Hun driver os til vanvid :/

Misty er jo blevet neutraliseret…
Der er sket en markant ændring i hendes adfærd…
Hun er mere kælen osv. Det er også fint nok!

Men om dagen mjiaver hun en del - lidt ligesom hun prøver at lokke os ind i soveværelset og i seng (hun vil kun nusse der)…
Hvis man følger efter hende går hun nemlig direkte derind…

Men om aftenen og natten er hun (undskyld) så irriterende! Hun vil KÆLE KÆLE KÆLE!!!

Hun vader på en…Stikker snuden på ens hoved…Man får virkelig et chok. Jeg ved man skal ignorer denne adfærd, men jeg vågner bare 100000 gange om natten…

I dag sidder jeg nærmest og sover oppe på skolen…Hun var nemlig rimelig slem til det i nat.

Hun har jo også luret, at jeg altid skal på toilettet flere gange om natten, og der kommer hun jo også…
Kæler lidt med hende, men hun vil blive ved og ved og ved…
Får også bare dårlig samvittighed, fordi nu er hun virkelig kælen - var hun ikke før…

Dog skal det lige siges, at hun kun vil nusse med Lasse og jeg…

Kan man ikke “lære” hende, at man sagtens kan være tryg i sofaen og så nusse der? Tror hun finder sengen rigtig tryg…

Prøv at lade være med at følge efter hende ind i soveværelset, når hun fører jer derind. Bliv siddende i sofaen eller ved computeren, eller hvor I nu er - uanset hvor meget hun plager om at komme i seng. Så lærer hun nok at blive kælet, hvor I er;)

god ide… dog også få gange, jeg har gjort det…
Har prøvet at kæle meget lidt med hende inde i stuen, men hun løber væk…

Konsekvens er nøgleordet. Lad hende løbe - men når hun kommer, skal hun belønnes med al den kæl, hun kan holde til.

Okay… :slight_smile: Hvad om natten…? Det vel bare at ignorer hende? selvom hun træder en i hovedet…haha :slight_smile:

eller lukke hende ude fra soveværelset i en periode :wink:

Ja måske…
Vi plejer at have dørene åben, men på et tidspunkt lukkede vi den…
Så kun Charlie og Missy sov inde hos os…Fordi Charlie og Prinsen sloges konstant…
Måske skal vi til det igen så…

Ellers var der jo også en anden herindefra, der fandt ud af, at det virkede at holde katten vågen og aktiveret i løbet af aftenen, så den er træt, når det er sengetid. Det var vel også et forsøg værd?

Ja måske… Dog er hun ikke katten, der leger jo… Men kan være, jeg kan finde noget hun er interesseret i? :slight_smile:

Katte er dejlige og fantastiske, men hvis de begynder at ødelægge ens nattesøvn, så må der ske en ændring, for man bliver vanvittig af at rende rundt med søvnunderskud, man bliver også hurtigere sur og humørsvingende…

Det kan godt være du/i må slæbe dynen ind på sofaen en periode og ‘lege seng’ der, og så konsekvent undgå soveværelset til yderligere kæl - og gerne lukke jeres soveværelse helt af, indtil hun er kommet ud af vanen. Hovedsagen er, at stuen skal gøres lige så tryg som soveværelset. Bare lad som om jeres seng er smidt ud og ikke længere eksisterer, lidt samme princip man bruger når ungerne skal af med sutten. Det handler bare om at tage en fast beslutning, og så fuldføre den - også selv om det er svært i begyndelsen og det måske betyder nogle kampe…

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg havde også problemet med at Romeo vækkede ungerne og mig ved at ligge på os, træde os i ansigtet, slikke os i ørerne, spinde højlydt, mule ansigtet ned i vores osv osv. Tror det tog en lille uges tid med lukkede døre ind til vores værelser, så kunne han sove i stuen og vi kunne få vores nattesøvn. Det var FULDSTÆNDIGT som at have en baby i huset, og næsten værre.

Den dag i dag (4 mdr efter!) kan jeg sagtens have døren til min soveværelse åben. Som regel gider han kun lige ligge og spinde og blunde, og så smutter han ind på sofaen i løbet af natten, og hvis han er irriterende, så sætter jeg ham udenfor og lukker døren. Tror faktisk han har forstået budskabet, for han opføre sig til UG når jeg har døren åben.

Omvendt er jeg ikke et sek i tvivl om, at hvis jeg ikke havde taget kampen op, så var det fortsat i dag som en meget uheldig vane.

[QUOTE=Helene;590692]Katte er dejlige og fantastiske, men hvis de begynder at ødelægge ens nattesøvn, så må der ske en ændring, for man bliver vanvittig af at rende rundt med søvnunderskud, man bliver også hurtigere sur og humørsvingende…

Det kan godt være du/i må slæbe dynen ind på sofaen en periode og ‘lege seng’ der, og så konsekvent undgå soveværelset til yderligere kæl - og gerne lukke jeres soveværelse helt af, indtil hun er kommet ud af vanen. Hovedsagen er, at stuen skal gøres lige så tryg som soveværelset. Bare lad som om jeres seng er smidt ud og ikke længere eksisterer, lidt samme princip man bruger når ungerne skal af med sutten. Det handler bare om at tage en fast beslutning, og så fuldføre den - også selv om det er svært i begyndelsen og det måske betyder nogle kampe…

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg havde også problemet med at Romeo vækkede ungerne og mig ved at ligge på os, træde os i ansigtet, slikke os i ørerne, spinde højlydt, mule ansigtet ned i vores osv osv. Tror det tog en lille uges tid med lukkede døre ind til vores værelser, så kunne han sove i stuen og vi kunne få vores nattesøvn. Det var FULDSTÆNDIGT som at have en baby i huset, og næsten værre.

Den dag i dag (4 mdr efter!) kan jeg sagtens have døren til min soveværelse åben. Som regel gider han kun lige ligge og spinde og blunde, og så smutter han ind på sofaen i løbet af natten, og hvis han er irriterende, så sætter jeg ham udenfor og lukker døren. Tror faktisk han har forstået budskabet, for han opføre sig til UG når jeg har døren åben.

Omvendt er jeg ikke et sek i tvivl om, at hvis jeg ikke havde taget kampen op, så var det fortsat i dag som en meget uheldig vane.[/QUOTE]

Det lyder dejligt, at vanen er væk… og tyder på der er håb endnu!

Får bare SÅ dårlig samvittighed, for nu vil hun jo kæle… men nytter heller ikke noget, at det er om natten,
så nu må vi tage den kamp op!