Hmmm

Har lige siddet for sjov og kigget racekatte på DBA HOLD DA OP der er mange ældre hellige birmaer til salg:uha:

Fra Lise

Trist, men forhåbentlig er det ikke fra opdrætter alle sammen :slight_smile:

ja det må være trist og sige farvel til katte gennem 8 år

Jeg tager altså mine forbehold med hensyn til det du siger med mindre du bringer links til annoncerne.

Jeg ved at vi her på kattegale har utrolig mange birma opdrættere som ikke kunne finde på at sætte deres katte til salg på DBA :thumbdown:

Det er som regel katte der er solgt som kælekatte, ak ja de kan blive solgt mange mange gange i deres liv også selv om de er neutraliseret, når de når den alder syntes jeg at det er bedre at give dem fred end at give dem endnu et nyt hjem hvor de ikke kan med familiens katte, børn hunde eller andre undskyldninger…

PS : Nogen gange er det dumme undskyldninger fra folks side og andre gange er det selfølgelig rigtigt at de ikke lige tænkte sig om da de fik en ny hund ind i huset eller da fruen blev gravid, jeg har lige selv set en af mine tøser i DBA hun var steriliseret herfra og var solgt til en i Glostrup, hun befinder sig nu et helt andet sted hvor hun ikke kan sammen med deres hunde, selv om det er en del år siden jeg fandt et nyt hjem til hende kunne jeg kende hende med det samme, det gør ondt :frowning:

kunne se der var en pige mis og hendes killing til salg … Ham jeg har af birma , han fylder 3 år til nov. Det er det 4 sted han er og nu kommer han ikke vider …
Det sted hvor vi hentede Morgan FØJ der var ulækker … da vi kom hjem med ham der opgav vi at børste ham og vaske ham … Jeg tog til dyrelæge dagen efter med ham og de valgte fuld narkose for at klippe alt hans pels af … selv om han fik den behandling så er han den sødeste og mest kælende kat jeg har… Nu har han fået pels og taget på i vægt. Jeg var noget i tvivl om jeg skulle tage ham pga. hans stand (men hans blå øjne og hans kærlig sind så var jeg solgt ), men nu føler jeg som tiden er gået at jeg har reddet ham fra det rædsom sted.

Øhm… Hvad er der galt i at sætte katte til salg på DBA? Jeg har fundet 2 rigtige gode hjem til piger som ikke trivedes i flokken på DBA :slight_smile:

Der er vel ikke noget galt med at sælge via DBA?

Nej, jeg kan da heller ikke se noget galt i at sætte katte til salg via dba? Man er vel lige kræsen som sælger bare fordi køberen er fundet via dba.

Næ, det synes jeg heller ikke der skulle være…

Men nu har jeg også lidt opfattelsen af, at Skeem ikke så meget undrer sig over kattene er på dba, men derimod at så mange ældre katte er til salg…

ja felis det er der er så mange på 6 og 8 år gammel og mange af dem er det par som sælges … bliver lidt trist og se det…

Det gør også mig trist. Det er kun meget få af “mine” katte der er blevet omplaceret - de er aldrig annonceret til salg af ejerne - det er mig der har fundet deres nye hjem. Katte fra mig kan ikke sælges uden jeg har godkendt det nye hjem - og katten skal iøvrigt først tilbydes mig.

hej Lis det er en god holdning du har… den birma som jeg har der skulle de tidliger ejer også havde kontaktet avler, men det gjorde de ikke vi er det 4 sted Morgan er … jeg ringet så til avler da vi fik ham for at hører hans baggrund og tjeke stamtavle og andet hun blev helt ked af at hører hvor mange steder han har været … MEN nu kommer han ikke vider han er bare så dejlig en kat en rigtig hyggetrold …

Jeg har osse tilføjet i mine kontrakter, at jeg skal være den første som får at vide, hvis en af mine katte skal omplaceres, og at jeg vil medvirke til at finde et nyt hjem.

En af mine killinger fra første kuld blev omplaceret med min hjælp ( og ikke mindst med hjælp fra min mentor ) Chopin / frede lever nu det søde liv, som forkælet misling på et gods.

Jeg har selv netop nu i disse dage været nødsaget til at lukke og omplacere min avlspige på 2 år, og jeg er SÅ heldig og ovenud lykkelig for at jeg har fundet det mest perfekte hjem til hende, hvor hun flytter ind når killingerne forlader os.

Jeg ved godt, at der intet odiøst er i at annoncere på DBA …Men jeg indrømmer at denne mulighed fravælger jeg, med fare for at blive kaldt snobbet :slight_smile:

ja jeg blev nød til for 2,5 år siden og sige farvel til mine main cooner (havde 2 røde ) pga. jeg gik fra min x og han ville ikke havde dem og jeg er i gang med uddannelse inden for transport og kører lastbil , den gang xport så jeg kunne bare ikke beholde dem (jeg tude i flere dage ) men de kom ud til min kollega og hans kone… får da tit et foto og hører hvordan de har det. Har også set dem nogen gange . Nu fik jeg min hellig birma i april og bengalen den 7/8 aug skønt med liv i huset igen… har bare savnet at havde kat, syntes det er så hyggelig…

[quote=Felis;254136]Næ, det synes jeg heller ikke der skulle være…

Men nu har jeg også lidt opfattelsen af, at Skeem ikke så meget undrer sig over kattene er på dba, men derimod at så mange ældre katte er til salg…[/quote]

Nej, men jeg opfatter Birthes indlæg som om det ikke er godt at benytte DBA til omplaceringer :slight_smile:

[quote=Alice;254191]

Jeg ved godt, at der intet odiøst er i at annoncere på DBA …Men jeg indrømmer at denne mulighed fravælger jeg, med fare for at blive kaldt snobbet :-)[/quote]

Jeg er nu glad for at jeg brugte DBA, ellers havde Denise ikke fået et herligt hjem som veninde til en Bimse pige på hende egen alder, og Nadine havde ikke regeret som ene dronning hos en førtidspensionist :slight_smile:

[quote=DK Thomani;254222]Nej, men jeg opfatter Birthes indlæg som om det ikke er godt at benytte DBA til omplaceringer :slight_smile:

Jeg er nu glad for at jeg brugte DBA, ellers havde Denise ikke fået et herligt hjem som veninde til en Bimse pige på hende egen alder, og Nadine havde ikke regeret som ene dronning hos en førtidspensionist :)[/quote]

Jamen Annie, jeg ved godt det er mig der er sær …Jeg har det bare lidt stramt med sådan nogle salgssteder. Jeg kender mange som har fundet herlige hjem til deres misser via DBA. Jeg var heldig med at finde et helt perfekt hjem til Gaia igennem vildkat/omplaceringskatte. jeg har indtryk af at rigtig mange kikker der, især hvis de ønsker en voksen kat - Ellers bruger jeg kun killingelisten / racekatten og specialklubbens sider, samt selvfølgelig vores egen hjemmeside. Iøvrigt synes jeg der lige pt. er en kolosal efterspørgsel på især killinger lige nu ?

Jeg ved ikke om der er fordi mine kun er 3 uger, men jeg har kun haft 2 efterspørgsler. Den ene var en mail hvor der stod: Citat: “Hvad koster dine killinger?” citat slut. Den anden var en ung pige på 17 der ringede fordi hendes familie havde mistet deres ene kat, og ville have en ny ven til deres brite. Hun sagde hun ville få sin far til at ringe og arrangere besøg, men jeg har intet hørt nu i over 2 uger.

De er så godt nok også kun annonceret på Killingelisten. :slight_smile:

Jamen, når du nu selv har stået og måtte omplacere to katte fordi du ikke havde planlagt dit liv 10 år frem, så må du da vel forstå at andre kan være i samme situation?