Hov jeg har fået endnu en kat

jeg var for en uge siden ved dyrelæge… Der så jeg ryggen af en kat der blev indleveret af Falk… Jeg troede det var en birma, og jeg faldt for den…

Tingen er så den at jeg mødte min dyrelæge i dag. Jeg havde sagt at gerne ville høre hvordan det gik den og min dyrelæge tog fat i mig da jeg idag var der oppe og få ordnet tænder på Tickie… De havde ikke kunne finde ejeren og Jeg måtte gerne hilse på hende selv om om hun lige var blevet neutraliseret…

Og da jeg så hende igen var jeg solgt… Jeg har altid hadet hendes farve og hendes race har aldrig sagt mig noget, men jeg kom til at tage hende med hjem. For jeg blev vist forelsket, på en måde jeg kun har prøvet med to andre katte…

Lige nu går min nye pige i isolation og jeg “frygter” den dag hun skal møde flokken for hun kommer til at møde katte der er helt anderledes end hende selv… Min orientaler er jo relativt aktive og jeg har haft mange fordomme om min nye piges race. Men nu krydser jeg fingre for nu består min flok også af en fin brunmasket perser pige som jeg kalder Perle.

I skal nok få billeder men hun er ikke ret køn lige nu. Hun er meget underernæret (jeg ved ikke hvad hun vejer, men hun har INTET fedt på kroppen…) Hendes pels er ok men bære præg af at hun ikke har fået nok næring. Der var ikke mange knuder i hendes pels, men der var nogle få som blev klippet og hun er bar i nakken…
Men jeg kunne ikke stå for hende og noget siger mig at hun vil passe perfekt ind i min flok, ellers er min mor og far helt forelsket i hende. For hun nærmest kaster sig ind i folks arme for at få kærlighed…

Jeg ville bare dele min glæde med jer. For jeg havde egentlig bestemt at jeg ikke skulle havde flere katte, men jeg havde det som om at det var skæbnen der førte mig til hende…

Så forresten… hvis nogle perser folk vil fortælle mig hvad de vasker deres katte med og bruger af børster vil jeg være lykkelig. Hun har jo ingen stamtavle, men hun ligner en ægte perser så nu glæder jeg mig til at høre jeres mening… For om hun er med stamtavle eller ej, så glæder jeg mig til at hun kommer i fin kondition… Hun er neutraliseret og er behandlet mod øremider, vaccineret, øretatoveret og har fået renset tænder, så hun har været igennem den helt store tur

Tillykke med perserpigen Line - dejligt at hun har´fået et godt hjem, det trængte hun da til, kan jeg forstå.

Krydser fingre for, at det kommer til at gå med hende og dine andre katte.

:kryds::kryds::kryds::kryds:

Tak fordi du tog hende til dig :hjerte:

Hvor sødt Line :slight_smile:
Det er da lige fra den ene yderlighed til den anden! Håber at introduktionen kommer til at gå godt, så du kan beholde DIN kat :slight_smile:

-kramer til dg line for dit store hjerte…

dejligt at lillemissen fandt dig!!!

jeg håber virkelig at det går godt… For jeg ved at det er en chance at tage, men jeg trøster mig med tanken om at jeg kender en orienientaler opdrætter der har en exotic…

Det lyder måske underligt, men hun minder mig faktisk om min kastrat… en være putteøre

Line dit hjertevarme menneske :wehuu:

STORT TILLYKKE med din nye lille missepige:wehuu: Glæder mig til at se billeder af hende.

Hvor er du dog et dejligt menneske Line…
:wehuu: :wehuu: :wehuu:

Pyt…med stamtavlen - katten er det vigtigste.
Det er jo blot et stykke papir…

Dejligt for dig og for katten - og tak til dig fordi du tog hende ind :thumbup: - har hun et navn :?

Hvor er du dejlig og det synes din nye missepige med garenti også.
Hun vil få det som en prinsesse hos dig.
Hvor var det godt i kunne lide hinanden.
Knus Elin

ja hun kommer til at hed Perle

Håber det kan gå - selv ville jeg ikke turde det, især ikke sammen med fertile katte af en så markant anderledes race, men ellers så finder du hende et nyt verdens bedste hjem.

MVH

[QUOTE=lenschow;150829]Håber det kan gå - selv ville jeg ikke turde det, især ikke sammen med fertile katte af en så markant anderledes race, men ellers så finder du hende et nyt verdens bedste hjem.

MVH[/QUOTE]

havde du spurgt min igår havde jeg heller ikke turde

men på en eller anden måde minder hun mig utrolig meget om Mr og Djintan og jeg tror at de tre kommer til at elske hinanden… Hendes adfærd er ikke så afslappet at jeg ser det som et problem… Jeg skal bare sikre mig at hun er i topform før hun møder dem… Mr og Djintan tror altid at de skal kysse alt der kommer ind i huset… Mit største og eneste dilemaer Cassia som kan være en strigle…

Jeg er sikker på, at du kan bedømme det - du kender dine dyr og ja Mister er speciel:-)

Husk også, at racebeskrivelserne kun er standarder - hun kan have mere energi eller endda udvikle det ved at bo sammen med ori/siam katte - så det skal bestemt ikke bare afvises på forhånd:-)

Også skal du til at børste - jeg føler med dig :-)))) Nej en er ikke så slem - bare rolig:-)
Hatten af for at du har reddet hende forresten. Hun er en heldig kat!

MVH

Tillykke med hende og held og lykke :kryds:

Det er, hvad man kan risikere, når man tager til dyrlægen. Man kommer med én og går hjem med to. -høhø

Glæder mig til at se billeder af din lille Perle, og så glæder det mig også, at vi er en del herinde, der altid lige har plads til en, der trænger til et godt hjem.

I behøver forresten ikke at takke mig for det var jo en meget egoistisk handling… Jeg faldt jo bare pladask…

Vi sov sammen med hende i nat og jeg må desværre tilstå at jeg ikke tror hun bliver min kat da hun tilbragte natte på Patricks hoved (han forguder hende selv om han havdde problemer med at trække vejret gennem hendes tykke pels). Vi begynder at tro at hun må bære på en eller anden form for orientaler gen for hun snakker mere end vores orientaler og hun er hurtig. Lige nu ligger hun på min hovedpude og slikker sol, så jeg begynder at mærke at jeg tror hun kommer til at passe perfekt ind i min katteflok…

Jeg vejede hende i morges og fandt desværre ud af at hun kun vejer 2,3 kg så nu kommer hun til at leve af killinge foder og exilent fra Royal Canin… Men hun brugte hele natten på at spise og i morges var hun på kattebakken… Så jeg skal nok få hende til at se pæn ud igen…

Jeg har lidt billeder af hende nu og jeg synes faktisk hun ser helt pæn ud på dem, men hun trænger til at blive vasket, hvilket jeg desværre ikke må endnu for dyrelægen… Men her er lidt billeder


Men det kommer til at kræve lidt arbejde at gøre hende rigtig pæn, men jeg glæder mig faktisk til det. For hun elsker enhver form for opmærksomhed og jeg kan gøre alt med hende. Så noget siger mig at hun har haft et helt et godt hjem.

Nååååååååååå hun ser godt nok dejlig ud Line:wehuu:

Hun ligner lidt en blanding af Birma og perser :wehuu:
Dejligt at høtre at hun allerede er faldet så godt til hos jer:thumbup:-love

:):slight_smile:

Sikke en dejlig historie, og hvor var det godt at hun fandt dig - hun er bare noget så dejlig - jeg håber, at hun bliver ven med resten af flokken.

:wehuu:

Åh hvis det ikke går, så send hende hjem til mig straks! :slight_smile:

Hun er godt nok sød - hun laver samme nullerput ansigt som min sorte Maggie:-)

Åh en Perle! (altså ikke politiets skældsord:-)) men en rigtig perle af en kat!

Tillykke med vidunderet. Hvor ser hun dog dejlig ud :wehuu: