Hovedklubberne

Jeg er medlem af Maine Coon Klubben, men skal nu også til at melde mig ind i en af hovedklubberne, men hvordan i al verden tager jeg stilling til, om det skal være den ene eller den anden - eller tredje, eller fjerde :?

Mit spørgsmål er ikke, hvilken der er bedst! - for det kunne nok nærmest føre til krig, men derimod er mit spørgsmål, hvordan traf I jeres valg, hvad lagde I vægt på?

Mit valg var ret tilfældigt - jeg valgte samme klub, som der hvor jeg købte min første kat :slight_smile:
Men jeg synes da du skal kigge på klubbernes hjemmeside og vælge den klub, der er bedst for dig. Der er jo forskel på, hvad klubberne vægter - om det er opdrætterkurser, udstillinger eller hvad de nu ellers synes er det vigtigste for deres medlemmer.

Jeg valgte den klub jeg er med i, Jyrk fordi jeg er jyde, ganske enkelt og fordi jeg bor i Jylland.

Da jeg valgte tror jeg så men også det var lidt tilfældigt. Jeg endte ud med Racekatten fordi de havde mange medlemsmøder i en afstand hvor jeg kunne deltage.

jyrak - fordi jeg er jyde s og det er den største klub med flest udstillinger

Racekatten, fordi vi kendte formanden :smiley: (Sikke et kriterie!)
Nja - og så virkede det altså lidt dumt, at melde sig i JYRAK, når nu man bor i Københavnsområdet…

Mht udstillinger er det værd at tænke på, at som udstiller er man velkommen på samtlige danske udstillinger - uanset, hvem der arrangerer.
For mig vil det aldrig have betydning, hvem der laver de bedste udstillinger, hvis jeg skal vælge klub :slight_smile:
Derimod synes jeg medlemsarrangementer er vigtige - og specielt hvis man er ny og har meget at lære, synes jeg det bør vægte meget.

Første gang valgte jeg fordi jeg kendte en der var der - sidenhen flyttede jeg, da jeg synes min nye klub var mere moderne og aktiv og passede til mig :ok:

Jeg meldte mig først ind i Racekatten, fordi det var den eneste klub, jeg havde hørt om - de reklamerede i landets aviser med, at de holdt huskatteudstilling… min huskat skulle da udstilles, så jeg blev nødt til at melde mig ind i klubben. Efter mange gode år dér skiftede jeg (af årsager som jeg ikke vil ind på her) til Perseren - nu KatteKlubben - hvor jeg også er glad og tilfreds.
mvh Camilla

Som så mange andre valgte jeg min første klub ret tilfældigt - og det blev så Darak, fordi Gallianos opdrætter var medlem af den klub. Nu har jeg planer om at skifte til Racekatten, primært pga. deres medlemsmøder og opdrætterkurser.

Jeg startede med at melde mig ind i Katteklubben, det var fordi mine forældre var medlem der.
Men har siden skfitet til Racekatten, da jeg syntes de har rigtig meget at tilbyde deres medlemmer, af møder og kurser :slight_smile:

Jeg var medlem af DARAK i en årrække. Nu er jeg ikke længere medlem af en dansk hovedklub, men registrerer mine katte i CFA og TICA og lægger kræfterne i Viking Cats. Samlet set er det for mig langt det bedste alternativ. -thumbs Det er et valg, som jeg baserer på en række faktorer som jeg prioriterer højt, herunder:
[ul]
[li]en høj grad af medlemsdemokrati[/li][li]en gennemtænkt håndtering af racespecifikke spørgsmål[/li][li]en høj grad af frihed under ansvar[/li][li]en ansvarlig ledelse med en klar politik[/li][li]et konsekvent registreringssystem baseret på genetiske principper[/li][li]klare regler og lighed for loven[/li][li]velfungerende kommunikation og lydhørhed[/li][li]klart formulerede holdninger til kattevelfærd[/li][li]et spændende, retfærdigt og lærerigt showformat, som mine katte trives med[/li][li]et bredt udvalg af kurser, seminarer og uddannelser[/li][/ul]