Hun bliver bare så dårlig af vaccinen

Har simpelthen SÅ stor medlidenhed med min lille Desse mis… Hun har været hos dyrlægen i dag, for at blive vaccineret og få noget pencilin, fordi Mischa havde været i nakken på hende, da Desse bliver ved med at prøve på at indsmigre sig på Mischa, og det gider Mischa ikke, så hun må lære det på den hårde måde…

Men grunden til jeg har medlidenhed med hende, er fordi hun bliver så møg dårlig af vaccinen… Hun ligger bare og ligner en der bare gerne vil nusses og pusses om, for hun kan slet ikke overskue at rejse sig fra den plads hun har fundet… Lige nu ligger hun på gulvet, lige ved siden af min stol, og hun ligger bare og kigger… Det lille pus… Men ved heldigvis at hun har det helt fint i morgen, og at det kun er pga. vaccinen…

Det er alligevel sjovt som nogen katte slet ikke bliver påvirket af at blive vaccineret, mens andre bare ligger og har det dårligt…

Ja det kan jeg godt se, men det er jo lige som børn. Min den ældste bliver aldrig påvirket af vacciner, mens den lille bliver rigtig rigtig dårlig, så mon ikke det er det samme -thumbs -thumbs -thumbs -thumbs -thumbs

Hmmm, hvis katten skal på antibiotika er det fordi der kører noget i kroppen på den. Det kommer ikke ud det sekund hun får antibiotikaen.
Hendes immunforsvar skal kæmpe med både infektion og vaccine, så jeg kan godt forstå hun er dårlig. Men din dyrlæge må ha’ vurderet hun alligevel kunne vaccineres.

Hun har jo fået pencilin pga. de sår hun har fået i nakken af min anden kat… Og ja, hun har prøvet før både at blive vaccineret og fået pencilin, så går ikke udfra det som sådan er et problem… Så ville jeg i hvert fald blive overrasket… [smilie=hate-smile.gif] Hun er altid blevet dårlig når hun er blevet vaccineret… I hvert fald alle de gang jeg har fået det gjort med hende… Og det bliver en af mine andre katte, som har næsten samme bagland, også… Så måske det er arveligt hvordan de bliver påvirket af en vaccine…

Jeg ville seriøst overveje en anden vaccine.
Brita

Jeg har aldrig vaccinereaktioner. Min datter havde en der altid blev syg af vaccinen, hendes liv blev ikke langt nok.
Hvis du kun har indekatte og ikke udstiller og ikke avler, er det slet ikke nødvendigt at vaccinere hvert år.
Især er kattesygedelen af vaccinen et stort problem idet den aflejrer proteiner i nyrerene, med er medvirkende til alt for mange der får en tidlig død på grund af nyresvigt.
Kattesygevaccinen holder i 7 år, man kan få en vaccine uden kattesyge.
Fornuftig vaccinering for inde, ikke udstilling og avlskatte:
12 ug 16 uger, året efter og derefter hvert tredie år

Jo mere immunforsvaret skal håndetere på een gang, jo hårdere skal det arbejde. Ï det her tilfælde både med en infektion på grund af bid og så en vaccine.
Dyrlægen har valgt at vaccinere, så mener han også at det er forsvarligt, men det ændrer ikke på ovenstående.

Præcis som jeg aldrig kunne finde på at give almindelig vaccine og rabies samtidig, det ved jeg godt nogen gør, jeg gør det ikke. Immunforsvaret har travlt nok med den ene, så hvorfor påvirke det yderligere. Livrem og seler, ja måske, men det foretrækker jeg.

Lis det er jeg ked af at høre for mine katte får alle deres vacciner på en gang. Jeg er hverken opdrætter eller udstiller men jeg rejser stadig meget med mine dyr. Skal jeg insistere på ved dyrelægen at de skal have en vaccine af gangen?

Nu har jeg ikke haft problemer med at de bliver dårlige af vaccinerne men jeg har dog en der er nyrerpatient.

Du er jo nødt til at overholde reglerne i de lande du rejser ind i.

Som sagt kan du få en vaccine uden kattesygedelen, du må undersøge om det et godt nok til de lande du rejser ind i.

Tal med din dyrlæge om det, er du klar over der finden en rabies vaccine der holder 3 år?
Du har jo ikke nøde at være lige så meget pyllerrøv som mig:-) -jeg insisterer.

Ok… Nu både udstiller og avler jeg, så er nødt til at overholde det med at vaccinere hvert år… Har godt før hørt om katte der faktisk “har taget skade” af at blive vaccineret… Men hun er jo frisk nok nu… Det er kun de første 4-12 timer efter hun er kommet hjem at hun ser sløv ud… Vaccinen er bare den helt almindelige fel-o-vax IV (er det ikke det den hedder…?)… Kan huske første gang jeg fik vaccineret en af de katte jeg har haft der tog meget på vej over en vaccine… Der ringede jeg til min daværende dyrlæge og spurgte om det kunne være rigtig at katten blev så sløj… Og det fik jeg at vide den sagtens kunne, uden jeg behøvede være nervøs… Det samme fik jeg at vide ved min nuværende dyrlæge…

Du er jo nødt til at overholde reglerne i de lande du rejser ind i.

Som sagt kan du få en vaccine uden kattesygedelen, du må undersøge om det et godt nok til de lande du rejser ind i.

Tal med din dyrlæge om det, er du klar over der finden en rabies vaccine der holder 3 år?
Du har jo ikke nøde at være lige så meget pyllerrøv som mig:-) -jeg insisterer.[/quote]

Ja jeg er klar over at der er en rabies vaccine der holder i 3 år men Frankrig acceptere den ikke. De har meget strenge regler med hensyn til rabies. De ændrede også reglerne for rabies for nogle år siden så hvis man kom fra et ikke eu land skulle man documentere med blodtest at dyret ikke havde rabies. Jeg kom fra Rusland og var ikke bekendt med denne regel- Det kostede mig en god del penge at skaffe den attest på kort tid…havde jeg tænkt mig om havde jeg bare lavet min billet om så jeg fløj via Danmark og det havde være noget billigere, selv med en overnatning.

Så har jeg forhørt mig om vaccinereaktioner hos egen dyrlæge.
Får katten en reaktion skal man næste gang vaccinere med et andet mærke.
Altså er katten vaccineret med Felocel går man f.eks.over til Purevax.
Du må kunne se på mærkaterne hvd der er vaccineret med og hvad vaccinen dækker.

Det må jeg huske, til Bebse skal vaccineres næste gang, hun var deprimeret længe efter, hun blev vaccineret sidste gang. De andre var der intet at mærke på.

Jeg har også haft en kat (Hera) med til dyrlæge, som havde en smule sår (på grund af allergi). Hun skulle egentlig have været vaccineret, men da hun skulle i medicinsk behandling, ville dyrlægen ikke vaccinere hende, før behandlingen var overstået og det giver jo egentlig meget god mening.

Mht. at blive dårlig af vaccinen, har jeg heldigvis ikke oplevet det endnu.

Det er en af ulemperne ved at have en kat på Depomedrol eller langvarig predinisolon, de kan ikke vaccineres, da medicinen undertrykker kattens immunforsvar og derved har vaccinen ingen effekt.

[quote="May-Britt S

Det må jeg huske, til Bebse skal vaccineres næste gang, hun var deprimeret længe efter, hun blev vaccineret sidste gang. De andre var der intet at mærke på.[/quote]

Du skal også bemærke hvor mange ting der er i den samme vaccine. Nogle dyrlæger mener at vide hvad deres klienter har brug for. Din kan kan ha’ fået både for leukæmi og chlamydia, hvilket ikke burde være nødvendigt hos dig. Jo mere i den samme vaccine jo mere kommer immunforsvaret på overarbejde.
Mine killinger blev vaccineret idag, jeg blev pænt spurgt hvilken vaccine jeg ville ha’. Det er ikke alle dyrlæger der har et udvalg.

[bigloony] Ja, så galt gik det heldigvis ikke, da det viste sig (via analyse af blodprøve) at være loppeallergi, som ved hjælp af forebyggende behandling med advantage og dagligt tilskud af viacutan, holder allergien væk.

Du skal også bemærke hvor mange ting der er i den samme vaccine. Nogle dyrlæger mener at vide hvad deres klienter har brug for. Din kan kan ha’ fået både for leukæmi og chlamydia, hvilket ikke burde være nødvendigt hos dig. Jo mere i den samme vaccine jo mere kommer immunforsvaret på overarbejde.
Mine killinger blev vaccineret idag, jeg blev pænt spurgt hvilken vaccine jeg ville ha’. Det er ikke alle dyrlæger der har et udvalg.[/quote]

Der er mod Clamydia - det havde jeg bedt om, da jeg var bange for, at et eller andet i de katte vi havde i forvejen, ville reagere på at Rumle havde haft det. Alle 5 er vaccineret med Fel-O-Vax IV vet.

Jeg ville øjeblikkeligt gå over til Fel-O-cell.
Sansynligheden er nemlig, at din kat bliver syg af hjælpestofferne i vaccinen.