Hov - Abaddon er over 1000 indlæg!

Ærlig og kærlig missemor :slight_smile:

[quote=MiSi;360526]Heeeeyyyy!
Her må jeg råbe “Vagt i Gevær!”
“Brandit” er - iflg både perser-opdrætter par excellence, Lisser Perli-gems m. familie, og undertegnede, IMHO, nok det værste skældsord, man kan kalde noget menneske!
And I mean business!

[/quote]

kan du forklare sammenhængen ? for google giver ubetinget ikke nogen forklaring og jeg kunne forstå det hvis det var “branded” du oppponerede mod…

hvad er etymologien ?

Jeg havde aldrig før hørt “brandit” - hverken i den ene eller anden betydning. Men synes godt nok det er en sjovt ord! :høhø: Ærgerligt at det kan fremkalde så negative associationer. :S

Hvad med:

Cyklende Kridt-Brandit?

Den er kort og sjov :slight_smile:

[quote=Battlestar;360532]kan du forklare sammenhængen ? for google giver ubetinget ikke nogen forklaring og jeg kunne forstå det hvis det var “branded” du oppponerede mod…

hvad er etymologien ?[/quote]

Heller ingen negativ resultat på yahoo.com :?

[quote=Gry Gressbakken;360528]Mirea:

Hvorfor oponere mod et kælenavn med lokalitet i, når brugeren allerede har skrevet hvor vedkommende bor?

Jeg kunne forstå hvis der var tale om en bruger der ikke var interesseret i at andre vidste hvor vedkommende residerede i landet - men det er ikke helt tilfældet her :)[/quote]

[quote=Battlestar;360532]kan du forklare sammenhængen ? for google giver ubetinget ikke nogen forklaring og jeg kunne forstå det hvis det var “branded” du oppponerede mod…

hvad er etymologien ?[/quote]

Det handler ikke om etymologi.
Men om, at indtil flere gode og vederhæftige personer, som jeg kender, har oplevet egnen som - tja, Jante, byen, i hvilken “En flygtning krydser sit spor” ligger ikke længere på Mors.
Den er rykket sydpå.
Nærmere bestemt ca midt mellem Herning og Vejle.
Til min egen forbløffelse fik jeg bekræftet oplevelsen af dette i fredags hos min nye jobkonsulent: De værste 2 år i hendes liv var på den egn!
Da jeg selv gik i 1. og 2. g på et omegnsgymnasium på egnen, fik vi i 2.g. en pige fra Kbh. ind i klassen.
Vi syntes alle godt om hende, og oplevede en almindelig god kommunikation.
Sidst på skoleåret forsøgte hun selvmord!
Fordi hun følte sig ignoreret, ugleset, uden kontakt!

Det er simpelthen den menneskeligt set goldeste egn i DK!
Kort efter flyttede mine forældre og jeg nordpå, og lige så kort derefter fandt jeg ud af, at jeg ville tage 3. g. i Kbh. Det blev lykken!

Kald det subjektivt, men jeg er ikke den eneste, der er blevet frosset næsten ihjel i det midtjyske.
Derfor plæderer jeg for, at vi finder et navn, der hylder Gitte og hendes kvaliteter fremfor det sted, hvor hun p.t. bor.

Gitte da good-good catlover :ok:
Eller andre lokalitets-neutrale navne :slight_smile:

Erhm…

Så det er fordi du synes Brande er et dårligt sted i danmark der udløser dårlig energi eller hvad? Ja undskyld hvis jeg er tungnem, men ellers forstår jeg den ikke?

Man kan jo ikke undlade alt der kan give eventuelle personer dårlige associationer. Det kan jo være alt fra en sommerfugl til en perbernød. Her på amager eksempelvis har der i min ungdom været brugt frasen “kost” om kvinder som nedsættende - her skulle man tænke på de stride hår på en kost og sammenligne med…ja…you get the pic…så jeg havde en del problemer med at en bruger fik et tilnavn med ordet “kost” i.

Brugeren selv havde dog ikke de samme problematikker som jeg, så jeg trak på skuldrene. Hun var glad, og det var ligsom det der var pointen.

Misi, jeg har boet i Silkeborg, Ikast og Kjellerup og har absolut ikke negative fornemmelser af den tid jeg havde der :slight_smile:

Mit barn blev født mens vi boede i Ikast, så hun blev født på Herning sygehus, en fantastisk oplevelse :slight_smile:

Vi har idag mange venner som stammer derfra og som er fantastiske mennesker. Jeg mener absolut ikke at du kan dømme en hel egn på dine egne dårlige oplevelser :slight_smile:

Al respekt for dårlige oplevelser med en lokalitet… det kan jo ske…

men …

brandit… i mine ører en sød omskrivning af banditten fra brande der både er cyklistwannabee, kattefjumret og har det noble erhverv at sikre viden til kommende generationer…

med mindre hun selv har associationer fra sin egen egn der gør ordet negativt ladet - så vil langt det fleste nok se det som en sjov og humoristisk omskrivning…

men hvad med ?

Tavlekridtets børnesikrende cykelprinsesse :slight_smile:

[quote=Battlestar;360544]Al respekt for dårlige oplevelser med en lokalitet… det kan jo ske…

men …

brandit… i mine ører en sød omskrivning af banditten fra brande der både er cyklistwannabee, kattefjumret og har det noble erhverv at sikre viden til kommende generationer…

med mindre hun selv har associationer fra sin egen egn der gør ordet negativt ladet - så vil langt det fleste nok se det som en sjov og humoristisk omskrivning… [/quote]
Enig!

[quote=Battlestar;360544]
men hvad med ?

Tavlekridtets børnesikrende cykelprinsesse :)[/quote]
Den er også god. :slight_smile:

Jeg holder stadig på denne :ok:

Jeg klarer ikke at læse alle respons-indlæg om lokaliteten, så belastet er det for mig.
Jeg var målløs, da Lisser sidste sommer bekræftede oplevelsen. Så helt hen i vejret er det ikke - og det er det fortsat ikke, ved personlige oplevelser af negligerende, utilstrækkelig lægebehandling af alvorlige sygdomme, fordi “man” - medicinske autoriteter i området - fortsat ikke tager folks egenrapportering af symptomer for gode varer.

Så jeg er helt med på nye Gitte-titler som denne:
Tavlekridtets børnesikrende cykelprinsesse

Tænker, at man kunne føje kattene ind:
Tavlekridtets børnesikrende scatte-cat-cykelprinsesse

Alt godt om Gitte “Abaddon” - not a bad one :thumbup:

så skal vi nok ændre stavemåden for scattekat lidt… for ellers er vi vist virkelig ude i associationer hvor google kan være med…

men ellers er jeg på :slight_smile:

[quote=Battlestar;360557]så skal vi nok ændre stavemåden for scattekat lidt… for ellers er vi vist virkelig ude i associationer hvor google kan være med…

men ellers er jeg på :)[/quote]

OK? Jeg ville bare ikke gå Skattekat i bedene. Tænker du på ScatCat i Disneyfilmen?

Læsende Lærer på Kridtede Kattepoter

[quote=Gry Gressbakken;360534]Hvad med:

Cyklende Kridt-Brandit?

Den er kort og sjov :)[/quote]

Den stemmer jeg for :thumbup:

At nogen synes Brande er et dårligt sted, skal vel ikke gå ud over Abaddon. Kunne rent faktisk være hun synes det er et rigtig dejligt sted hun bor :slight_smile:

den er jeg også med på - det er et godt forslag Gry :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;360621]Den stemmer jeg for :thumbup:

At nogen synes Brande er et dårligt sted, skal vel ikke gå ud over Abaddon. Kunne rent faktisk være hun synes det er et rigtig dejligt sted hun bor :-)[/quote]

Jeg bor faktisk ikke i Brande :ups: Jeg bor i en by 8 km fra Brande.

Jeg flytter måske til august - så om det skal i mit navn, er da op til jer.

Husmissemor med kridtet cykelkyse - for nu at bygge videre på Grys gode ideer :slight_smile:

Husmis-lærer, hmm, kunne man spille på noget med huslærer og husmisser :?

[quote=Abaddon;360626]Jeg bor faktisk ikke i Brande :ups: Jeg bor i en by 8 km fra Brande.

Jeg flytter måske til august - så om det skal i mit navn, er da op til jer.[/quote]

Så er du tilpas langt væk :ok:
Og folk flytter jo immervæk, så der er ingen grund til et navn, der alligevel skulle laves om :slight_smile:

Frisk og flytbar læse-lærer med hus&mis

Lærer-læsehest med flytbare hus-fyre (øhm, var det nu hankastrater eller… :ups: Mig og min huske :ups: )

Så Tea - så skal du blot vælge den du synes er bedst… no pressure -LOL

Tænk jeg synes Brande er en skøøøøn by, og jeg kender indtil flere dejlige Branditter, som ikke kunne drømme om at flytte …:smiley: