Hovedudspring fra 2 meters højde!

Altså jeg er meget omhyggelig med ikke at lade kattene mærke min panik og mere eller mindre først panikke når det er overstået - hvis folk forstå sådan en?

Det hjælper jo ikke noget at jeg flagre rundt oppe i 100 kilometers højde. Det gør blot kattene bange, og så er jeg jo lige vidt :slight_smile:

Ja jeg forstår sandelig også reaktionen:-) Havde en veninde hvis kat sprang et ledbånd ved at falde så de kan virkelig slå sig.

Jeg reagerer bare med iskold ro i den slags situationer - sådan er folk forskellige. Overfaldes jeg slår jeg også ud i stedet for at fryse fast. Den slags kan man ikke styre helt, så det var bestemt ikke en kritik af dig Gry. Du er jo bare “kattemor” :slight_smile:

Jeg har andre ting jeg er enorm pylret med. Askebæger fx - det skal stå i vasken, når jeg kører - jeg er bange for ild og katte sammen.

Vilde styrt har jeg set - Eddie bor her han er ori:rock::høhø:

Birthe: Tror du Sophie får fladnæse så på sigt? Jeg er ikke sikker på det går med standarden :slight_smile:

[quote=lenschow;301363]

Birthe: Tror du Sophie får fladnæse så på sigt? Jeg er ikke sikker på det går med standarden :-)[/quote]

Som du beskriver måden hun slår hovedet på, vil jeg mene hun bliver fladpandet! :tihi:

Åhh ja… En reaktion jeg sagtens kender… :slight_smile:

Da vi boede i Søndersø tog Bølle den ned af trappen temmelig nogle gange inden han lærte at det gjorde alt for avs… :S

Jeg har haft en kat som tog turen fra anden sal og ned i en kælderskakt :S :blegne:

Han humpede lidt rundt og haltede på det ene ben, så tog ham til dyrlægen. Der blev han røntgenfotograferet, men heldigvis var intet brækket.

Dyrlægen kikkede ham ind i munden, mener hun sagde noget med at de kunne flække kæben, hvis de landede på den, så måske du skal kikke ham en ekstra gang?

Men så langt er din mis jo heldigvis ikke faldet, så hvis ellers han er som han plejer, ville jeg også bare se tiden an og håbe på det bedste.

De er trods alt rimelig hårdføre sådan nogle missedyr… :slight_smile:

Det er faktisk når de lander på benene, at der er stor risiko for at de flækker kæben. Fra store højder giver benene jo en del efter og katten slår derfor kæben i jorden.

Ja kæben OG sternum.
Det er de gængse faldskade fra stor højde og især hvis underlaget de lander på er hårdt (cement og lign)

Brita, der havde en misling i R-kuldet hvis ene bagben brækkede midt over. Hun faldt ned fra vores trappes øverste trin (tror jeg)

Så selvom der som oftest intet sker, sker der altså noget nogen gange.
At hun så spundsede rundt med sit stive bandageben i 6 uger som om det ikke var der, er en anden sag :tihi:

altså jeg vågnede op med mislingen i armene hvor han var kravlet op i løbet af natten.

Sidn da har han spist, drukket, leget sovet og været på bakke, samt spundet vildt meget og hvæst af sin storebror når han blev for fræk.

Så jeg tror ikke der er sket det mindste :slight_smile: jeg slap vidst med skrækken :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;301774]altså jeg vågnede op med mislingen i armene hvor han var kravlet op i løbet af natten.

Sidn da har han spist, drukket, leget sovet og været på bakke, samt spundet vildt meget og hvæst af sin storebror når han blev for fræk.

Så jeg tror ikke der er sket det mindste :slight_smile: jeg slap vidst med skrækken :)[/quote]
Det var dejligt at høre:)
hilsen
Birthe & co

Det er rigtigt, det er nok også det hun har sagt, kunne bare ikke lige huske hvordan det hang sammen, det er nogle år siden… Tak for opklaringen :slight_smile:

Gry

Dejligt at høre at missen har det godt :slight_smile: