Hoste og opkast - ikke orm?

Billy har gået og hostet i et stykke tid, og jeg har egentlig troet, at det var orm og behandlet for det. Han har været hoste-fri i tre-fire uger efter hver ormekur, og så er det startet igen. Nu lykkedes det mig så ENDELIG at fange ham på bakken tre dage i streg, som dyrlægen ønskede, men afføringsprøven viser ikke orm, hverken de almindelige eller lungeorm. NÅ!

Men han hoster altså stadig, og Nugga er også begyndt, og så kaster de ualmindelig meget op, som regel lige efter at have spist.

Nu skal jeg så lige se, om jeg kan få min bil kørende igen (tredje nedbrud på 1½ måned - jeg er ved at være lidt træt - og fattig!), så Billy kan komme op til dyrlægen. Han vil gerne tage røntgen af lunger og hjerte, og så vil han give ham noget antibiotika imod øøøøh… noget infektionsnoget i maven?? Dr. dyr synes også, at jeg skal forsøge mig med at skifte foder og at jeg skal fodre tit i små portioner - hvilket er sådan, det foregår allerede.

Så snakkede dr. dyr også om - hvis andet ikke virker - at tage en biopsi af mave og tarmvæg. Jeg synes, det lyder MEGET voldsomt. Specielt fordi Billy allerede er blevet skåret i ufatteligt mange gange :frowning: Og da Nugga tilter helt over at komme til dyrlægen, og de har samme symptomer, så er det altså Billy der lægger krop til dyrlæge-eksperimenter.

Hvad siger I, lyder det fornuftigt? Har I andre bud på, hvad der kan være i vejen med mandagskatten? Undersøgelser, man burde lave?

mvh. tina