Homofil adoption. Hvad er din holdning?

Hånden på hjertet kan en barndom med forældre af samme køn, ikke skræmme mig. Så længe de rammer er der, for at barnet får en ordentlig barndom.

Okay, men ville du så foretrække en barndom, med to forældre af samme køn?

Som Camilla siger: Man skal tilgodese barnet! Barnet skal have de bedste forudsætninger.

Det er slet ikke et spørgsmål om de er gode forældre… Det vil de helt sikkert være…!

[quote=Camilla;347375]Hånden på hjertet kan en barndom med forældre af samme køn, ikke skræmme mig. Så længe de rammer er der, for at barnet får en ordentlig barndom.

Okay, men ville du så foretrække en barndom, med to forældre af samme køn?[/quote]

Ja da, hvis alternativet er en opvækst på et børnehjem.
Men mon ikke de børn som vitterlig har forældre af samme køn, er bedre til at svare på det. :? De børn jeg har hørt, har været yderst tilfredse:)

[quote=Kaja;347378]Ja da, hvis alternativet er en opvækst på et børnehjem.
Men mon ikke de børn som vitterlig har forældre af samme køn, er bedre til at svare på det. :? De børn jeg har hørt, har været yderst tilfredse:)[/quote]

Nej, hvis alternativet er en forældre af hvert køn, altså mor og far - det er det jeg spørger om.

Man kan jo ikke sætte det sådan op - Det svarer jo til at sige at det er bedre at vokse op med en far der slår en fx, end på et børnehjem… Manden der slår, kan jo faktisk også være rigtig kærlig (Jeg er vokset op med vold i hjemmet). Jeg ville helt sikkert vælge de knubs, femfor børnehjem også - men derfor synes jeg da ikke at mænd der har en voldsdom skal have lov at adoptere!!!

De børn skal have de allerbedste forudsætninger. Det får de ikke ved et homoseksuelt par…

Ja, hvorfor ikke :?

[quote=Camilla;347375]

Okay, men ville du så foretrække en barndom, med to forældre af samme køn?[/quote]

Foretrække?? …Nej - kønnet er mig ligegyldigt.

For mig er det helt umuligt at beskrive “de perfekte” forældre. Findes de overhovedet?

(og får de perfekte børn?)

Det tror jeg ikke jeg behøver, min mor var fra indre mission, så mon ikke jeg har lært det om kristendommen, jeg skulle :?

Et ægteskab har netop hele historien bag sig, det udtrykker etik og det udtrykker kærlighed.

[quote=Abaddon;347282]En ting er at nogle af dem bliver mobbet/drillet med at de ser anderledes ud… At de er blevet svigtet af deres forældre… Hvis de tilmed skulle drilles med at de også har homoseksuelle forældre… Det synes jeg ikke er en god ide.

Jeg tror fint ud de kunne være gode forældre. Jeg synes bare man sætter adoptivbørnene i en situation hvor de har en større risiko for psykiske problemer.[/quote]

Skal vi så også genetisk selektere alle vores børn efter at de ser normale ud så de ikke bliver drillet? For lige at vende den om og sætte den på spidsen.

Der er så mange ting man kan blive drillet med. Børn af f.eks.en fodboldspiller kan også blive mobbet hvis deres far har scoret selvmål i en kamp. Skal vi så heller ikke have børn af fodboldspillere? :slight_smile:

Eva - Selvfølgelig ikke. Det jeg mener er bare at de børn har det svært i forvejen - man behøver ikke give dem forældre, hvor man ved at en stor del af samfundet ikke er “parat” til det - hvor man ved at risikoen for at børnene er ekstra udsatte, rent psykisk fordi de i forvejen har en masse at tænke over.

Jeg har selv en adoptivfar, og jeg ved da hvordan det er at gå og tænke over hvor mange kommer fra - om ens far forlod en fordi man ikke var okay og alle de tanker. Hvis et barn skal tackle de ting, er det bare så vigtigt at hjemmet ikke har andre “problemer” at tackle, og især ikke sådan et problem.

I princippet er homoseksuelle jo ikke barnløse - de vælger det jo selv. De fleste af dem, kan jo i princippet godt få børn, hvis de fandt en af modsatte køn. De har valgt en livsstil, som betyder at de ikke kan få børn. Det skal der en mand og kvinde til. Hvis evolutionen, igennem alle disse år, mente det ville være lige så godt at samme køn fik børn, så ville der jo nok være sket en udvikling i den retning…

Jeg synes klart at homoseksuelle skal have lov til at adopterer på lige vilkår med alle andre.

Abaddon - Ja, og som barn af to almindelige forældre kan man også have nogle meget uehagelige tanker at tumle med der.
Så det tror jeg ikke bliver værre af at forældrene er af samme køn.

[quote=Abaddon;347391]

I princippet er homoseksuelle jo ikke barnløse - de vælger det jo selv. De fleste af dem, kan jo i princippet godt få børn, hvis de fandt en af modsatte køn. De har valgt en livsstil, som betyder at de ikke kan få børn. Det skal der en mand og kvinde til. Hvis evolutionen, igennem alle disse år, mente det ville være lige så godt at samme køn fik børn, så ville der jo nok være sket en udvikling i den retning…[/quote]

Øhhh - vælger homoseksuelle selv at være homoseksuelle??? :øhmm:

Hvorfor tror du, at nogen frivilligt vælger denne livsstil?

Mange barnløse ville kunne få børn, hvis de valgte en anden partner :wink:

Jeg synes alle uanset køn og partnerskab skal have lov til at adoptere og gifte sig, som de nu vil.

Min søster og hendes kone venter deres første barn - de har været så heldige at første inseminering lykkedes (det er min svigerinde der er gravid) :hjerte: om det var donersæd eller adoptivbarn, så ville jeg glæde mig lige meget :wehuu:

[quote=Abaddon;347391]Eva - Selvfølgelig ikke. Det jeg mener er bare at de børn har det svært i forvejen - man behøver ikke give dem forældre, hvor man ved at en stor del af samfundet ikke er “parat” til det - hvor man ved at risikoen for at børnene er ekstra udsatte, rent psykisk fordi de i forvejen har en masse at tænke over.

Jeg har selv en adoptivfar, og jeg ved da hvordan det er at gå og tænke over hvor mange kommer fra - om ens far forlod en fordi man ikke var okay og alle de tanker. Hvis et barn skal tackle de ting, er det bare så vigtigt at hjemmet ikke har andre “problemer” at tackle, og især ikke sådan et problem.

I princippet er homoseksuelle jo ikke barnløse - de vælger det jo selv. De fleste af dem, kan jo i princippet godt få børn, hvis de fandt en af modsatte køn. De har valgt en livsstil, som betyder at de ikke kan få børn. Det skal der en mand og kvinde til. Hvis evolutionen, igennem alle disse år, mente det ville være lige så godt at samme køn fik børn, så ville der jo nok være sket en udvikling i den retning…[/quote]

Abaddon, jeg tror du projicerer dine egne uhelede sår over til andre, hvis situation nok ikke er som din. Det med at føle skyld over at det ikke gik så godt i din familie, kunne og kan du få hjælp til at bearbejde. For det en ganske almindelig følelse for børn i problemfamilier. Og det synes jeg du skal få hjælp til at få talt med nogen om.

Men adoptivbørn kan jo komme fra mange forskellige slags forhold - de behøver bestemt ikke komme fra en belastet familie.

F.eks hvis det er ren praktisk ting, hvis en homoseksuel og denne partner ønske lovmæssige forpligtelser og rettigheder overfor den enes biologiske barn, synes jeg da ikke det bør kunne forhindres fordi loven mangler.

Eller hvis et forældreløst lille barn (baby) mangler en god familie, så er den form for norm-følelse jo slet ikke udviklet hos barnet.

Fordi samfundet er intolerant betyder det jo ikke at man skal finde sig i det. Alle børn gennemgår en periode med modstand og magtkampe internt imellem jævnaldrene. Jeg blev selv drillet fordi mine forældre boede i tofamilieshus, det blev kaldt ‘kollektivet’ og at ‘der bollede man med hinanden’ - langt ude ikk. :slight_smile: Det er nogle af de prøvelser der i en normal opvækst. Og hvem bedre end ressursestærke minoritettgrupper kan lære en barn at stå i mod den slags?

[quote=Abaddon;347391]Eva - Selvfølgelig ikke. Det jeg mener er bare at de børn har det svært i forvejen - man behøver ikke give dem forældre, hvor man ved at en stor del af samfundet ikke er “parat” til det - hvor man ved at risikoen for at børnene er ekstra udsatte, rent psykisk fordi de i forvejen har en masse at tænke over.
[/quote]

Hvem er det egtl. , man prøver at beskytte? “Samfundet” og normerne - eller børnene?

[quote=Beydana;347388]Foretrække?? …Nej - kønnet er mig ligegyldigt.

For mig er det helt umuligt at beskrive “de perfekte” forældre. Findes de overhovedet?

(og får de perfekte børn?)[/quote]

Helt rigtig for selv om man gør alt hvad der står i ens magt, for at give sine børn, så god en barndom som overhovedet muligt. Så kan der opstå “ting” der give ens børn voldsomme ar.

Jeg kan godt forstå hvad I mener - Igen fordi jeg af erfaring ved der findes mange homoseksuelle som er rigtig kærlige og fantastiske.

Men… Jeg synes stadigvæk ikke det er fair overfor et barn at sætte det, i en familie som det ALDRIG vil være en naturlig del af - For det vil aldrig være naturligt at være far, far og barn - aldrig. Det barn kan på intet tidspunkt realistisk drømme at det faktisk biologisk er i den familie.

Om man vælger den livsstil - det ved jeg ikke. Hvis seksualitet ikke er noget man vælger - så er pædofili jo heller ikke noget man selv vælger, men dem er vi rimelig hårde ved ikke “han skal bare have skåret ****** af” - ja, men han har jo ikke selv valgt det (Ifølge jer der mener man ikke selv bestemmer om man er homoseksuel) :?

Jeg ville aldrig gå i mod det - ville aldrig kæmpe i mod at homoseksuelle skulle have børn, da jeg ikke på den måde har et kæmpe problem med det. Men hvis det helt og holdent var mig der bestemte, skulle de bare ikke…

Men når min lillesøster engang vil adoptere en lille chokoladepige, og hun ikke kan - og jeg kan se hvor perfekt det barn vil få det, kan det da være jeg ændre min holdning… Sheer - du har jo nok ret i at nogle af mine egne “sår” gør at jeg ikke ønsker at andre skal i en risikogruppe for at få disse.

Homoseksuel er ikke noget man vælger, lige så lidt som man vælger at være heteroseksuel.

Du vælger da selv hvem du går i seng med?

Vælger man så heller ikke at være pædofil?

Ligemeget hvad - så vælger man selv at udleve sine sexsuelle lyster. Om man er pædofil, homoseksuel, hetroseksuel eller til dyresex.