Hoster

Ja - jeg er nok pyller! men so be it…

jeg var hjemme hos de gamle søndag til mandag…
på vej til dem var jeg på visit hos nogle, hvor jeg skulle lave noget skolerelateret… har blev kattene i bilen i de 1½ time. Det var jo alligevel 12 grader og de have en stor varm nullerput, en tæppe over kassen og hinanden at holde sig varme på :slight_smile: da jeg kom ud i bilen var de begge fint varme og friske, som altid…

MEN! i løbet af søndag aften begynder Yasha at hoste… ikke ofte, men alligevel 2 gange fra søndag ved 20 tiden til vi går i seng ved midnat… sådan en langstrakt “ikke tør” hoste… Her har de været “alene” i den ende af huset fra middag, hvor jeg bare lige har tjekket løbende - som altid… så om han er startet før ved jeg jo ikke… men der var intet før jeg tog af sted!

han hoster som om, han har “noget” i halsen… :gruble:
og det er 3-4 gange i døgnet han hoster nu fra mandag til i dag… det er hverken blevet mere eller mindre.

Jeg har ikke lagt meget i det, for han er jo som han plejer… omend stadig “træt” efter Flensborg… :gruble: han er ikke så hurtigt på benene om morgenen som han plejer, og sover generelt mere om natten - men det har jeg tilskrevet Flensborg turen og at det er ved at blive vinter (sådan bliver han om vinteren nemlig)

men nu kan jeg ikke lade være med at tænke, at 4 dages hosten er lidt “meget” i min bog - eller hvad :?

der var lidt koldt i bilen på vej hjem fra Flensborg. Jeg opdagede det først, da jeg vågnede fra min “morfar”, men lagde ikke noget i det… og måske lidt kulde alligevel i søndags… kan det have trikket noget alligevel? :?
og hvornår skal man begynde, at overveje, at ringe til en dyrlæge - uden at være alt for hønemors agtig :ups:
han spiser og drikker mindst lige så meget som han plejer (jeg forkæler jo lidt med vådfoder pt. så han spiser faktisk nok lidt mere:tihi:)…
bakken er fin - intet besynderligt der…
han virker tilfreds som altid…

der er kun den der “ikke tøre” hoste, hvor han hoster i langstrakt stilling 8-12 gange i streg 3-4 gange om dagen, og så det at han måske sover mere om natten, end normalt…

er jeg pylret :? eller burde man give dyrlægen en kald, hvis ikke han er stoppet med at hoste på mandag :?

hvis han fortsætter uændret ville jeg give dyrlægen et kald og lige tjekke med ham. Men ellers tænker jeg lidt på om han mon kan ahve noget der genere ham, måske en hårbolle eller lign som sidder og ikke kan komme op ?

MVH
Gitte

han har fået sin kattemalt tirsdag aften som han plejer… (fast ting i forbindelse med tandbørstning)
tænker at det burde have løsnet op for evt. hårbold :?

det jeg hæfter mig ved, er at hosten ikke er tør, som jeg før har hørt ham, når det har været hårbold, som sidder der…
men ja - måske man alligevel burde ringe ind til Pia i morgen og i hvert fald lige høre ad…
men tænkte at nogle herinde måske have et svar/retning/mulighed i ærmet :tihi: man kan jo altid håbe…

Har desværre ikke nogle gode bud, prøv Pia - og husk og giv skønheden et kæmpe kys

MVH
Gitte

dem får han heldigvis masser af :slight_smile: alle dem han gider - og tre mere :tihi:

Min Isis hoster når hun har orm. Ved ikke om det kunne være en mulighed?

hmm han kommer jo ikke ud andet end på altanen…
så ved ikke lige hvor ormen skal komme fra :?