Hobbyudstilling i Kolding Storcenter lørdag d. 4. juni

BB-klubben afholder Hobbyudstilling Lørdag d. 4. juni i Kolding Storcenter for alle racer.

Der er dyrlægekontrol kl. 8.00 – 9.00
Udstillingen åbner når Storcentret åbner.

Vær opmærksom på at katten skal kunne klare mange mennesker, og være rimelig robust, da der vil komme mange interesserede og kigge. Ligesom vi, som ejere også skal indstille os på at snakke meget med publikum.

Kattene skal være i burene kl. 9.30.
FIFe’s udstillingsregler er gældende.
Burene måler 90 x 60 x 60 cm
Pris pr. bur med max. 2 katte i buret kr. 100,00. Et kuld i buret kr. 150,00.

Hver halve time vil vi gerne have at en udstiller for hver race præsenterer racen.

Vi kårer publikumsfavoritten ”MISS KOLDING STORCENTER” kl. 15.30.

Udstillingen sluttet kl. 16, når butikkerne lukker.

Tilmelding kan ske til Helle Høybye på [email protected]
Vi skal bruge oplysninger om kattens kaldenavn, race, køn, alder og farve, og hvor mange bure man skal bruge. Sturdier eller egne bure er tilladt, men jeg skal have besked ved tilmelding.

Er der også “del præmier” eller kun miss kolding ? Er huskatte velkommen eller kun racerene

Hej,

Vi prøver at få sponsorerne til at give lidt.

Og selvfølgelig er huskatte også velkomne.

Hvad er forskellen på en hobby udstilling og en alm ? :S

Hvor skægt! Jeg ved, at NSR har tænkt på at holde noget infoshow samme sted - må jeg spørge, hvad I har betalt til Kolding storcenter for at få lov at være derude en dag? Du må gerne svare på PB, hvis det er :slight_smile:

En hobbyudstilling er meget mere afslappet, og der er ingen bedømmelser af kattene. Måske inviterer man en kattekyndig person til at “bedømme” kattene mundtligt og der kan være små konkurrencer mellem kattene. Arrangørerne bestemmer selv hovrdan de vil gøre det, det er forskelligt.
Men det må på ingen måde ligne en alm. udstilling.
Det vigtigste er at vise kattene frem, og snakke og hygge med andre kattefolk. Og især sådan et sted som Kolding Storcenter der trækker kattene utrolig mange folk til. Folk ikke ellers ville sætte sine ben på en katteudstilling.

[LEFT]Hej
Jeg vil lige minde om BB-klubbens hobbyudstilling i Kolding Storcenter den 4.6. En hobbyudstilling er en god mulighed for at få afprøvet udstilling under mindre formelle forhold og en god mulighed for en hyggelig dag sammen med andre kattetosser. Jeg er sikker på, at det nok skal blive en super hyggelig dag.[/LEFT]

[LEFT]Der er stadig pladser.
Tilmelding sker til Helle Høybye på e-mail: [email protected].
_________________________________________________________[/LEFT]
BB-klubben afholder Hobbyudstilling

Lørdag d. 4. juni

i Kolding Storcenter

for alle racer

(dog har Briter og Burmeser fortrinsret)

Der er dyrlægekontrol kl. 8.00 – 9.00
Udstillingen åbner når Storcentret åbner.

Vær opmærksom på at katten skal kunne klare mange mennesker, og være rimelig robust, da der vil komme mange interesserede og kigge. Vi, som ejere, skal også indstille os på at snakke meget med publikum.

Kattene skal være i burene kl. 9.30.
FIFe’s udstillingsregler er gældende.
Burene måler 90 x 60 x 60 cm
Pris pr. bur med max. 2 katte i buret kr. 100,00. Et kuld i buret kr. 150,00.

Hver halve time vil vi gerne have at en udstiller for hver race præsenterer racen.

Vi kårer publikumsfavoritten ”MISS KOLDING STORCENTER” kl. 15.30.

Udstillingen sluttet kl. 16, når butikkerne lukker.

Tilmelding kan ske til Helle Høybye på [email protected]
Ved tilmelding skal oplyses: Kattens kaldenavn, race, køn, alder og farve, og hvor mange bure man skal bruge. Studier eller egne bure er tilladt, men jeg skal have besked ved tilmelding.

Hej Jane

kan se du ikke har fået svar - så det giver jeg dig gerne, idet jeg har “lidt” erfaring fra 94 til 200? med hobbyudstilling i Kolding storcenter - så det er ikke noget nyt med shows der, men året før jeg stoppede som kredsleder i Studiekreds Syd/øst, havde vi sidste hobbyudstilling der - det er vel 5 til 6 år siden torr jeg. Dengang gav vi intet ( og i mange år var udstillingsdagen den dag i året, hvor vi trak flest kunder til storcenteret - også mere end julemåneden mv - sejt ik?), tværtimod, og jeg siger dig bare, at der var rift om pladserne i burene.

Vi endte med i Jyrak, at få regler for hobbyshows, idet vi hurtigt kunne skrabe 110 katte sammen på hobbydstillingen, så nogle havde ondt i rumpen af, at vi oversteg reglerne for et nationalshow.
Vi havde en showmand til at køre sceneshowet i rigtig mange år, og der var et væld af gaver til ALLE…mustet for os, dengang jeg var med i beslutningerne var, at alle skulle have en hyggelig dag med fine gaver som tak for hjælpen. Vi havde syet burgardiner og bunde, så det passede i storcenterets blå og grønne farver, fik sponsoreret kopier til indbydelserne, gavekort fra centeret mv…det var virkelig tider dengang. Men hold da maule hvor var det også et kæmpe arbejde.
Jeg savner helt sikkert et show der - og ikke mindst arbejdet for Jyrak - har tilbudt Klubben for Den Hellige birma ved flere formænd, at holde et birmashow der, men desværre overtog ingen konceptet, som ellers var skræddersyet efter mange års erfaringer.
Så kom gerne og få råd i Norsk skovkatte ring, hvis jeg kan bruges til noget

Til BB-Klubben - håber I får en skøn dag i Storcenteret

KH Heidi

[QUOTE=Con Meo;604853]Vi havde syet burgardiner og bunde, så det passede i storcenterets blå og grønne farver, fik sponsoreret kopier til indbydelserne, gavekort fra centeret mv…det var virkelig tider dengang. Men hold da maule hvor var det også et kæmpe arbejde.
[/QUOTE]
Det var ski´ hyggeligt, var det nemli´! Men man var jo helt blæst i roen om eftermiddagen af at have talt og forklaret for så mange mennesker :slight_smile: Jeg fandt et år et super hjem til både en bimse og en husmis, vi havde haft i pleje. De er begge døde af alderdom, men familien har fået nye katte herfra, og de er stadig vores gode venner.
VH
Susanne - der nu også savner “de go´e gamle dage” lidt…

[QUOTE=Susanne W;604860]Det var ski´ hyggeligt, var det nemli´! Men man var jo helt blæst i roen om eftermiddagen af at have talt og forklaret for så mange mennesker :slight_smile: Jeg fandt et år et super hjem til både en bimse og en husmis, vi havde haft i pleje. De er begge døde af alderdom, men familien har fået nye katte herfra, og de er stadig vores gode venner.
VH
Susanne - der nu også savner “de go´e gamle dage” lidt…[/QUOTE]

MEGA fed tilbagemelding - jeg savner rigtig mange ting ved “de goe gamle dage” - men mange ting er nu meget nemmere nu, men personligheden savner jeg nu ofte bag vores skærme - men jeg nyder stadig at komme i studiekredse, om end jeg savner min kreds her i Kolding

KH Heidi

[QUOTE=Con Meo;]

Til BB-Klubben - håber I får en skøn dag i Storcenteret

KH Heidi[/QUOTE]

Det håber jeg også, har tilmeldt en stor “Peter” / blå british han
Håber at se dig i centeret

Ønsker alle en god dag , vi ville gerne havde været op og se .
Men man har rykket Schackenborg Open Air til den dag i år .

Men håber da at man på et tidspunkt igen vil lave en hobby udstilling i kolding :slight_smile:
Så kunne det jo være man skulle prøve at have kat med.