Hosten/rallen

Hoste skyldes, at noget irriterer i luftvejene. Dette kan så have et antal årsager: infektion, allergi, orm, svagt hjerte, polypper(?), …

Hvis I skal nærmere en diagnose, så skal I skaffe flere data gennem undersøgelser eller behandling.

Din dyrlæge “mente det måtte være lidt virus”. Det lyder ikke til, at han har observeret disse virus?

Tilsyneladende ræsonnerer han ved udelukkelse. Det er også logisk forsvarligt. Men så skal man være sikker på, at man har udelukket alle andre muligheder. Jeg ville blive ved med at presse dyrlægen for alle “mellemregningerne” i diagnosen.

vh

Andreas

Hej Andreas. Tak for dit svar. Snakker med dyrlægen på mandag og insisterer på, at Alinea bliver undersøgt yderligere. Bliver bekymret når det fortsætter med den hosten :frowning:

Ryger I? Tænker på, om hun kan være “passiv ryger”.

Bortset fra det, så har jeg en kat, der stor-trives, spiser, leger og kæler, MEN af og til (ca. en gang hver 2. dag) hoster hun og raller lidt bagefter og så ikke mere
Dyrlægen kan intet finde på hendes luftveje, så jeg har valgt ikke at lade det undersøge nærmere.

Nej, ryger ikke . Tak for svaret :slight_smile:

Det kan også være en luftvejsinfektion - nogle klarer det selv, andre skal have antibiotika.

Et røntgenbillede af lungerne kan afsløre en kronisk bronkitis.

Men der har jo allerede været taget røntgen. Jeg tænkte også, at bronkitis måtte kunne ses på røntgen.