Holder I Valgaften - og hvordan?

Så blev det endelig valgdag, og med de meningsmålinger der har været de seneste par dage, tegner det jo til at blive en rigtig gyser. Jeg føler mig altid både glad, spændt også lidt højtidelig på valgdag. Selvom jeg lider af middelsvær politikerlede, synes jeg stadig, at det er en fantastisk tanke, at alle i dag bidrager til vores lands fremtid. Og jeg er taknemmelig for, at vi har muligheden for indflydelse i modsætning til alt for mange andre steder i verden.

Jeg har de seneste mange år haft en valgaftens-tradition sammen med 5 venner. Vi mødes kl. 18, spiser god mad og drikker RØDvin;) En af vennerne laver altid en valgquiz om den forgangne regeringsperiode - og ofte tager vi bagefter dem fra tidligere valgaftner igen for lige at blive mindet om de væsentlige begivelser og sjove historier fra tidligere regeringsperioder. Derudover har vi altid en hjemmedigtet ret satirisk valgsang, som går på “Nu har vi altså jul igen”. Jeg husker en enkelt linje fra forrige gang: “Nu er det snart Bent B, der henter kaffe til Johanne!” :slight_smile:

Jeg elsker vores valgaftner. Og uanset hvilken politisk overbevisning, man har, synes jeg det er værd at fejre demokratiet. Så er der andre, som har nogle særlige traditioner for valgaftner?

Vi tager op og stemmer sammen når vi kommer hjem fra arbejde. Og så hjem og lave stegt flæsk med massere af persille sovs og nye kartofler til. Tv’et kører i baggrunden hele aftenen mens vi følger med både på tv’et og på nettet.

Og i år bliver det vist en gyser.

Egentlig ikke, og det er også ved et tilfælde at vi skal have flæskesteg :wink:

Herhjemme er der intet RØDvin over det :tihi:

Det er så vild spændende, jeg har kriller i maven, og går konstant med krydsede fingre.
Jeg håber lidt på at vi kan sidde og hygge lidt med god mad og et glas vin i aften for at fejre vores demokratiske ret.

Og lige nu tikker der en sms ind til mig, nu ser det ud til at min aften skal foregå med at tælle stemmer op - Så må vi spise tidlig, og jeg må kvitte vinen til aftensmaden :-)(

Nej jeg stemmer, men resultatet bliver det samme uanset om jeg sidder og kigger på de kvalmende politikere, hele koret snyder og bedrager uanset farve og det støder min retfærdighedssans umådelig meget at det er uhæderlige svindlere uden moral og etik der skal styre DK, og uanset hvilken blok der vinder er det samme slags mennesker der kommer til :frowning:

I min verden er der ingen gode partier, kun et der er knapt så elendigt :frowning:

k*ft hvor er jeg enig

Her bliver valget fejret med et bad til Mingus :smiley:

Det lyder dæleme også festligt :lol:

Bliver han så mere eller mindre “rød”:? :slem:

Vi plejer at få stegt flæsk og følge lidt med på tv i baggrunden, men min mor har en anden aftale, så den står på tidlig aftensmad ( fyldte squash) og så skal jeg pakke til show og lave lidt hjemmearbejde ( chefen har ferie, så praktikanten arbejder hjemme )

Fanni og jeg har allerede fejret det… :badekar:

Hun blev ikke så blå, som forventet. :lol:

[QUOTE=DK SismoCats;1246877]Vi tager op og stemmer sammen når vi kommer hjem fra arbejde. Og så hjem og lave stegt flæsk med massere af persille sovs og nye kartofler til. Tv’et kører i baggrunden hele aftenen mens vi følger med både på tv’et og på nettet.

Og i år bliver det vist en gyser.[/QUOTE]

Dette kunne jeg have skrevet :slight_smile: Bortset fra at vi skal have blomkål i stedet for kartofler :slight_smile: ( nåh ja, og så det med arbejde :wink: ) Vi er lige kommet hjem efter at have stemt

Men det er jo også lavet af BLÅ druer, når det kommer til stykket :wink:

Dér har du en pointe :tihi:
Tror bare jeg holder mig til mit champagnebrus-zero-saftevand og god gammeldags gris med svær :ok:

Tror jeg vil snuppe mig et glas rødvin, og ellers bare krydse fingre og håbe. :kryds:

Her fejres dagen altid. Det har fra jeg var barn altid været noget særligt når der var valg. Vi fejrer demokratiet uanset hvem som ender med flertallet. I dag står valget imo mellem pest og kolera, da ingen statsminister kandidater er super i mine øjne. Det er helt klart for mig i år et fravalg en hvis personlighed er mig utroligt meget imod…
Jeg er ikke meget for flæsk så her står den på en god bøf med bearnaise :stuck_out_tongue:

Det var det dælme også! Vi tog bad sammen, og jeg fandt ud af, hvor ulækkert det er at bade med en kat, som fælder rigtig meget :thumbdown: Men ellers hyggede vi os :smiley:

Bedøm selv :slight_smile: :

Før:

Efter:

[QUOTE=velfa;1246911]Fanni og jeg har allerede fejret det… :badekar:

Hun blev ikke så blå, som forventet. :lol:[/QUOTE]

:smiley: :smiley: :smiley:

Her nøjes vi med en god omgang stegt flæsk med persillesovs og nye kartofler til også har købt is til desserten også følger vi med på tv

Jeg følger altid intenst med i fjernsynet, og det skal jeg også i aften - når jeg lige har gået en tur og pakket bilen til udstilling :wink: Og denne gang har jeg også købt en stang wienerbrød, så der er lidt godt til valgaftenen :slight_smile:

Venligst
Dorthe

tvet kommer til at kører i baggrunden imens vi sidder foran puterne , men har nu besluttet at der skal nydes et lille stk kage her i aften,
jeg har været ved at gå sukkerkold siden i middags, men ville være standhaftig, men nixen bixen, jeg har ryggrad som en kop skoldhed kop kakaomælk