Host, host?

Siden Ozzy og de andre havde hvad jeg vil tro var en omgang calici har han hostet. Ikke sådan hele tiden, men indimellem kommer der lige en to-tre host. Ret dybe og ikke sådan som når de skal hoste hårbolde op, mere et “menneskehost”

han lader ikke til på nogen måde at være generet af det (jo vel lige når han hoster må der jo være noget der kriller) men han pjatter rundt med Stevie, spiser og er i alle henseender helt normal igen.

Kan det bare være eftervirkningen af calici’en? Han fik jo, som den eneste, et skud antibiotika da jeg var ved dyrlæge med ham, det er en uge siden nu og antibiotikaen skulle virke i 10-12 dage tror jeg nok.

Ingen af de andre har hostet og udover Ozzy er Phumba den eneste hvor jeg er sikker påhun også har været syg. Hun havde et par dage hvor hun ikke gad andet end at sove og nyse lidt. Men hun nyser ikke mere og er også sig selv igen. Delle tror jeg ikke har været smittet, men hun sover generelt det meste af dagen og kvikker først for alvor op her sent om natten for tiden. så er hun til gengæld osse med på den værste :hjerte:

Så i korthed: Er det almindeligt at de kan hoste et stykke tid efter sådan en tur? Eller lyder det som noget andet. Og er det noget jeg så skal være bekymret for?

Typisk nok har vores faste dyrlæge ferie lige nu. Er han syg skal han selvfølgelig til dyrlæge alligevel, men omvendt, hvis det er helt normalt at hoste i en uges tid med calici, så er det jo nok bare det…?

Jeg mener ikke, hoste er en almindelig eftervirkning af calici eller en antibiotikaindsprøjtning. Hvis hosten bliver ved, synes jeg, du skal snakke med dyrlægen. Hvor gammel er Ozzy? Hvad siger hans opdrætter:?

Convenia er ikke optimal til øvre luftvejsinfektioner - og varigheden varierer. Hvad er kommet ind får man ikke ud - så det er svært at sige om den er væk og der burde behandles med Ronaxan - pilller - som stadig er det optimale til øvre luftvejsinfektioner

OK jeg vil høre dyrlægen på mandag (tror nok hun er tilbage fra ferie der) så han kan blive lyttet til.

Det er som sagt ikke ret meget, måske 2-3 gange om dagen han så hoster et par gange. Så altså ikke specielt alarmerende. Men omvendt, hvis det ikke er en normal bivirkning af hans “forkølelse”, så skal der jo gøres noget ved det :slight_smile:

Ozzy er 6½ måned. Jeg har ikke spurgt opdrætteren… det har jeg slet ikke tænkt på. Han hostede jo ikke da vi fik ham :slight_smile:

Altid rarest at være på den sikre side, om det har sat sig på lungerne eller måske blot i halsen.

Ja :slight_smile: For jeg så et sted at calici kunne gi’ lungebetændelse. Og det har han altså ikke på nogen måde, det er kun et par enkelte host om dagen, men alligevel… :slight_smile:

Stevie skal jo alligevel osse hen og vaccineres og chippes… så kan vi vel snige Ozzy med uden beregning :wink: (det plejer vi at ku’ med rotterne… så mon ikke…)

Nu behøver begyndende lungebetændelse jo heller ikke at være noget, man bliver dødsyg af :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;684064]OK jeg vil høre dyrlægen på mandag (tror nok hun er tilbage fra ferie der) så han kan blive lyttet til.

Det er som sagt ikke ret meget, måske 2-3 gange om dagen han så hoster et par gange. Så altså ikke specielt alarmerende. Men omvendt, hvis det ikke er en normal bivirkning af hans “forkølelse”, så skal der jo gøres noget ved det :slight_smile:

Ozzy er 6½ måned. Jeg har ikke spurgt opdrætteren… det har jeg slet ikke tænkt på. Han hostede jo ikke da vi fik ham :)[/QUOTE]

Måske opdrætteren har erfaring med hoste i den alder… Netop fordi han ikke hostede, da I fik ham, kan det være en ide at kontakte opdrætteren om dette. Hoste 2-3gg om dagen er ikke normalt.
Han er også ved at skifte tænder - eller er han færdig med det:?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;684064]
Ozzy er 6½ måned. Jeg har ikke spurgt opdrætteren… det har jeg slet ikke tænkt på. Han hostede jo ikke da vi fik ham :)[/QUOTE]

Mine killingekøbere kan da sagtens finde på at ringe og spørge om råd, hvis deres kat er blevet syg. Også selvom det er flere år siden de købte den. Jeg regner det som en del af pakken, når man køber en killing, at de til hver en tid kan ringe hvis de er bekymrede eller har spørgsmål, af den ene eller anden art - uanset kattens alder. Jeg gik egentlig ud fra at sådan er det for alle opdrættere :øhmm:

Tilbage til lille Ozzy - jeg ville nok lige vende det med dyrlægen på mandag, som du selv er inde på. Jeg ville heller ikke være specielt bekymret, men holde godt øje med ham, oom han pludselig får det værre. Rigtig god bedring med ham! :hjerte:

[QUOTE=solveig;684243]Mine killingekøbere kan da sagtens finde på at ringe og spørge om råd, hvis deres kat er blevet syg. Også selvom det er flere år siden de købte den. Jeg regner det som en del af pakken, når man køber en killing, at de til hver en tid kan ringe hvis de er bekymrede eller har spørgsmål, af den ene eller anden art - uanset kattens alder. Jeg gik egentlig ud fra at sådan er det for alle opdrættere :øhmm:

Tilbage til lille Ozzy - jeg ville nok lige vende det med dyrlægen på mandag, som du selv er inde på. Jeg ville heller ikke være specielt bekymret, men holde godt øje med ham, oom han pludselig får det værre. Rigtig god bedring med ham! :hjerte:[/QUOTE]

Hihi jamen jeg har jo jer… Det er meget nemmere :wink:

Og jeg må hellere få lyttet på ham så. Han virker som sagt ikke spor syg på nogen måde, udover at han hoster lidt indimellem.

Jeg tror han er færdig med at skifte tænder, men det kan da godt være der er nogen af dem der ikke er skiftet ud endnu? han havde dobbelte hjørnetænder en kort overgang, det så fantastisk ud :lol: