Hold-da-helt... fest!

[QUOTE=TrekkieGrrrl;767512]Depth of Field er faktisk en af de ting der er blevet fantastisk meget hurtigere i PP2012 :slight_smile: - i en grad så man nu faktisk orker at bruge det :slight_smile:
[/QUOTE]

Den er flot! Jeg kan godt li’ belysningen :ok:
Og det er ikke pænt at sige sådan noget - på dette tidspunkt af natten. Det er du godt klar over, ikke? Jeg er jo nødt til at prøve…

Så, nu går der nørd i den her :stuck_out_tongue: … Glæder mig til at hyre jer til et eller andet 3d projekt… nat nat nu, jeg skal op igen 3 timer

…og det har du faktisk ret i. Det GÅR hurtigere. Selv om, jeg tror ikke jeg gad med en baggrund på også :wink:
Jeg fik jo lige en ide… det måtte testes.
(og selv om klokken var 4.30… :rulleøjne:)

Og her er absolut ingen postwork, hvad du helt sikkert kan se på de folder i skjorten :smiley:

Subsurface shattering? Det ville jeg ikke kunne finde i Poser om det så overfaldt mig. :pose: I Vue, derimod, er det fantastisk til at få marmorgulve til at se rigtige ud :lol:

Og her er absolut ingen postwork, hvad du helt sikkert kan se på de folder i skjorten :smiley:

Er det Mr. R. Pattinson fra Twilligth… eller bare en look-a-like? Anyway, den er også god

Og Trekki, du er da heller ikke uden evner :slight_smile: Dit munkebillede kan jeg rigtig godt li

Jeg er vild med den skjorte! Hvad er det for en? Jeg tro’de jeg havde alt hvad der var værd at eje af dynamic clothes i Poser… men den der har jeg da misset :uha: Mig HA!

Og nu har du jo en ret kraftig DoF her, det ser forresten fedt ud fordi øjnene netop er skarpe :smiley:

Sub Surface Scatter… er nemt at finde men lidt tricky at bruge. Det er her:

Brug IKKE Fastscatter, det er en tillempet, pre-9/PP2012 wannabe-effekt.

Der er osse en wacro, den virker tit ok, men ikke altid :slight_smile: (det her setup er fra Blackhearted’s Anastacia for Alyson)

[QUOTE=Vipstøsen;767668]Er det Mr. R. Pattinson fra Twilligth… eller bare en look-a-like? Anyway, den er også god

[/QUOTE]

Njah, det er jo er 3-d figur, så det må være en look-a-like. Hvis du synes det ligner, har jeg nået en del af det jeg ville. For jo, det er ham der er modellen. Jeg besluttede at prøve at lave en figur der lignede en virkelig person for et års tid siden .En ting er jo at lave noget ud af sit eget hovede. Men at få det til at ligne en bestemt, det er straks SÅ meget værre.
Jeg havde brug for en model, der var fotograferet i alle tænkelige vinkler, en der ikke lignede en standard-person (for nemt), og en jeg kunne holde ud at kigge på meget længe og intenst :wink: Jeg vidste det ville tage lang tid. (I den periode er han faktisk blevet en af mine yndlingskunstnere også. Jeg håber meget han vil få lavet det album en dag, han klart burde lave.)
Det vil aldrig blive helt godt, men det har været en rigtig god øvelse. Og nu bruger jeg figuren jævnligt - efter at ha’ brugt så lang tid på den skal den vel bruges til noget :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;767805]Jeg er vild med den skjorte! Hvad er det for en? Jeg tro’de jeg havde alt hvad der var værd at eje af dynamic clothes i Poser… men den der har jeg da misset :uha: Mig HA!

Og nu har du jo en ret kraftig DoF her, det ser forresten fedt ud fordi øjnene netop er skarpe :smiley:
[/QUOTE]

Tak - det må jeg kigge på. Jeg piller meget lidt i det der i Poser, for jeg kan ikke helt se logikken i det :gruble: Jeg fungerer bedre i Vue, uden dog overhovedet at ha’ styr på det :smiley:

Skjorten er fra Renderosity. Jeg skal nok prøve at finde ud af hvad den, der har lavet den, hedder. Kan ikke lige huske det på stående fod. Jeansene er for resten også dynamiske, men du ser ikke så meget af dem her.

Og det var netop det med at fremhæve øjne, jeg tænkte… :gruble:

[QUOTE=Vipstøsen;767668]Er det Mr. R. Pattinson fra Twilligth… eller bare en look-a-like? Anyway, den er også god

[/QUOTE]

Njah, det er jo er 3-d figur, så det må være en look-a-like. Hvis du synes det ligner, har jeg nået en del af det jeg ville. For jo, det er ham der er modellen. Jeg besluttede at prøve at lave en figur der lignede en virkelig person for et års tid siden .En ting er jo at lave noget ud af sit eget hovede. Men at få det til at ligne en bestemt, det er straks SÅ meget værre.
Jeg havde brug for en model, der var fotograferet i alle tænkelige vinkler, en der ikke lignede en standard-person (for nemt), og en jeg kunne holde ud at kigge på meget længe og intenst :wink: Jeg vidste det ville tage lang tid. (I den periode er han faktisk blevet en af mine yndlingskunstnere også. Jeg håber meget han vil få lavet det album en dag, han klart burde lave.)
Det vil aldrig blive helt godt, men det har været en rigtig god øvelse. Og nu bruger jeg figuren jævnligt - efter at ha’ brugt så lang tid på den skal den vel bruges til noget :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;767805]Jeg er vild med den skjorte! Hvad er det for en? Jeg tro’de jeg havde alt hvad der var værd at eje af dynamic clothes i Poser… men den der har jeg da misset :uha: Mig HA!

Og nu har du jo en ret kraftig DoF her, det ser forresten fedt ud fordi øjnene netop er skarpe :smiley:
[/QUOTE]

Tak - det må jeg kigge på. Jeg piller meget lidt i det der i Poser, for jeg kan ikke helt se logikken i det :gruble: Jeg fungerer bedre i Vue, uden dog overhovedet at ha’ styr på det :smiley:

Skjorten er fra Renderosity. Jeg skal nok prøve at finde ud af hvad den, der har lavet den, hedder. Kan ikke lige huske det på stående fod. Jeansene er for resten også dynamiske, men du ser ikke så meget af dem her.

Og det var netop det med at fremhæve øjne, jeg tænkte… :gruble:

Skjorten er her:

Jeg har også lavet en del almindeligt conforming om til dynamisk. Hvis bare det ikke er lavet af for mange individuelle dele, så det falder fra hinanden, går det tit :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;767848]Skjorten er her:
http://www.renderosity.com/mod/bcs/m4-dynamic-shirt/84803[/QUOTE]

Tak :smiley:

Ja. Men jeg synes netop tit der er dimser (eller knapper) der falder af. Jeg er spændt på at se den her, hvordan knapperne er lavet, for det er det jeg har haft problemer med at lave. Jeg kan godt lave en skjorte selv, det har jeg gjort til mit V4 pyjamassæt f. eks. men lige netop at få knapperne til at blive siddende… det er en opgave.

Hm jeg kommer i tanke om at jeg faktisk har lavet et sæt med en åben skjorte og jeans til netop M4… det havde jeg helt glemt (bl.a. fordi det ikke er i Rosity’s freestuff men kun på m in egen side, det var dengang Rosity lavede deres Free Stuff om så man ikke kunne linke til sin egen side mere) Men hvis du vil ha’ det og ikke allerede har det, så er det her:

Hov! Fik aldrig svaret på det her.
Tusind tak Trekkie, det vil jeg gerne :ok: Ang knapper. Hm - markere dem som rigid decorated group? Jeg mener det var det jeg plejede at gøre. Og andet “vedhæng” - ligefra ærmer til blonder til for i tøj - som soft decorated. Det virker ikke altid. Men ofte gør det. :slight_smile:

Pyh, sikken en omgang! Godt du fik det reddet da…
Det ser ellers både godt og spændende ud… Men øhm, trods vinklen, så tror jeg dog hun har for lille et ansigt til resten? Man siger jo at måler man mellem øjnene, så svarer det nedenunder til det ovenover i størrelse? :slight_smile:

[QUOTE=Eife;768924]Pyh, sikken en omgang! Godt du fik det reddet da…
Det ser ellers både godt og spændende ud… Men øhm, trods vinklen, så tror jeg dog hun har for lille et ansigt til resten? Man siger jo at måler man mellem øjnene, så svarer det nedenunder til det ovenover i størrelse? :)[/QUOTE]

Ja, puha… Og sørme om hun ikke brokkede sig idag, da jeg flyttede tastaturet. Jeg ved ikke om hun havde planer for at lave noget andet sjovt :slem: :slem:

For lille? Hm, hendes ansigt burde være nogenlunde standard-person-størrelse :slight_smile: Men jeg tror ikke jeg helt forstod forklaringen - er vi ude i noget med det gyldne snit? eller? Du får hende lige i fuld figur, hvis det hjælper? Der er ikke ændret noget andet end kameravinkel- og afstand

Ann - Joeh, det hjælper, omend jeg stadig synes der er lidt off med mængden af pande især (altså håret er sådan lige som sat på lidt for højt oppe) og så hår i forhold til ansigtet (den del fra øjnene og ned)… :slight_smile:

Okay. Det kan jeg så ikke helt se. :gruble: Måske er det bare fordi det var sådan jeg syntes hun skulle se ud :slight_smile: Jeg prøver altid at lave noget individuelt. Den figur man starter med er standard på den måde du nævner. Og så går man i gang med at gøre den personlig, give den personlighed om du vil. :slight_smile:

Nå, men uanset, så er hun bare en skitse for test af lys og skygge og øjenreflekser. Ikke noget specielt eller gennemarbejdet. Det var bare tilfældigvis det jeg arbejdede på, da Tullen lavede sit stunt - og som derfor blev lidt symbol på, at jeg havde fået det til at virke igen. Yay!

Ann - Det er jo det… Og hvis det er sådan hun skal se ud, så er det jo sådan hun skal se ud… :slight_smile:
Evt. hvis du en gang har noget du ikke kan få til at virke og du ikke kan sætte finger på hvorfor, så er et godt tip lige at holde det op foran et spejl, og så se spejlbilledet, det får tit en til at se det :slight_smile:

Og gud hvor er jeg altså imponeret over det du kan med lys og skygge osv., når jeg sådan sidder og kigger! :slight_smile:

Årh! Det er lige gået op for mig, hvad problemet er (tror jeg) Det er frisuren, ikke ansigtet?
Hårgrænsen er ikke der, hvor håret skiller, selv om man kunne tro det - der er et lag hår indenunder, der er strøget til siden.

Men vi kan da bare give hende en anden klipning :smiley:

Var det det?

Ann - Ah, jo, det er tildels det der har snydt… :slight_smile:

Det sidste er i al fald bedre. Jeg tror godt jeg kan se hvad Eva mener, og ja det er som om håret sidder for højt. Den anden er bedre, der ser det mere rigtigt ud :slight_smile: