Hobby-udstillinger

Mon ikke det er i weekenden d.14.+15.6.:? :slight_smile:

[QUOTE=Ravn;1156234]Altså, der var da til WS, hvor Camilla havde 3 korater i ét (dobbelt)bur, så det kan sagtens lade sig gøre! :slight_smile:
Jeg ved at Tammy, en rolig ældre herre delte bur med 2 yngre damer. :tihi:[/QUOTE]

Jeg er slet ikke i tvivl om at det fungerer super for mange katte - Men nu taler vi om Nobby :wink:

Derfor jeg gerne vil vide hvordan det er :slight_smile:

[QUOTE=Lykke;1156239]Jeg er slet ikke i tvivl om at det fungerer super for mange katte - Men nu taler vi om Nobby :wink:

Derfor jeg gerne vil vide hvordan det er :)[/QUOTE]
Du kan få det som du vil have det :slight_smile: Hvis ikke du skriver nogen anmærkninger, så får du et enkeltbur pr. kat - ved 2 tilmeldinger er det et dobbeltbur, som du kan dele op i 2 enkelte eller lade være med. Ved 3 er det 1½ bur, som du kan dele op i 3 enkeltbure eller et enkelt og et dobbelt. Det er hvad du får, hvis ikke du skriver noget som helst, og dine katte vil altid stå ved siden af hinanden - de spredes ikke udover hallen :). Hvis du vil have dobbeltbur til en enkelt kat, så skal du skrive det i bemærkninger - og du skal betale lidt mere for det. Men du bestemmer selv, hvad du vil have - du skal bare gøre opmærksom på det, hvis du vil have andet end et enkeltbur pr. kat, eller hvis du vil have 3 katte i ét dobbeltbur.
VH
Susanne

[QUOTE=Ravn;1156234]Altså, der var da til WS, hvor Camilla havde 3 korater i ét (dobbelt)bur, så det kan sagtens lade sig gøre! :slight_smile:
Jeg ved at Tammy, en rolig ældre herre delte bur med 2 yngre damer. :tihi:[/QUOTE]

Det kunne jeg også kun gøre, fordi de 3 katte er meget gode venner. Til Specialshowet havde jeg ganske mange enkeltbure, fordi selvom kattene kender hinanden, er der ikke meget plads til privatliv i et dobbeltbur.

det er torsdag fredag og så alm udst lørdag

Hvor:? Hvornår:?
Landsskuet i Herning er sådan - d.3.+4.+5.7 :slight_smile: Det er Dyrskuet i Horsens, jeg spørger om:?

johnny - det du nok har fået forkert fat på er det der har været bøvl med - nemlig at folk ikke gad parralelbedømmelser og dommereksamen. Men det skal man !

at have en med udenfor bedømmelse bliver også brugt til dem der skal afsted første gang og er mest trygge ved at have en følgesvend med.

[QUOTE=dkkorat;1156251]Hvor:? Hvornår:?
Landsskuet i Herning er sådan - d.3.+4.+5.7 :slight_smile: Det er Dyrskuet i Horsens, jeg spørger om:?[/QUOTE]
Horsens Dyrskue er 13. og 14.juni, og det kunne være helt hyggeligt hvis vi får lov at komme med igen, selv om det var lidt på feltfod sidste år. Til gengæld fik kattene en ordentlig en på opleveren - vi stod bogstaveligt talt i forreste række ved grisevæddeløbsbanen og kåringspladsen for får, der var max. 5 meter til begge dele :høhø:
VH
Susanne

[QUOTE=kira v;1156256]johnny - det du nok har fået forkert fat på er det der har været bøvl med - nemlig at folk ikke gad parralelbedømmelser og dommereksamen. Men det skal man !

at have en med udenfor bedømmelse bliver også brugt til dem der skal afsted første gang og er mest trygge ved at have en følgesvend med.[/QUOTE]

nu bliver jeg lidt rundtosset, for som jeg lige læser det skal man uanset hvad op omkring dommeren med sin kat osse selvom man har tilmeldt den uden bedømmelse

Udenfor bedømmelse betyder at katten ikke skal til dommer. :slight_smile:

Nej, nej… udenfor bedømmelse betyder at katten skal ligge og hygge sig i buret hele dagen :slight_smile: Ikke noget med at skulle op til dommer…

Johnny, hvor læser du det? Selvfølgelig skal man ikke det, det ligger jo i navnet på klassen “udenfor bedømmelse” :wink: Man er ganske velkommen til at have en kat med som selskab til en anden eller som en træningsrunde, dem er der såmænd nogle af på enhver udstilling :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1156269]Johnny, hvor læser du det? Selvfølgelig skal man ikke det, det ligger jo i navnet på klassen “udenfor bedømmelse” :wink: Man er ganske velkommen til at have en kat med som selskab til en anden eller som en træningsrunde, dem er der såmænd nogle af på enhver udstilling :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

jeg læser nok bare som vinden blæser:høhø:,men jeg forstod ikke helt det svar kira gav mig, hun snakker jo osse syd århusiansk:p

nå men uanset hvad så tror jeg godt at ional er at finde i hedensted sidst i marts mdr om det så bliver med el uden bedømmelse, det må tiden vise.
er det muligt at trække sig fra bedømmelse hvis nu ional har en meget dårlig dag og er ugidelig, sur og muggen:)

Ja, det er det selvfølgelig - vi vil ikke have at nogen bliver bidt :slight_smile: Men du kan også evt. overveje at lade en helt anden præsentere ham, det har faktisk af og til en gavnlig effekt, for lidt nervøsitet i ejerens fingerspidser suser lige ned i katten nogle gange.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1156281]Ja, det er det selvfølgelig - vi vil ikke have at nogen bliver bidt :slight_smile: Men du kan også evt. overveje at lade en helt anden præsentere ham, det har faktisk af og til en gavnlig effekt, for lidt nervøsitet i ejerens fingerspidser suser lige ned i katten nogle gange.
VH
Susanne[/QUOTE]

hvis bare det var så nemt, det er når ional kommer i fremmede hænder han blir mopset og uteerlig.

[QUOTE=Johnny;1156278]nå men uanset hvad så tror jeg godt at ional er at finde i hedensted sidst i marts mdr om det så bliver med el uden bedømmelse, det må tiden vise.
er det muligt at trække sig fra bedømmelse hvis nu ional har en meget dårlig dag og er ugidelig, sur og muggen:)[/QUOTE]

Ja det er altid muligt… ingen er jo intereseret i at have en kat, der lige pludselig får nok og måske begynder at opføre sig dårligt!

Jeg ville helt klart melde ham til bedømmelse, og så se på selve dagen, om han kan klare det eller ej…
Jeg ville også lave en aftale med en bekendt/opdrætter om at lade ham “komme til bedømmelse” senere på dagen hos denne (fx på et tomt ubrugt sommerbord, mens der gøres klar til sceneshowet), hvis I vælger at han ikke skal til rigtig dommer - simpelthen fordi han så måske får en helt anden opfattelse af, hvordan det er at komme ud af buret og op på bordet… der vil være bedre tid til at lege og evt give ham en lille guffer.

Du spørger ang små hobbyshows… jeg kan ikke lade være med også at foreslå, at du kan prøve at kigge lidt nærmere om det er muligt at deltage i et Viking Cats show. Der er ikke nær så mange deltagende katte, Ional skal ikke holdes i stræk sammen med en hel masse andre katte i sin nærhed og det myldrer heller ikke med mennesker rundt om ham, mens han bedømmes. Han vil kunne få en anderledes og selvfølgelig også god oplevelse hos dommeren…
Der er jo ingen som siger, at han skal deltage i alle ringe, det er jo noget I bestemmer suverænt.

Det skal nu komme an på en prøve - vi tester ham lige ved lejlighed, hvor hans mennesker bliver bedt om at gå 4 meter væk fra bordet, så han ikke umiddelbart kan finde nogen at tude til :wink:
VH
Susanne

Johnny - jeg har haft stor succes med at tage Rags op i nærheden af dommerbordet i god tid, før han skal op. Så sidder han stille og roligt på skødet af mig og kigger på, hvad der foregår. Jeg gør bare stewarden opmærksom på, at vi er der - og med mindre nogen insisterer på, at han skal i dommerbur, så kommer han det heller ikke. Alt går meget bedre på den måde. :slight_smile:

[QUOTE=kira v;1156256]johnny - det du nok har fået forkert fat på er det der har været bøvl med - nemlig at folk ikke gad parralelbedømmelser og dommereksamen. Men det skal man !

at have en med udenfor bedømmelse bliver også brugt til dem der skal afsted første gang og er mest trygge ved at have en følgesvend med.[/QUOTE]

Johnny, det Kira mener er at når man har tilmeldt sin kat til bedømmelse… Så er der nogen gange også parallel-bedømmelser, som er en måde at uddanne nye dommere på.
Og dém kan man ikke undsige sig. Men det er kun hvis katten allerede er tilmeldt bedømmelse. :slight_smile: