Hun er gået i løb 7 uger inde i hendes drægtighed

Hej.
Jeg havde min hunkat til parring fra den 3-4 til 8-4. Det er gået som det skal og har vist tydelig tegn på drægtighed, har taget 630 på, Fast mave, store dutter, meget kælen, meget kontaksøgende, men nu er hun gået i løb!

Det skal siges at hun ikke er i så kraftigt løb som hun plejer og at vi har en anden kat der er gået i løb dagen før, kan den “ikke drægtiges” løb ha indflydelse på den “drægtige”, sådan at hun er hoppet med på vognen, så at sige?

Vi har en killing på 14 uger, som lige nu har fået lov til at dige ved hende, hvilket jeg aldrig har set før.:tihi:

Er hun falsk drægtig, eller kan hun godt gå i løb så sent henne?

En hunkat kan godt gå i løb, selv om hun er drægtig, og hun kan tilmed blive drægtig, hvis hun parres.
Skal se, om jeg kan finde artiklen om det.

Her er noget om det: - Læs Uge 4.
http://www.netdyredoktor.dk/sw15224.asp

Ja det kan jeg godt se, der står godt nok også at hos enkelte hunkatte ses dette også i 6. drægtighedsuge, og det passer sådan set også med at hun er i 6. uge.
Der er jo heller ikke andet at gøre end at se tiden an, om hun er med killinger, eller om hun har snydt mig. :frowning:

Mange tak for linket.

At hun lader en stor killing die, er heller ikke ukendt :slight_smile: Tino malkede Sugieh op da hun var højdrægtig :slight_smile:

Jeg har godt nok hørt at de godt kan lade sine store killinger die, Men det er slet ikke hendes killing.
Det er en bette mand der flyttede ind for 14 dage siden, men det har måske ikke noget at sige

Tino er heller ikke Sugiehs killng :smiley: Han er bengal hun er siam :smiley:
Han blev nurset af sin egen mor til han var små 12 uger, og så tog Sugieh over :slight_smile: Kaya gad ikke hendes killinger mere men det gjorde Sugieh. Det var dog kun Tino der blev ved med at patte hende :slight_smile:

600 gram er ikke såå meget at have taget på, jeg ville nok hælde til at hun var falsk drægtig…

I 6 uge syntes jeg da 600 g er helt fint. Min hunkat som skal føde her om 4-5 dage har ialt kun taget godt 800 g på. (men jeg kan så også kun mærke 2 stk i hende…måske 3 på en god dag.)

Ja jeg ved godt det ikke er meget. Men hvis der ikke kommer noget ud af det, prøver vi bare igen. s det er jo også hendes og hans første gang.

Ja jeg ved godt det ikke er meget. Men hvis der ikke kommer noget ud af det, prøver vi bare igen. s det er jo også hendes og hans første gang.

Kan du prøve at lægge et billede af hende dievorter herind ?

Jeg tror bare vi håber det bedste.

Jeg tror ikke jeg kan få lov til at tage billeder af hendes dutter, Hun bliver fuldstændig hysterisk for tiden når jeg vender hende rundt på ryggen, så det tror jeg, jeg vil undlade.
Men de er store, de er dog ikke så pink mere.

Var hun ikke også i 7. uge? (synes jeg da overskriften siger) Men en kombination af løbetid og ikke den helt store vægtøgning ville få mig til at tænke at det var falsk drægtighed :slight_smile:
Men hey, kan jo sagtens tage fejl :slight_smile:

Vi må gå ind i 7. uge i næste uge.
Eller nej vent, hun er i 7 uge, det er da hvad jeg får det til når jeg regner frem.

Nej jeg tror heller ikke der er noget, så tror ikke jeg vil sætte næsten op efter et par blå skovkatte.
Så må han jo bare på hende igen, når hun er over sine 9 uger, så jeg er helt sikker på at hun har snydt mig :slight_smile:

Vægtøgningen ville jeg tage med et gran salt.
Nogle hunkatte tager meget på og får måske kun 2 killinger - Andre tager lidt på og får flere.
Det er nemlig også et spørgsmål om, hvor meget fostervæske, de har i sig.

Held og lykke!

PS: Du kommer vel med en opdatering?

[QUOTE=Eife;861424]Var hun ikke også i 7. uge? (synes jeg da overskriften siger) Men en kombination af løbetid og ikke den helt store vægtøgning ville få mig til at tænke at det var falsk drægtighed :slight_smile:
Men hey, kan jo sagtens tage fejl :)[/QUOTE]
Jeg tror jo som regel på "at er man i tvivl - så er de ikke drægtige "…selvom tvivlen kan nage og gøre en vanvittig :wink:

Ja, det er jo også den jeg tror på :høhø:

Jeg har haft et par hunkatte, der var falsk drægtige - de tog fint på og viste alle tegn på drægtighed, dog vil jeg sige dievorterne var knap så lyserøde.
At en hunkat går i løb i drægtigen er trods alt ret sjældent.

You don’t say? :argh: Jeg tror dog på, at Jelly var drægtig og mistede killingerne.