: Jeg har trods alt rodet temmelig meget med vores, så jeg har efterhånden ret godt styr på deres system ;)[/QUOTE]

Den skal laves, så jeg selv kan ændre i den/opdatere den (så egentlig er jeg ligeglad med, om den er kodet fra bunden eller lavet i Bricksite) og det er ingen hemmelighed, at jeg altid har været begejstret for jeres side og bare ikke lader til at kunne komme igang. Det kunne jeg heller ikke i sin tid med Frontpage og nu, hvor jeg længe har villet lave den om, fordi jeg ikke er så vild med designet, kan jeg ikke huske, hvordan jeg startede :slight_smile:

Så jeg vil meget gerne have lidt hjælp til at komme igang :smiley:

[QUOTE=DK Thomani;925343]Sejt!

Så ved jeg hvad jeg skal lave, når Køge udstillingen er “overstået” :D[/QUOTE]
Hehe, synes også det er hyggeligt at lave hjemmeside. Specielt når det må tage alt den tid det vil da den gamle jo stadig virker :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;925347]Ifølge supporten på min host var der en malwaresøger, der fandt noget, da jeg spurgte ham - men den side, der “ringede”, giver i 99,9% af tilfældene falsk positiv.

Men egentlig er det ligegyldigt, om den viser sig på sådan et program - for jeg aner ikke, hvordan jeg skulle fjerne det uden at betale en formue for et eller andet program til at gøre det.

Og eftersom jeg har to kuld planlagt i løbet af efteråret kan jeg ikke løbe risikoen for at skræmme killingekøberne væk af den årsag ;)[/QUOTE]

Er det hos one.com din hjemmeside er?

Nej, det er det ikke. Det er en computernørd et sted i Jylland, der har det - sådan én, der svarer hurtigt, medmindre han ligefrem sover :slight_smile: Svanesoft hedder det.

Hehe, okey. Men kan han så ikke hjælpe dig?

Med at lave en ny hjemmeside? Han er kun host og intet andet, så det vil jeg ikke engang spørge ham om :).

Nååh okey, ku godt være han tilbød at lave hjemmesider :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;925349]Den skal laves, så jeg selv kan ændre i den/opdatere den (så egentlig er jeg ligeglad med, om den er kodet fra bunden eller lavet i Bricksite) og det er ingen hemmelighed, at jeg altid har været begejstret for jeres side og bare ikke lader til at kunne komme igang. Det kunne jeg heller ikke i sin tid med Frontpage og nu, hvor jeg længe har villet lave den om, fordi jeg ikke er så vild med designet, kan jeg ikke huske, hvordan jeg startede :slight_smile:

Så jeg vil meget gerne have lidt hjælp til at komme igang :D[/QUOTE]

Hvis du vælger bricksite, så skal du være klar over, at nogle ting skal købes som tilvalg. Du starter med at have 10 gratis sider, men dem løber du hurtigt tør for, og hvis du lægger mange billeder op, så løber du også hurtigt tør for plads. Så der er forskellige ting, man skal tilkøbe, men det er engangsbeløb, så det koster ikke et abonnement om måneden.

Prøv at klikke ind her: http://www.bricksite.com/admin/cms.php
Og klik så på linket “Prøv vores demo” - inde på demoen kan du rode med en hel masse og du kan også klikke ind på “Tilvalg og moduler” i menuen i højre side og se, hvad der er at vælge imellem og hvad de koster.
Du kan også oprette en gratis hjemmeside med det samme hos bricksite, og der kan du så rode med din egen, indtil den er klar til at offentliggøre. Du er velkommen til at skrive mail/PB til mig, så skal jeg nok guide dig :slight_smile: