Hun vil ikke acceptere ham

Klikkertræning, som Ingrid (Galath) foreslår vil sandsynligvis kunne bruges til at lære din gamle pige at den lille også kan betyde noget godt ( = mad).
Jeg giver dig gerne et par råd i forhold til hvordan jeg gjorde med mine 2 bimser. Er dog ikke helt sikker på om man helt kan sammenligne min situation med din, dan aldersforskellen på de 2 katte jeg havde der skulle blive gode venner igen kun var et år. Men jeg henviser gerne til den adfærdskonsulent der hjalp mig, forudsat du skulle være interesseret i at bruge hende :slight_smile:

[QUOTE=Quint;907022]
Åh, jeg forstår ikke hvad det er I mener med at det ikke er mærkbart dyrere at have tre istedet for to katte… Lige nu nyder jeg bare at Carmen ligger hos mig uden at knurre eller hvæse :slight_smile: jeg laver opfølgning senere… :)[/QUOTE]

I det daglige er det ikke dyrere, sådan ret meget. Selvfølgelig spiser tre katte mere end to, men det er somme tider nemmere at få dåser til at “gå op” på den måde.
De bruger selvfølgelig også lidt mere grus, men igen, ikke mærkbart.

Det er faktisk først ved # 5 at jeg synes vi har kunnet mærke en forskel. Og så har man jo 5-dobbelt glæde L

Jeg er fuldstændigt sikker på, at de begge savner nogen at putte med og jeg mener ikke, at hans forsøg på at få lov til det vil blive mindre ihærdige af, at du fokuserer på hende - tværtimod. Jeg har trods alt selv stået i nøjagtigt samme situation. Eneste forskel hos mig var kønnet.

Mht. pris i det daglige på tre i modsætning til to så er det størstedelen af tiden mad og grus, der gør forskellen. Selvfølgelig vil det være lidt dyrere, men mærkbart er det altså ikke :slight_smile:

Jeg er 100% sikker på, at løsningen for at opnå harmoni i flokken vil være at få kat nr. 3 og jeg er også sikker på, at den letteste måde at gøre det på er en hankastrat (killing), alternativt en aktiv hunkastrat(killing). En voksensammenføring tager længere tid end en killingesammenføring og jeg tror bare ikke, I har behov for mere stress og uro end I allerede har :slight_smile:

[QUOTE=Quint;907022]Måske du har ret, Mette, men det jeg har set nu, efter et par timers Carmen-fokus er at hun for 1.gang i 2 mdr har siddet på sin plads øverst i krædsetræet og slappet af. Hun er begyndt at ligge hos mig i sofaen (og slappe af) efter at have tilbragt det meste af de sidste 2 uger oppe på et skab, oven i købet næsten helt op ad killingen og hun har spundet for første gang, også i flere uger…! :slight_smile:
Jeg bilder mig ind at de begge savner en mis at putte med især killingen som virkelig forsøger at komme til at ligge helt tæt på hende. Men, så skal han lige prikke lidt og så bliver hun gal… :frowning:
Åh, jeg forstår ikke hvad det er I mener med at det ikke er mærkbart dyrere at have tre istedet for to katte… Lige nu nyder jeg bare at Carmen ligger hos mig uden at knurre eller hvæse :slight_smile: jeg laver opfølgning senere… :)[/QUOTE]

fantastisk at det går bedre :slight_smile:

dog skal du blot være opmærksom på, at jo længere du venter med en eventuel sammenføring, jo sværere bliver det. Andre katte accepterer meget bedre killinger end ungdyr og voksne og der er mere stress forbundet med sammenføring jo ældre de bliver :slight_smile:

Jeg ville nok også optage klikkertræning… det er en fantastisk måde at bonde med din missepige og samtidig giver det dem tit en større selvtillid i det hele taget :slight_smile: så det er helt klart en god mulighed :slight_smile:

Hvis du ender med en ikke-killing vil jeg helt klart anbefale dig en hankastrat og jeg har netop på BB-klubbens hjemmeside set denne (midterste) annonce: Voksne katte Burmeser - www.BB-Klubben.dk Han er så ung, at han næsten kan sidestilles med en killing :slight_smile:

Hmm… Nu har jeg hele aftenen (og i går med) ignoreret den lille tyran :wink: og nuttet-puttet med Carmen! Resultatet er (?) at Carmen har søgt at ligge tæt på mig og Lille Tyran har gjort alt hvad der har stået i hans magt for at komme tæt på hende, på den søde og rolige måde. Hver gang der har været optagt til ballade har jeg knurret og taget ham væk fra hende og de har nu i de sidsre tre timer ligget helt tæt. Tyranen har sågar fået lov at vaske C. I ansigtet og på halsen :slight_smile:
(det slår mig lige at der er sandsynlighed for at C er meget træt efter at have været ude hele dagen og at klokken vist er langt over deres sengetid… Men aligevel: det er aldrig sket tidligere!!!)

Jeg må hellere finde ud af hvad det kliktræning I alle taler om, er for noget… Jeg vender tilbage! :slight_smile:

/Malene

Det kunne da lyde som om I har bevæget jer ind på en forbedring :slight_smile:

:kryds: for at det holder

SÅ!!!
tak igen, alle sammen :slight_smile:
I går blev dagen hvor jeg bragte en et år gammel hankastrat, burmeser, hjem til familien.
Det går over al forventning men denne gang fik jeg også en udførlig vejledning til hvordan jeg skulle præsentere dem alle for hinanden! Wauw for en forskel!!! :slight_smile:
De unge mænd har allerede nu efter 24 timer ligget og flettet tæer og der er også givet et par slik fra den nyankomne til min lille tyran!
Carmen sørger jeg for at have alene stunder med og når hun virker presset sætter jeg hende op på hendes plads over køleskabet hvor hun har overblik over hele stueetagen, det virker positivt! MEN det skal siges at det kun har været aktuelt at gøre to gange: hun virker meget afslappet måske fordi Quintus er meget optaget af Panton som nu gør os selskab og Panton har ikke udtrykt specialt behov for at sætte sig i respekt for hende! Så hun har fred (jeg er opmærksom på at de kun har været sammen i 24 timer), ganske som alle sagde :slight_smile:

Hu ha hvor er det dyrt at købe aktiverings legetøj til sine katte

Skøn opdatering :slight_smile:

:slight_smile: Dejlig opdatering :slight_smile: Jeg er nu sikker på den slags legetøj betaler sig i længden :wink:

[QUOTE=Quint;927280]
Hu ha hvor er det dyrt at købe aktiverings legetøj til sine katte[/QUOTE]

Hvor er det godt at høre, det virkede :thumbup::thumbup::thumbup:

Så mangler du bare at beslutte, hvor mange du skal have med til Køgeudstillingen :stuck_out_tongue:

jep, det kan være dyrt at have kat ;), men det lyder nu som om du slipper for en bunke adfærdsproblemer i fremtiden nu du har fået en buffer :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;927289]Hvor er det godt at høre, det virkede :thumbup::thumbup::thumbup:

Så mangler du bare at beslutte, hvor mange du skal have med til Køgeudstillingen :p[/QUOTE]

He he, ehhh ja! Er der nogen der kan henvise mig til et link til køge udstillingen, så jeg kan læse lidt på det?? :slight_smile:

Du starter her: Racekatten – En af de 3 hovedklubber i Danmark, der er underlagt Felis Danica og FIFe :slight_smile:

og udstillingstilmeldingen er her :wink: Racekatten – En af de 3 hovedklubber i Danmark, der er underlagt Felis Danica og FIFe

Næææh, tillykke med dit nye kattelegetøj :tihi: Jeg håber han bliver lige det din lille flok har brug for :slight_smile:

Kunne man måske være heldig at se billeder? :slight_smile:

Tillykke med din nye burmeser :ok:
Det er sørme dejligt du har fået fred i huset med en ny burmeser :slight_smile:

Jeg er nu ikke helt enig med dem der siger det ikke behøver at være en burmeser, for jeg synes nemlig at burmesere har en helt speciel måde at omgåes hinanden på, og da vi havde fået Abel som ikke kunne trives sammen med vores to huskatte, gjorde det en verden til forskel, at vi fik Kokos. Når Abel “bed” en af de gamle i halsen, når de lå i solen og hyggede sig, troede de jo han var ved at slå dem ihjel :wink: og det gjorde deres forhold dårligere og dårligere at de “talte forbi hinanden”.
De to burmesere gør simpelthen tingene på samme måde og er derfor mere afslappede overfor hinanden.

1 Synes om

Dejligt endeligt at høre fra dig:høhø:

Det lyder jo som en super sammenføring,men det sagde vi jo også det ville blive:p
Og kom du bare til Køge:D

Tine

Tillykke med den ny :flag: - det lyder som en rigtig god løsning. :thumbup:

Tillykke med din nye burmeser…fint, at købe levende legetøj til katten. :smiley:

Dejligt at læse en god opdatering :slight_smile: