Hulk og Zalsa - problemer

hej alle sammen,

har et lille problem, efter vi har fået hulk ind er zalsa blevet mere fraværende. hun kan ike få lov at lege uden at hulk kommer og tager det fra hende, vi kan ikke lege med hende uden hulk kommer og får skræmt hende væk, hun putter ikke på samme måde mere jeg er bange for at hun bliver mere og mere fraværende. han dominerer hende helt vildt. spiser hun af en skål med mad, så kommer han og skubber hende væk, så går hun over til den anden og så gå han fan*** og skubber hende væk derfra også. vi er begyndt at skubbe ham væk og skælde ham ud når han er for strid. han kan jagte hende rundt i lejligheden og jeg kan se hun ikke gider det. nogle få gange har hun hvæset af ham fordi hun vitterligt ikke gad mere. så stopper han også. og han ved også han ikke må være sådan overfor hende, for hver gang vi kalder hans navn eller går derud stikker han af.

jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. jeg tror det jeg er mest bange for, er at hun bliver ligesom whitney var, bange og syg pga hun psykisk ikke har det godt . er bange for han dominerer hende for meget. vil jo ikke miste min dejlige putte pige, hun har den kæreste sjæl og det bedste sind, men er bange for at han får ødelagt det.

har jeg grund til bekymring ? er der nogen der har nogle foreslag ?? har virkelig brug for hjælp !!!

kæmpe knus Anika. -pote og misserne

nogen der har nogle gode ideer ? slet ingen ??

jeg er ikke just ekspert lige på det felt :slight_smile: men nu har jeg jo set HUlk in action så at sige - og det er godt nok en aktiv lille misser…

jeg tænker umiddelbart at han keder sig… og prøver grænser af for at få lidt mere sjov… han er jo ikke ret gammel :slight_smile:

det kunne selvfølgelig godt være. men i går da mads legede med ham så gik han og gad ike mere, så kom zalsa og legede og over og hoppe i hovedet på hende, for så ved han hun ikke har lyst mere og går. efter hun var gået gik han igen.

Hey Anika
Da vi fik Mushu et par dage efte Kuzco blev Kuzco også mere fraværende. Jeg gjorde det at jeg 2 gange daglig satte mig ind i et rum kun med Kuzco og jeg og så blev der ellers nusset og hygget. Bare ham og jeg så ingen andre havde min opmærksomhed.
Og så gjorde jeg ellers det at jeg flere gange dagligt satte mig ned på gulvet til drengene og så kom de selv op og puttede hos mig.
Det hjalp ellers her, det kunne du evt prøve hvis det er -thumbs
Knus og glæder mig til den 20. [smilie=hate-tunz.gif]

Jeg ville søge råd hos opdrætteren. Alt i alt mht hvad du kan gøre, er positiv forskærkning det bedste, det er også vigtigt at du forbliver gode venner med kattene også den nye. Giv hunkatten en masse opmærksomhed, og forsøg at mægle imellem de to, hvis du vil lære dem at kommunikere. Det kan måske lade sig gøre, hvis vel og mærke de to katte ikke er for forskellige til at kunne sammen - til det ville jeg spørge til opdrætterens erfaringer med flok-harmoni i dine to kattes familie.

Jeg har også en meget dominerende kat herhjemme, nemlig Ninjo. Men da jeg fik Wulfi blev det hele bedre, fordi hun også er en dominerende vildbasse, de to passer perfekt sammen. Og efter de to har fået hinanden er min flok igen blevet harmonisk.

det vil jeg prøve celina. hehe, så skal mig og zalsa sidde på ude på toilettet på gulvet og hygge :stuck_out_tongue: det eneste sted der ikke kan komme nogle ind jo :stuck_out_tongue: jeg glæder mig bestemt også til den 20.

jeg vil ikke ringe til opdrætter lige de næste par dage uger, da jeg ved hun har rigtig meget at se til selv. så derfor prøver jeg mig lidt frem det næste stykke tid.

[/quote]

det vil jeg prøve celina. hehe, så skal mig og zalsa sidde på ude på toilettet på gulvet og hygge :stuck_out_tongue: det eneste sted der ikke kan komme nogle ind jo :stuck_out_tongue: jeg glæder mig bestemt også til den 20.

Hehe nårhh ja det havde jeg ik lige tænkt på. Els må du tage hende med op på “loftet” eller “hemsen” eller hvad i nu kalder det deroppe :stuck_out_tongue:

hehe det er en hems … :smiley: