Hugo hunden

Så ankom Hugo:-)

her er et par foto:-)

Jeg modtager gerne racebud - de siger samojede og Kleiner Münsterlænder, meeeen… jeg tror der er rigtig mange racer i. Af sind minder han om en spidshund - en rigtig arrogant katteagtig en - herligt!:hjerte:

Han er lidt stresset på foto - det er klart. Det er taget i dag efter internat, nyt hjem, fem katte og ny ejer… Men han er faldet meget ned allerede.

Sammenføringen skrider planmæssigt frem. Nanoq og Hugo har duttet næser og Nanoq fik et kys, hvorefter Hugo gik i playbow - og så gik Nanoq altså:cool2::høhø:

Bemærk, at det ser ud som om, at han har 4 ører:-) det har PiaH, som var med oppe og hente ham og jeg grinet af hele morgenen. Inde bag de lange dækhår sidder normale flapører:-)

Ih jeg er glad - og samtidig forstår jeg slet ikke, at jeg har fået hund…
:juhu::juhu:

Hvor er han da bare dejlig - stort tillykke med ham. :love2:

Han har da et meget ulvelignende hoved, synes jeg - hvis man ser bort fra ørerne :tihi:, så der er nok andet i ham end samojede og kleiner münsterlænder…

Men hvad .- resultatet er¨da blevet smukt og jeg er sikker på, at ham skal du nok få meget glæde af. :ok:

Han kunne måske hedde Hugin - det minder da lidt om Hugo :høhø:

Ja en rigtig ulvehund:-) hehe

Mon der er schæfer eller collie i? ja vi kan jo gætte fra nu til evighed - pyt - det vigtigste er at han er SÅ sød:-)

hvor er han dejlig Helle :slight_smile: skønt udtryk han har !!

Hvor er han dejlig :hjerte:
Stort tillykke med ham.
Hvad er barnets navn så?
Han er måske bare en Hugo :slight_smile:
Hilsen Lisbeth

Tillykke med ham, hvor ser han dog bare godmodig og kærlig ud :slight_smile:

Årh hvor er han bare en flot vaps!! Jeg synes at han lidt ligner en sjakal i hovedet, blandet med ulv… :tihi:
Hans dobbelt-ører og plettede poter er bare så nuttede altså! :inlove: :inlove:

Ihhhh…!! Stort tillykke med ham Helle!!

Tillykke med ham, han er da total cute :inlove::inlove:

Stort tillykke med ham, kan godt forstå du bare er glad nu. Han ser utrolig dejlig ud og jeg er så en af dem som syntes navnet passer rigtig godt til skønheden ss

MVH
Gitte

Han ligner en RIGTIG rar hunni…JA, HUNNI er et godt navn og minder om HUGO…OG er både med garanti nemt at sige OG fatte…det første for ejer og det sidste for hunni

Tillykke med ham. Han ser sjov og rar ud - en rigtig Hugo. :slight_smile:

Ja, han ligner da en blanding af de fleste, men super sød ser han ud, så hjertelig tillykke med ham!!!:smiley:

Tak:-) En stoppede mig på gaden i går og spurgte om det var en dingo:-) haha Nej nej! Bare rolig… Det er en sjakal!
Så det var lidt sjovt at du skrev det:-)

Han gør store fremskridt - og der er minusser, men de udlignes af plusser, og på sigt skal de gerne gå i plus. Som en jeg kender siger - alle hunde har noget, hvis du leder længe nok.

Hugos minusser: Separationsangst og alene hjemme problem - jeg har overvejet om det er fordi han har oplevet at blive “forladt”… I det gamle hjem var han alene 3-4 timer - siger de:-)

Plusser: Hele hans væsen, kommer på indkald i flyvende fart som en border, reagerer positivt på klikkertræning, lærer hurtigt, er enorm venlig mod kattene - nogle gange lidt for venlig, for han slikker på dem og vil lege og det synes de ikke de kender ham nok til, men det skal nok komme, går pænt i snor, hopper ikke op, har en god ro, stressen er tydeligvis aftaget i dag, har allerede lært at ligge roligt i et bur i bilen.

Ang alene hjemme - så startede træningen fra han kom ind af døren. Fra “Helle går i køkkenet efter en kop vand - jeg kaster mig gennem børnegitteret i et ulvehyl” er vi nu nået til “Helle går ud af hovedøren og lukker den og jeg venter i ro i stuen bag gitteret”, så det er flot.
Han sov bag en netdør i gangen i nat uden problemer også - jeg sov på den anden side på en madras i køkkenet. Nogenlunde uden problemer, for kattene synts det var skidesjovt at jeg lå der:-)

Jeg har arrangeret en sød pige til at passe ham når jeg starter på job igen. Så skal han nok få lært, at folk ikke altid forsvinder for evigt, når de går fra ham.

Med mindre der er sjakal i… Så tror jeg jeg får nogle vanskeligheder - LOL

Vi var i hundeskov i morges - for der er en indhegning. Jeg var der kl 6 for at undgå andre hunde, men der kom en. af alle racer en samojede og hold da op de legede! Så han er godt træt nu.

Han lyder altså virkelig skøn Helle… Nogen gange er man bare heldig, og det lader til at både dig og Hugo har været rigtig heldige her…! :smiley:

Jeg kan ikke lade være med at blive lidt misundelig på din glæde, jeg vil sååå gerne have en hund også! Men alt godt kommer til den som venter, så jeg venter “nogenlunde” pænt på at det bliver min tur. (Nogenlunde = at sidde og surfe hunde på internettet i nogen timer hver dag. For at lære, læse, lede osv)

Ja han er skøn. Han har alene hjemme problem, men ellers har jeg ikke set nogle overraskelser indtil nu.
der er videoer af sammenføringen i adfærdsforummet, som du måske kan bruge lidt af, når du får din dejlige hund hjem:-)

Dejlig dejlig hund…
Sorry, jeg først skriver tillykke med hunden nu :slight_smile:
Gud, hvor er den bare smuk…

Helle, han smiler jo, både med munden og øjnene :hjerte:
Stort tillykke med ham.

Ja han smiler helt op til sine skøre ører:-)